וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלה חיזק את אמבפה, ההתאחדות הצרפתית תכריע: דשאן או זידאן

שחקן העבר האגדי ניסה לעודד את כוכב צרפת: "תרים את הראש". זידאן עשוי להתמנות למאמן לפני המונדיאל. שוויץ חוגגת: "עשינו היסטוריה"

תקציר הניצחון הסנסציוני של שוויץ על צרפת בפנדלים בשמינית גמר יורו 2020/ספורט1

איזו דרמה, איזו חגיגה. עצב גדול בצרפת, חגיגה גדולה בשוויץ. ערב ארוך של כדורגל בבוקרשט הסתיים עם סנסציה כשהשוויצרים גברו על אלופת העולם 4:5 בפנדלים אחרי 3:3 בתום הארכה, ועלו לראשונה בתולדותיהם לרבע גמר היורו. על חשבון אלופת העולם, שהפסידה בדו קרב מהנקודה הלבנה אחרי שדווקא קיליאן אמבפה החמיץ. הוגו לוריס לא הצליח לעצור את הדמעות וחבריו נשכבו על הדשא, בזמן שהשוויצרים חוגגים עם אוהדיהם את ההפתעה המרעישה.

בבוקר שאחרי ההדחה, קיליאן אמבפה ספג חיצי ביקורת וגם דידייה דשאן לא נשאר נקי. בצרפת ביקרו את ההחלטות של המאמן להחליף את קיליאן אמבפה וקארים בנזמה כשהטריקולור היו ביתרון, החלטה שהתבררה כשגויה כשהמשחק נגרר להארכה ושניים מהסקוררים הטובים בנבחרת לא היו על המגרש.

בצרפת טענו אחרי ההדחה שהסיכויים שדשאן יוחלף לפני המונדיאל ולא יסיים את חוזהו בנבחרת, הולכים וגוברים. המועמד הטבעי לרשת אותו הוא זינדין זידאן, שלפי פלורנטינו פרס חולם לאמן את הטריקולור, "וגם ישיג את זה". לפי פבריציו רומאנו, ההתאחדות הצרפתית תכריע בקרוב אם להמשיך עם דשאן, או להחליפו בזידאן שסיים את תפקידו בריאל מדריד בסיום העונה.

שוער נבחרת צרפת, הוגו לוריס. רויטרס
לוריס לא מצליח לעצור את הדמעות/רויטרס

התגובות

בלם נבחרת צרפת, רפאל וראן: "זו כמובן אכזבה ענקית. בפנדלים הכול פתוח. יכולנו לכבוש שער ברביעי בהארכה, היו לנו הזדמנויות. יש לנו חבורה טובה עם מנטליות טובה. ננוח, ננתח את הטעויות ונשאר עם הראש למעלה. נשמור על קור הרוח, גם בחדר ההלבשה. נעבור מהר לעסוק במטרות הבאות".

שחקן העבר ביצ'נטה ליזראזו, ששימש כפרשן: "לא שלטנו במשחק, לא הגענו למחצית הראשונה. זה נראה יותר טוב במחצית השנייה בעיקר מבחינת בנזמה, גריזמן ואמבפה. מגיע קרדיט לשחקנים השוויצרים, שהראו הרבה כוח מנטלי. הם נשארו נאמנים לסגנון שלהם".

קפטן שוויץ גרניט ג'אקה, שנבחר לשחקן המצטיין מטעם אופ"א, אבל לא ישחק נגד ספרד אחרי שספג צהוב שני, נשמע נרגש בסיום ואמר: "זה מדהים. עשינו היסטוריה הלילה, אנחנו כל כך גאים".

הספורטאי השוויצרי הכי מפורסם, רוג'ר פדרר, חגג את העלייה של הנבחרת וכתב בטוויטר: "ענק, איזה פייט גדול עם הלב. ועכשיו לרבע הגמר!".

מי שניסה לחזק ולנחם את קיליאן אמבפה הוא פלה, שצייץ: "תרים את הראש, קיליאן! מחר הוא היום הראשון במסע החדש".

עוד בוואלה!

שוויץ ניצחה את צרפת 4:5 בפנדלים ועלתה לרבע הגמר

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת צרפת, לוקא דין, מנחם את קיליאן אמבפה. רויטרס
אמבפה מתקשה להתנחם/רויטרס

המספרים

  • זו הפעם הראשונה ששוויץ כובשת שלושה שערים מול צרפת מאז שניצחה אותה 2:6 במשחק ידידות אי שם ב-1960.
  • זו הפעם הראשונה מאז מונדיאל 1954 ששוויץ כובשת שתי שלישיות בשני משחקים ברציפות בטורניר גדול.
  • האריס ספרוביץ' הוא השחקן הרביעי מאז 1980 שכובש בשתי נגיחות במשחק יורו אחרי מריו מנדז'וקיץ', אנדריי שבצ'נקו וניקלאס בנדטנר.
  • ארבעה מחמשת השערים האחרונים של פול פוגבה בנבחרת צרפת הגיעו בבעיטות מחוץ לרחבה, כולל שלוש האחרונות.
  • שוויץ החמיצה את ארבעת הפנדלים האחרונים שלה (לפני שהחל הדו קרב כמובן).
  • זו הפעם השנייה שצרפת לא בועטת אפילו פעם אחת למסגרת במחצית של משחק נוקאאוט ביורו מאז 1980, הפעם הקודמת הייתה בחצי הגמר ב-1996 מול צ'כיה.
  • זו הפעם הראשונה מאז המשחק מול טורקיה ב-2008 שנבחרת יריבה לא בועטת לעבר המסגרת של שוויץ במחצית הראשונה ביורו.
  • זו הפעם הראשונה ששוויץ מובילה מול צרפת במשחק רשמי במשחק השביעי בין השתיים.
  • זו הפעם הראשונה אי פעם ששוויץ עולה לרבע גמר היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully