וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני העבר של פולין מבקרים את סוזה: "לא ראינו שום דבר חיובי"

גז'גוז' לאטו רוצה מאמן מקומי, ייז'י אנגל מאשים את ההרכבים של הפורטוגלי וכולם משוכנעים: אסור היה לו לשחק עם שלושה בלמים

תקציר: שבדיה - פולין 2:3/ספורט1

בפולין התעוררו ליום של סיכומים מוקדמים. הנבחרת האדומה-לבנה הפסידה אתמול (רביעי) 3:2 לשבדיה וסיימה את דרכה ביורו 2020 כבר אחרי שלב הבתים, למרות ציפייה גדולה להגיע לשלבי הנוק אאוט. במוקד העניין עומד פאולו סוזה, שמונה לתפקיד המאמן בינואר אחרון ובינתיים מאוד לא משכנע. ב-8 משחקים תחתיו, פולין ניצחה רק משחק אחד: 0:3 על אנדורה במרץ. ביורו זה המשיך להיראות רע והמאמן מרגיז לא מעט אנשים עם ההתעקשות על מערך של שלושה בלמים. היום כדורגלני עבר ומאמנים החלו לתת דעתם על הכישלון.

מאמן נבחרת פולין פאולו סוזה. David Ramos, AP
ביקורת הולכת וגוברת בפולין והוא פחות מחצי שנה בתפקיד. סוזה/AP, David Ramos

גז'גוז לאטו האגדי, מגדולי כדורגלני פולין בכל הזמנים ומי שכבש 45 שערים ב-100 הופעות בנבחרת: "העובדות הן שההצלחות הכי גדולות של הנבחרת היו עם מאמנים פולנים. קז'ימיש גורסקי ואנתוני פיכניצ'ק הביאו אותנו למקום השלישי ועם יאצק גמוך הגענו למקום החמישי. אחר כך הגיע לאו ביינהאקר שאיתו היינו הנבחרת הכי גרועה ביורו 2008 ועכשיו פאולו סוזה - נקודה ביורו 2020".

ייז'י אנגל שאימן את נבחרת פולין בשנים 2000-2002: "אני לא זה שצריך לקבל החלטות, אבל נשיא ההתאחדות בונייק אמר לפני האליפות שאנחנו חייבים לעלות שלב. דעתי האישית היא שהקונספט של פאולו סוזה מוטעה. אין לנו את שחקני הכנף או את הקשרים האחוריים המתאימים למערך שלו. מעולם לא שיחקנו לפני כן עם שלושה בלמים. אני מאמין שנכשלנו בטורניר בגלל ההרכבים שלו".

רוברט ואז'יחה שרשם 50 הופעות בנבחרת פולין: "אני מאוכזב, למרות שכבר בחמשת המשחקים תחת סוזה לפני הטורניר לא ראינו שום דבר חיובי... בכל שמונה המשחקים תחתיו הוא עשה טעויות בבחירת ההרכב... יחד עם זאת, סוזה צריך עוד זמן. אני לא חושב שלפטר אותו עכשיו יהיה הפיתרון הנכון".

פרנצ'ישק סמודה, שאימן את נבחרת פולין בשנים 2009-2012: "אני לא אוהב לבקר כי אני יודע שכל מאמן עושה את המירב בשביל להצליח. על הנייר זה היה בית ממנו יכולנו לעלות, אבל צריך לשאול למה לא הצלחנו. אני חושב שזו הייתה טעות לשחק עם שלושה בלמים - פולין תמיד שיחקה בקו של ארבעה שחקני הגנה. כבר במשחקי ההכנה אפשר היה לראות שזה לא עובד. העתיד של סוזה? אני אף פעם לא בעד פיטורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully