וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואיס אנריקה הכתיר את אונאי סימון לגיבור המהפך: "שלח מסר לכל ילד שחולם להפוך לכדורגלן"

השוער ששגה והתאושש ב-3:5 המדהים של ספרד, ריגש את המאמן: "זה מסר לכל הילדים שחולמים להפוך לכדורגלנים". ספרד מתגאה במוראטה: "הפנה אצבע משולשת למשמיציו"

תקציר ניצחונה של ספרד 3:5 על קרואטיה בהארכה בשמינית גמר היורו/ספורט1

איזה קונצרט של כדורגל, וואו, איזה קונצרט. נבחרת ספרד עלתה הערב (שני) לרבע גמר יורו 2020 אחרי 3:5 בלתי נשכח על קרואטיה בתום הארכה, במשחק שידובר בו רבות בימים הקרובים. משחק שנכנס לדברי הימים של טורנירי היורו, המשחק עם כמות השערים השנייה הכי גדולה בתולדות היורו. טעות שוער קריטית של אונאי סימון, קאמבק מלא ביטחון של ספרד, חזרה הירואית של קרואטיה ושני שערים נוספים בהארכה. וזה רק על קצה המזלג.

אלברו מוראטה שחקן נבחרת ספרד. רויטרס
רץ בלי הפסקה. אלברו מוראטה/רויטרס

התגובות

למרות ששחקני ההתקפה היו אלו שכיכבו, אונאי סימון שהתאושש מהשער העצמי הביזארי שספג ורשם כמה הצלות גדולות, הוכתר על ידי לואיס אנריקה לאיש המשחק. "אני חושב שהיום הוא לימד את כולנו שיעור חשוב. אחרי שעושים טעות, היא כבר לא חשובה יותר. הדבר היחיד שחשוב הוא הגישה שלך אחרי שטעית. אונאי התגבר, שכח ממה שקרה, המשיך הלאה והפך לגיבור הניצחון. זה שיעור לכל חבריו לקבוצה ולכל ילד שחולם להפוך לכדורגלן".

סרג'יו בוסקטס, שנבחר למצטיין במשחק, אמר: "היו לנו מספיק הזדמנויות כדי לסגור עניין ב-90 דקות, אבל בסופו של דבר הראנו אופי. קרואטיה שטפה את המגרש אחרי ששינתה את המערך ולא הספקנו להתארגן לקראת זה. בשורה התחתונה אני מרוצה מהתוצאה ומאיך שהתמודדנו עם המצב בהארכה, וכמובן שעלינו לרבע הגמר. אונאי סימון יודע שאנחנו סומכים עליו לחלוטין. השער היה חוסר מזל, אבל המנטליות שלו עזרה לו לעבור את זה, הוא נשאר חד ומרוכז ועזר לנו. הוא היה סופר-בטוח בשער לאחר מכן ועשה כמה הצלות אדירות".

ססאר אספיליקואטה, שכבש לראשונה במדי הנבחרת: "כולנו עם אונאי. הדברים האלה קורים בכדורגל וחשוב להיבנות מזה. ידענו להתאושש כנבחרת וזה ניצחון גדול שמשאיר אותנו בתחושות נהדרות. אנחנו משתפרים ככל שחולף הטורניר ויהיה קשה לנצח אותנו".

שוער העבר איקר קסיאס חגג בטוויטר: "אנחנו ממשיכים במאבק".

ב"אס" פרגנו לאלברו מוראטה והעורך תומאס רונסרו כתב: "הנבל הפך לגיבור. איזה משחק מדהים של מוראטה. לואיס אנריקה התעקש עליו וחייבים לתת לו את הקרדיט על כך. הנבחרת הזו לא מפחדת מאף יריבה".

שוער העבר סנטיאגו קניסארס הצטרף: "העבודה של מוראטה מרשימה, בלי קשר לשער. הוא רץ במשך 107 דקות ועדיין היה לו כוח".

גם שחקן העבר האנגלי גארי ליניקר פרגן למוראטה: "אהבתי שלואיס אנריקה נישאר איתו. אוהבתי שמוראטה תקע אצבע משולשת בפנים של המשמיצים מהרשתות החברתיות".

הקפטן הקרואטי לוקה מודריץ' סיכם: "עלינו ליתרון משער של מזל ולאחר מכן הם היו עדיפים, לפחות עד הדקה ה-60, כי נתנו להם לשחק. בהמשך תקפנו יותר, שיחקנו טוב יותר ויצרנו הרבה מצבים עד שהשגנו את השוויון. הראנו איכות ואופי. בתחילת ההארכה יכולנו לגמור אותם, אבל לא כבשנו משתי הזדמנויות טובות ואז המשחק התהפך וכבר לא היו לנו כוחות לחזור.

חברו מיסלב אורשיץ', שהיה האיש שהוביל לקאמבק: "ראשית, אני רוצה להודות לאוהדים, היה תענוג לשחק מולם. נלחמנו עד הסוף המר, אבל הם כבשו כמעט בכל מצב שלהם וניצחו בצדק. לצערי לא ניצלנו את המצבים לכבוש שוב אחרי ה-3:3. מי יודע איך המשחק היה מתפתח אם היינו עולים ליתרון? אבל פנינו לעתיד".

עוד בוואלה!

יורו 2020: ספרד ברבע הגמר אחרי 3:5 משוגע מול קרואטיה בהארכה

לכתבה המלאה
לואיס אנריקה מאמן נבחרת ספרד. רויטרס
ההתעקשות השתלמה. לואיס אנריקה/רויטרס

המספרים

  • ספרד היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה של טורנירי היורו שכובשת שתי חמישיות רצופות. ברזיל עשתה את זה במונדיאל 1958.
  • ספרד וקרואטיה סיפקו הערב את המשחק עם כמות השערים השנייה בגודלה אי פעם ביורו. השיא נקבע בניצחון של צרפת על יוגוסלביה 4:5 ב-1960.
  • אלברו מוראטה כבש את השער ה-5 שלו בטורנירי יורו והוא נצמד לפרננדו טורס שבפסגה.
  • פדרי כבש את השער העצמי ה-9 ביורו הזה. בכל טורנירי היורו ביחד עד הנוכחי נכבשו 9 שערים עצמיים.
  • השער העצמי של פדרי היה מ-45 מטר. כמה לא מפתיע שזה השער העצמי מהמרחק הכי גדול בהיסטוריה של היורו.
  • ססאר אספיליקואטה שכבש את השער הראשון שלו במדים הלאומיים (ב-27 הופעות), הוא המבקיע הכי מבוגר של ספרד בטורנירי יורו, בגיל 31 ו-304 ימים.
  • בגיל 18 ו-215 ימים, פדרי הפך לשחקן הכי צעיר שפותח בהרכב במשחק נוק אאוט בטורניר יורו. הוא שבר את השיא של ווין רוני מ-2004 (18 ו-244 ימים).
  • מיסלב אורשיץ' הוא השחקן הראשון בהיסטוריה של נבחרת קרואטיה בטורניר גדול, שכובש ומבשל באותו משחק אחרי שעלה כמחליף.
  • זו הפעם הראשונה בה ספרד חוזרת מפיגור לניצחון בשלב נוק אאוט של טורניר גדול מאז ה-1:5 על דנמרק במונדיאל 1986.
  • ספרד כבשה לראשונה אי פעם שני שערים בהארכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully