וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת - שוויץ: לנגלה יערוך בכורה ביורו, דשאן מתלבט לגבי השיטה

דיווחים שונים לגבי המערך הצרפתי שעשוי לכלול הפעם שלושה בלמים. ג'אקה: "מוכנים לעשות היסטוריה" (שני, 22:00, ספורט3)

שמינית הגמרהסתיים28/06/2021
צרפת
  • בנזמה (57)
  • בנזמה (59)
  • פוגבה (75)
8:7
  • (15) ספרוביץ'
  • (81) ספרוביץ'
  • (90) גברנוביץ'
שוויץ
אורן יוסיפוביץ ואורי לוי מתכוננים למשחקי שמינית הגמר בשני/עריכת וידאו: עמית שמחה

הרכבי הקבוצות

שופט: פרננדו רפאליני (ארגנטינה)
אצטדיון: ארנה נציונאלה (בוקרשט)
קהל: 22642

צרפת

למרות שצרפת מרוצה שעלתה מהמקום הראשון בבית הקשה ביותר בטורניר, היא יודעת שתצטרך להרים הילוך כדי לזכות בתואר. קארים בנזמה מגיע מלא ביטחון אחרי שכבש צמד נגד פורטוגל במשחק השלישי בשלב הבתים ודידייה דשאן מתלבט עדיין לגבי המערך. על פי חלק מהדיווחים הוא ישחק עם שלושה בלמים, כאשר קלמון לנגלה יפתח לראשונה ובכנף שמאל יוצב לוקאס הרננדז (אם יהיה כשיר) או אדריאן ראביו. אפשרות אחרת היא להמשיך עם 4-2-31 ואז פרסנל קימפמבה יהיה המגן השמאלי.

ז'ול קונדה לא כשיר והסתפק באימון אופניים יחד עם לוקא דין, וכזכור עוסמאן דמבלה נפצע וסיים את היורו וגם מרכוס תוראם בחוץ כרגע. הרננדז, אנטואן גריזמן, פרסנל קימפמבה, הוגו לוריס ובנז'מן פבאר יחמיצו את רבע הגמר, אם צרפת תגיע לשם, במקרה שיספגו כרטיס צהוב.

רפאל וראן התייחס למצבו של קיליאן אמבפה, שעדיין לא כבש בטורניר ויש לא מעט דיווחים כי האגו שלו פוגע בנבחרת. "האם הוא עצבני שלא הבקיע עד עכשיו? בכלל לא", הבהיר בלם ריאל מדריד. "חלוצים צריכים להבקיע, שיהיה להם ביטחון נוסף. הוא היה טוב מתחילת היורו ואנחנו מקווים שהוא יכבוש".

לוקא דין, ז'ול קונדה שחקני נבחרת צרפת באימון אופניים. רויטרס
לא התאמנו עם החברים. לוקא דין עם ז'ול קונדה/רויטרס

שוויץ

השוויצרים עלו לשמינית הגמר מהמקום השלישי בבית שלהם עם ארבע נקודות אחרי ניצחון על טורקיה במחזור הסיום. עכשיו אין על שוויץ לחץ כאנדרדוג מוחלט מול אלופת העולם. ברל אמבולו, מריו גבראנוביץ', קווין אמבאבו, פביאן שר וגרניט ג'אקה יחמיצו את חצי הגמר אם יספגו צהוב ואם כמובן שוויץ תעלה לשם.

הקפטן ג'אקה אמר לקראת המשחק: "אני מכיר את פוגבה וקאנטה מהפרמיירליג ומודע לאיכויות שלהם. פוגבה יכול להכריע משחק בעצמו. לנו יש את שאקירי שהוא שחקן מדהים וכל כך חשוב עבורנו. הוא הראה את זה בשנים האחרונות וגם נגד טורקיה. נצטרך את שאקירי במיטבו מחר. זה יהיה ערב ענק, לנו ולכל שוויץ. נוכל לכתוב את ההיסטוריה אם ניתן 120 אחוז מעצמנו. הנבחרת הזו מוכנה לעשות היסטוריה".

המאמן ולדימיר פטקוביץ' הוסיף: "יש לנו רק מטרה אחת - לשחק טוב נגד צרפת ולנסות להתקדם לשלב הבא. למדנו מהמשחק מול פולין בשמינית הגמר ביורו 2016 וגם מההפסד באותו שלב לשבדיה במונדיאל 2018. צברנו ניסיון והפקנו לקחים מהרגעים הקשים הללו. חיכינו כמה ימים לגלות מי היריבה שלנו ושמחנו לקבל את אלופת העולם. כולם אומרים שאין לנו סיכוי, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו וצריכים להראות למה אנחנו מסוגלים. אנחנו כאן ורוצים להמשיך לחלום".

ג'רדאן שאקירי שחקן נבחרת שוויץ באימון. רויטרס
קיבל מחמאות מהקפטן. ג'רדאן שאקירי/רויטרס

טריוויה

  • צרפת לא הפסידה לשוויץ בשבעת המפגשים האחרונים בין השתיים (שלושה ניצחונות וארבע תוצאות תיקו), זה הרצף הארוך ביותר שהיה לה מול השוויצרים אי פעם. עם זאת, ארבעה מחמשת המשחקים האחרונים בין השתיים נגמרו ללא הכרעה.
  • זו הפעם החמישית ששוויץ וצרפת נפגשות בטורניר גדול (יורו 2004, מונדיאל 2006, מונדיאל 2014 ויורו 2016), אבל זה יהיה מפגש ראשון ביניהן בנוקאאוט.
  • צרפת הפסידה רק פעם אחת ב-17 משחקי היורו והמונדיאל האחרונים שלה - זה קרה בגמר היורו 2016 מול פורטוגל.
  • שוויץ עלתה לשלב הנוקאאוט בכל אחד מארבעת הטורנירים הגדולים האחרונים בהם השתתפה (מונדיאל 2014, יורו 2016, מונדיאל 2018 ויורו 2020) ולפני כן הודחה בשלב הבתים בשלושת הטורניר שקדמו לכך.
  • צרפת לא הפסידה במשחק רשמי למעלה משנתיים כשההפסד הקודם היה נגד טורקיה במוקדמות היורו ביוני 2019. היא ניצחה מאז 14 פעמים וסיימה 5 פעמים בתיקו.
  • זו פעם ראשונה ששוויץ פוגשת את אלופת העולם המכהנת בטורניר גדול והמאזן שלה מול אלופות עולם מכהנות עומד על שלושה ניצחונות ב-20 משחקים (תשע תוצאות תיקו ושמונה הפסדים). המשחק האחרון שלה מול אלופת עולם מכהנת היה 1:1 נגד איטליה ביוני 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully