וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על גאג העולם: לירוי סאנה ממשיך להיות הילד הבעייתי של גרמניה

25.6.2021 / 18:00

מהמט שול אמר שהוא "גאג מתגלגל", יואכים לב כבר איבד סבלנות ושום דבר שניסה איתו לא עבד, הקהל במינכן קרא לעברו בוז והוא הציג יכולת רעה במיוחד. הקיצוני בן ה-25 קיבל הזדמנות מול הונגריה ושוב בעט בדלי. האם יש עדיין דרך חזרה עבורו?

תקציר: גרמניה - הונגריה 2:2/ספורט1

נבחרת גרמניה צלחה בקושי את שלב הבתים ביורו ומי שסופג לא מעט ביקורת הוא לירוי סאנה. הקיצוני הכישרוני של באיירן מינכן היה חלש ב-2:2 נגד הונגריה כשבין היתר הוא לא סגר מספיק טוב בשער השני של ההונגרים ולא הצליח להעביר מסירת רוחב די פשוטה בתוספת הזמן וגרם ליואכים לב להשתולל על הקווים. בנוסף, הוא איבד שליטה, מעד, נגע בידו בצורה מביכה וגרם לכדור חופשי מסוכן להונגרים בדקה ה-60. הוא גם הגביה קרן מדגל אחד היישר אל הדגל הרחוק במצב של לחץ גדול בנבחרת הגרמנית. סאנה קיבל הזדמנות בהרכב רק בשל הפציעה של תומאס מולר, שנכנס כמחליף.

לירוי סאנה שחקן נבחרת גרמניה. Lukas Barth, AP
"הוא הבדיחה המתגלגלת שלנו. הוא שיחק, אבל כמו בדיחה, גאג". סאנה/AP, Lukas Barth

מי שתקף חזיתית את סאנה היה קשר העבר של גרמניה מהמט שול. קשר העבר של באיירן מינכן משמש כפרשן בטלוויזיה ואחרי המשחק האחרון אמר על סאנה: "הוא הבדיחה המתגלגלת שלנו. הוא שיחק, אבל כמו בדיחה, גאג. מה אני צריך להגיד? זה היה כלום. קאי האברץ ב-90 דקות יותר יעיל מלירוי בשלושה משחקים". סאנה גם ספג קריאות בוז מאוהדי גרמניה באצטדיון הביתי שלו במינכן. על זה אמר שול: "כמו שהוא נראה זה לא מזיז לו בכלל. הוא הולך הביתה, אולי יהיה קצת מאוכזב לרגע, אבל הנשים מתחלפות והכול ממשיך כרגיל".

ואכן הבעיה הגדולה ביותר של סאנה, ולא בפעם הראשונה בקריירה שלו, הייתה שפת הגוף. בעוד אין עוררין על היכולות והכישרון שלו, סאנה תמיד נע בין חוסר חשק לחוסר ביטחון עצמי ואדישות במגרש והזכיר לכולם מול הונגריה מדוע יואכים לב ניפה אותו מהסגל למונדיאל 2018. שול ממש לא היה לבד ורוב כלי התקשורת והפרשנים בגרמניה קטלו את ההופעה של סאנה, שקיבל כמעט בכל מקום את הציון 6 הנמוך ביותר (בגרמניה זה נע בין 1 לטוב ביותר ל-6 החלש ביותר).

האכזבה הזו הגיעה דווקא אחרי שחבריו של סאנה לנבחרת עשו לו סוג של קמפיין. אילקאי גונדואן, ששיתף איתו פעולה גם במנצ'סטר סיטי, אמר עליו לפני המשחק מול פורטוגל: "לירוי הוא שחקן שצריך את הקצב. הוא צריך את התחושה של מי שיכול לעשות את ההבדל בכל רגע נתון. אם הוא בכושר טוב, הוא באמת יכול לעשות את ההבדל. הוא צריך לקבל את ההרגשה שהוא תמיד משחק ואז הוא מדהים. זה גם היה המקרה במנצ'סטר, אי אפשר היה לעצור אותו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. רויטרס
"רצנו שלושה מול אחד ובסופו של דבר הכדור עף רחוק מאוד משחקני ההתקפה, דברים כאלה לא יכולים לקרות". לב/רויטרס

יואכים לב לא הצליח להסתיר את האכזבה הגדולה שלו מסאנה אחרי ההופעה האומללה מול הונגריה ואמר: "קיווינו שהוא יוכל לבצע דריבלים טובים בצד ימין". דבר שכמובן לא קרה בכלל. לב גם לא הסתיר את האכזבה שלו מהמסירה הרשלנית של סאנה בתוספת הזמן, שאם הייתה מדויקת הייתה מסדרת כמעט בוודאות את ה-2:3 לגרמניה. "רצנו שלושה מול אחד ובסופו של דבר הכדור עף רחוק מאוד משחקני ההתקפה, דברים כאלה לא יכולים לקרות", אמר לב, "שלחנו את לירוי לשחק כקיצוני בימין בתקווה שהוא ישתמש שם במהירות שלו באחד על אחד, אבל גם זה לא עבד".

בהכנה ליורו אמר אמרה ג'אן על סאנה: "ללירוי יש שפת גוף שונה פה ושם. לפעמים צריך להגיד לו את הדברים בצורה קצת יותר קולנית מלאחרים או לספק לו תמיכה פיזית או לנחם אותו. זה עוזר לו לפעמים". גם במשחקי ההכנה סאנה היה שותף לשתי מיני תקריות במהלך המשחקים עצמם, אחת עם יוזואה קימיש ואחת עם ניקלאס זולה שהעירו לו על העבודה שלו במגרש. מי שניסה להסביר את מצבו של סאנה בנבחרת בזמן מחנה האימונים לקראת הטורניר היה עוזר המאמן מרכוס זורג, שאמר: "הוא התפתח בצורה מדהימה, במיוחד ברצינות שלו והגישה שלו לעבודה. חייבים לזכור שלא כל השחקנים הם אותו דבר ואתה לא יכול לצפות לאותו דבר מכל השחקנים. לכל אחד יש האופי שלו, את החוזקות והחולשות שלו, אין מה לעשות".

ב"סקיי" גרמניה כתבו על סאנה: "זה (שוב) לא היה הערב של לירוי סאנה. שחקן ההתקפה של באיירן היה חלש מול הונגריה ואיבד את הסיכוי לפתוח שוב בהרכב מול אנגליה. הוא לא הצליח בכלום, לא התקפית ולא הגנתית. ברור שהוא היה חלק מהופעה קבוצתית חלשה, אבל זה בדיוק המקום בו סאנה פספס הזדמנות גדולה להבריק ולהותיר את חותמו על המשחק עם כמה דריבלים איכותיים".

לירוי סאנה שחקן נבחרת גרמניה מאוכזב. רויטרס
יכול להשתמש בערב האומלל מול הונגריה כדי לשנות את הקריירה? סאנה/רויטרס

ב-FOCUS נכתב על סאנה: "הוא נשאר הילד הבעייתי של נבחרת גרמניה. נגד הונגריה הוא סיפק משחק אומלל במיוחד. לדעתי לא היה שום דבר בעייתי ברצון שלו, לשם שינוי ובניגוד למקרים רבים קודמים של שפת גוף בעייתית". שחקן העבר אריק מאייר אמר: "הוא כן עבד במשחק הזה, אבל אנחנו רוצים לראות את סאנה בפעולה. קח את הכדור, לך באחד על אחד, תגרום צרות ליריבה. את זה הוא לא עשה. הרגשתי כאילו שיש שם מישהו עם צואה במכנסיים שלא רוצה ללכת אחד על אחד מול יריבים". מאייר התייחס למהלך האומלל של סאנה בתוספת הזמן: "זה חבל. יש לו כישרון, יש לו הרבה איכויות, אבל יש הרבה שקורה לו בראש וזה חייב להיות ההסבר".

מי שניסה להגן על סאנה אחרי ההופעה החלשה נגד הונגריה היה קשר העבר טורסטן פרינגס, שאמר ב"סקיי": "הוא לא שיחק טוב, חייבים להיות ברורים לגבי זה, אבל עכשיו כולם נכנסים בו קצת יותר מדי. צריך גם להגיד שהאברץ וגנאברי היו לא טובים בחלק הקדמי, גוזנס בקושי עשה משהו. זה לא הזמן לחבוט בסאנה. היה לו משחק רע וגם הוא יודע את זה".

הצרה עם סאנה הייתה במהלך העונה החולפת גם בבאיירן מינכן. הוא פתח את העונה טוב מאוד ואז סבל מפציעה, די נעלם ובסופו של דבר מסירה אחת רעה שלו בתוספת הזמן מול פריז סן ז'רמן בגומלין רבע גמר ליגת האלופות עלתה לבווארים בכרטיס לחצי הגמר. וגם שם: קיבלת את התחושה שהוא לא השחקן שאתה רוצה בצד שלך ברגעים גדולים. בסך הכול הוא כבש 10 שערים ובישל 12 נוספים ב-44 הופעות. לא רע, אבל גם לא מדהים. הקיצוני בן ה-25 כבר לא יפתח בהרכב מול אנגליה בשמינית הגמר ואולי יקבל הזדמנות רק כמחליף, גם זה לא בטוח. השאלה היא האם סאנה ישתמש במשחק הזה ככזה שיגדיר את הקריירה שלו וסוף סוף יעשה אצלו את השינוי או שעולם כמנהגו נוהג וכך תלך קצת לאיבוד קריירה שלפי כישרון נטו הייתה אמורה להיות עצומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully