וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאות'גייט מאושר: "נתנו לאוהדים משהו שיזכרו כל חייהם". צפו בשדרנים משתוללים

המאמן סגר מעגל לאחר שהחמיץ פנדל מכריע כשחקן מול הגרמנים לפני 25 שנה וגם החמיא לראחים סטרלינג: "הוא יודע שמאמינים בו". התגובות והמספרים

תקציר: נבחרת אנגליה גוברת 0:2 על גרמניה בשמינית גמר היורו בוומבלי/ספורט1

שחקני נבחרת אנגליה התחבקו על כר הדשא, וההתרגשות ניכרה על פניהם לאחר הניצחון 0:2 על נבחרת גרמניה ששלח את נבחרת שלושת האריות לרבע גמר אליפות אירופה. תמיד כיף להעפיל שלב באיפות אירופה, אבל כשזה מגיע מול יריבה מושבעת כמו גרמניה, וכשהמאמן סוגר מעגל בצורה כל כך סמלית, אי אפשר שלא להתרגש.

הקהל באצטדיון וומבלי חזה במשחק טוב מאוד, בין שתי יריבות מושבעות שהגיעו למספר רב של מצבים, אך מצאו שוערים טובים. גם הלחץ מעט דיבר - והכדור לא נכנס - עד הדקה ה-75. רבע לשעה לסיום, הגיע שוב ראחים סטרלינג וכבש את שערו השלישי עד כה בטורניר, ולמעשה את כל השערים של האנגלים עד כה בטורניר.

הארי קיין, שהיה האיש הכי מושמץ בנבחרת עד עתה, הוסיף את השני (86) וסגר עניין לאחר בישול של ג'ק גריליש וסידר למאמנו גארת' סאות'גייט נקמה מתוקה. המאמן האנגלי החטיא פנדל מכריע ביורו 1996 נגד אותה גרמניה, מה שגמר את סיפורה של אנגליה בטורניר, בעוד הגרמנים המשיכו עד לזכייה בטורניר. כעת סוגר סאות'גייט מעגל וסוחף את נבחרת שלושת האריות עד שלב רבע הגמר, על חשבון אותה גרמניה, שתיפרד ממאמנה יוגי לב לאחר 15 שנה בשלב שמינית הגמר.

הפרשנים משתוללים אחרי הגול: ליניקר, שירר ופרדינד בטירוף

התגובות

המאמן גארת' סאות'גייט חלק שבחים לאיש שלו עד כה בטורניר, ראחים סטרלינג: "ראחים צריך להוכיח לכולם כל הזמן שהם טועים כשהם מבקרים אותו. הוא היה שחקן חשוב מאוד עבורינו כבר שלוש או ארבע שנים. הוא יודע שמאמינים בו, ושסומכים עליו. ההופעה שלו הייתה פשוט מחשמלת". על הארי קיין אמר המאמן: "השער שלו היה חשוב מאוד. כשאתה חלוץ מרכזי, זה לא משנה מה אותה - אתה חייב לכבוש. אני שמח עבורו".

על העלייה לרבע הגמר: "אני פשוט מרוצה ושמח. הסתכלתי בסיום המשחק על המסך הגדול וראיתי את דייויד סימן ונזכרתי בהפסד שלנו ביחד לגרמניה לפני 25 שנה. את זה אני לא יכול לשנות, אבל זה תמיד יכאב. הפעם, נתנו לאוהדים משחק שהם יוכלו לזכור כל חייהם, ועכשיו אנחנו צריכים ללכת ולעשות את אותו דבר במשחק שייערך ברומא".

ראחים סטרלינג אמר בסיום: "ידענו שאנחנו צריכים לתת הופעה נהדרת נגד יריבה קשוחה וחזקה מאוד, ואכן זה מה שעשינו היום. לשחק עבור המדינה שלך זה תמיד מיוחד". סטרלינג שיתף מה עבר בראשו בזמן השער: "לשבריר שנייה חשבתי שהולכים לשרוק לי נבדל, אבל אני שמח שהכדור נכנס. ידענו שהרמה תהיה גבוהה ושיהיה משחק קשה".

על המשך הטורניר אמר סטרלינג: "ניקח את זה משחק אחרי משחק. נצטרך לנוח, להחלים ולהיות מרוכזים לקראת המחשק הבא".

מאמו נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט חוגג ניצחון על גרמניה. רויטרס
סוגר מעגל. סאות'גייט/רויטרס

דקלאן רייס: "זה מדהים. לא מעט אנשים לא נתנו לנו סיכוי ואמרו שאנחנו לא מבקיעים מספיק. והנה, כשחקנים זה ישב לנו בראש ואני חושב שנתנו תשובה הגונה היום. אל מול יציעים מלאים, בכולם בערה האש בבטן, ויצאנו החוצה והדחנו את אחת הנבחרות החזקות בטורניר. זה היה פשוט תענוג להיות היום על כר הדשא".

הארי מגווייר: "אלה היו כמה שנים קשות עבור כל האוהדים של נבחרת אנגליה. שינינו את המערך כדי ללחוץ עליהם יותר, מאחר והם אוהדים להחזיק בכדור. רצינו ליצור יותר ויותר מהלכים של אחד על אחד ואני חושב שחוץ מעשר הדקות הראשונות, אנחנו תפקדנו טוב מאוד".

המחליף שבישל את השער השני להארי קיין ג'ק גריליש אמר: "אהבתי כל רגע על המגרש. מה שאני עשיתי כיחיד לא מעניין, מה שחשוב זה שהשגנו את הניצחון. כשעליתי למגרש רק רציתי ליצור עבור החברים שלי. היה לי חלק בשער הראשון ובישלתי את השני, אז אני חושב שהיה לי משחק די טוב".

כוכב נבחרת אנגליה לשעבר אלן שירר: "לאנגליה לעולם לא תהיה הזדמנות טובה יותר לזכות ביורו מאשר בטורניר הזה. הם משחקים בוומבלי, אני יודע שהמשחק הבא לא ייערך באנגליה, אבל כששישה משחקים נערכים בוומבלי, אי אפשר לבקש יותר מזה, לשחק באווירה כמו שהייתה היום. האוהדים עמדו מאחורי השחקנים, ואלה הגיבו כפי שצריך".

שירר החמיא גם למאמן, עמו שיחק בנבחרת בעבר, גארת' סאות'גייט: "המאמן ראוי לקרדיט עצום על כך שהמשיך להאמין בסטרלינג. היו לא מעט ביקורות עליו לפני הטורניר, אבל גארת' לא וויתר עליו, ואין מישהו יותר טוב מסטרלינג בנבחרת האנגלית בטורניר הזה. הוא האיש אליו הולכים הכדורים ברגעי ההכרעה".

שחקן נבחרת אנגליה ראחים סטרלינג. רויטרס
האיש של אנגליה בטורניר עד כה. סטרלינג/רויטרס

המספרים

  • ראחים סטרלינג הוא השחקן השני בהיסטוריה של נבחרת אנגליה שכובש את שלושת השערים הראשונים של הנבחרת בטורניר גדול. גארי ליניקר היה הראשון לעשות זאת, במונדיאל 1986.
  • הארי קיין השתווה לווין רוני במקום השלישי בטבלת כובשי השערים עבור נבחרת אנגליה בטורנירים גדולים (7). את השניים מקדימים גארי ליניקר (10) ואלן שירר (9).
  • השער שכבש הארי קיין היה ה-30 שלו בנבחרת תחת שרביטו של גארת' סאות'גייט. שוב, היחיד שכבש יותר תחת מאמן אחד היה גארי ליניקר, שכבש 35 שערים בובי רובסון.
  • זו הפעם השנייה בהיסטוריה שנבחרת אנגליה שומרת על רשת נקייה במשך ארבעת משחקיה הראשונים בטורניר גדול, כשהפעם הנוספת הייתה במונדיאל 66', בו היא גם זכתה. בנוסף, היא השנייה אי פעם בתולדות אליפות אירופה שלא סופגת בארבעת משחקיה הראשונים לאחר שגרמניה עשתה זאת ב-2016.
  • קלווין פיליפס חטף 11 כדורים במהלך המשחק - הכמות הגדולה ביותר של שחקן נבחרת אנגליה מבחשק יורו מאז שטוני אדאמס חטף 13 ב-1996, כשגם אז היה מדובר במשחק מול נבחרת גרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully