וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברטו מאנצ'יני: "איטליה היא מוצר מנצח, לא משנה מי משחק"

האזורי עלו לשמינית הגמר עם מאזן מושלם ורצף של 30 משחקים ללא הפסד מימי ויטוריו פוצו בשנות ה-30'. המאמן ערך 8 שינויים: "זה לא משנה מי משחק, הדרך מנצחת". פסינה חי בחלום, וראטי נרגש מהקאמבק והשחקנים שרו "לילות קסומים" עם חזרתם למלון. גם ויילס מרוצה

תקציר: נבחרת איטליה - נבחרת ויילס 0:1/ספורט2

נבחרת איטליה חתמה הערב (ראשון) שלב בתים מושלם באולימפיקו ברומא, כשאחרי שתי השלישיות לרשת טורקיה ושוויץ, הסתפקה הפעם ב-0:1 על ויילס והבטיחה את ראשות בית א'. מתאו פסינה הכריע את המשחק בדקה ה-39 והאזורי השוו את השיא ההיסטורי של 30 משחקים ללא הפסד, כאשר ב-11 האחרונים הם ניצחו על האפס. בשמינית הגמר הם כבר לא ישחקו בבית אלא יטוסו ללונדון כדי לפגוש בשבת בוומבלי את אוקראינה או אוסטריה - מי שתסיים במקום השני בבית ג'.

עם החזרה למלון, שחקני נבחרת איטליה שרו את השיר "נוטי מג'יקה" (לילות קסומים) שהיה השיר שליווה את מונדיאל 90'. גם אז האזורי סיימו את שלב הבתים עם מאזן מושלם ובלי ספיגות.

מי שנבחר לאיש המשחק הוא פדריקו קייזה, המשחק ביובנטוס, שהיה פעלתן מאוד היום ויכול היה לכבוש לפחות שער אחד במהלך ההתמודדות. "הוא היה אנרגטי ותמיד חיפש להעביר כדורים לתוך הרחבה. הופעה עקבית מאוד", נכתב בהודעת אופ"א כשהוענק לאיטלקי תואר השחקן המצטיין של המשחק.

עוד בוואלה!

איטליה ניצחה 0:1 את ויילס, שתיהן עלו לשמינית הגמר

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת איטליה חוגגים לאחר הניצחון על ויילס. רויטרס
האיטלקים חגגו ערב של שיאים/רויטרס

התגובות

"לא יכול להיות יותר טוב מזה", התגאה המאמן רוברטו מאנצ'יני לאחר שאיטליה שלו שמרה על מאזן מושלם והשוותה את השיא העתיק. "ויטוריו פוצו זכה בתארים במהלך הרצף ההוא, אנחנו עוד לא שם. השחקנים הראו היום שכולם כאן יכולים להיות בהרכב. לא היינו צריכים אפילו לנצח, וזה מראה איזו מנטליות יש כאן. לקחת את היורו? כל נבחרת שתהיה בשמינית הגמר יכולה לזכות".

על כך שהנבחרת שלו ניצחה למרות כל השינויים בהרכב: "איטליה היא מוצר מנצח. השחקנים מאוד חכמים ורוצים לנצח בכל משחק, יש להם מנטאליות טובה. הזהות נותרה זהה וזה מה שחשוב. השינוי בהרכב לא שינה שום דבר במשחק בגלל שכל אחד יודע מה הוא צריך לעשות. השחקנים שלי הראו שכולם שחקני הרכב".

כובש השער מתאו פסינה היה נרגש בסיום: "יכולתי רק לחלום על ערב כזה", אמר שחקן אטאלנטה בסיום. "זו הייתה הופעה מושלמת מצידנו, כזו שכולם חולמים עליה. להשיג את שער הניצחון במשחק בטורניר גדול זה פשוט מדהים עבורי. יכול להיות שלא אצליח להירדם כמה שבועות בעקבות מה שקרה הערב".

מרקו וראטי, שבישל השער: "זה היה קשה מאוד. בהתחלה בכלל לא חשבתי שאוכל להשתתף בטורניר. אני מודה לצוות הרפואי ולמאמן שרצה אותי וחיכה לי. זה היה יום מיוחד עבורי, אני מאוד שמח".

מגן נבחרת איטליה אלסנדרו באסטוני: "זה פשוט נהדר לשחק בפני האוהדים אחרי שנה וקצת של סבל, גם בשבילם וגם בשבילינו. המאמן אף פעם לא מנסה להדליק אותנו יותר מידי, הוא פשוט אומר לנו להנות מכדורגל, וזה מה שאנחנו עושים. הראינו שלמרות כל החילופים והרוטציה עדיין יש לנו עוצמה ושאנחנו יכולים להראות טוב".

שחקן העבר של נבחרת איטליה ג'אנלוקה זמברוטה: "הבחורים שלנו הראו פעם נוספת הרבה רוח לחימה ואופי נהדר. אנחנו מאוד גאים במנטליות שציגים השחקנים והרצון שלהם להצליח בכל משחק עד כה. אני לא יכול לחכות למשחק הבא!".

מנגד, גם בויילס שמחו לא מעט לאחר שנבחרתם הצליחה לעלות לשלב הנוקאאוט בפעם השלישית ביורו או מונדיאל, כשזהו הטורניר הגדול השלישי בו היא נוטלת חלק. "כל מה שחשוב זו ההעפלה מהבית, וכשמגיע הקרדיט ראוי לתת אותו לשחקנים", אמר חלוץ העבר של הנבחרת הוולשית רוברט ארנשואו. "כל הכבוד לבחורים, הם עמדו במשימה, וזה היה בית קשה מאוד".

קפטן ויילס גארת' בייל אמר בסיום: "ידענו שזה הולך להיות משחק קשה מאוד מהפתיחה עד הסיום. נאלצנו לעבוד קשה בהגנה, לרוצה לא מעט וחלק מהשחקנים התעייפו. אני גאה בחברים שלי, עשינו הכול כדי להשיג תוצאה טובה יותר, אבל זה לא שינה בסופו של דבר ועלינו מהמקום השני בכל מקרה".

חלוץ ויילס ארון ראמזי: "המשחק היה קשה מאוד לאורך חלקים נרחבים ממנו. התמודדנו מול נבחרת מצוינת - לנצח 30 משחקים ברציפות זה חתיכת הישג, אז כל הכבוד להם. אני חושב שאנחנו הופענו טוב והראינו הרבה אופי, אי אפשר לפקפק באופי שלנו. אנחנו נותנים מאה אחוז מעצמינו כל הזמן".

שחקן נבחרת ויילס גארת' בייל מול שחקן נבחרת איטליה פדריקו קייזה. רויטרס
בויילס שמחים על ההעפלה לשמינית. בייל/רויטרס

המספרים

  • איטליה סופרת כבר 30 משחקים ללא הפסד, ברצף שהחל באוקטובר 2018. בכך רוברטו מאנצ'יני השווה את השיא מימי ויטוריו פוצו בסוף שנות ה-30', אז האזורי לא הפסידו מנובמבר 1935 ועד יולי 1939. במהלך אותה תקופה זכתה איטליה בגביע הבינלאומי, בטורניר האולימפי ובגביע העולמי.
  • איטליה גם עם רצף מזהיר של 11 ניצחונות ללא ספיגה.
  • רצף הדקות עם שער נקי של האזורי עומד כעת על 1,054, מה שאומר שבמשחק הבא היא תוכל לשבור את השיא העתיק של דינו זוף, שלא ספג במשך 1,143 דקות בין השנים 1972 ל-1974.
  • מאזן מושלם ובלי ספיגות בשלב הבתים? ביורו זה לא קרה לאיטליה, אבל במונדיאל דווקא כן, וגם אז זה היה בבית, במונדיאל 1990. אז, אגב, איטליה ניצחה על האפס גם בשמינית וברבע הגמר, אבל הודחה בחצי הגמר.
  • איטליה הבקיעה שבעה שערים בשלב הבתים ביורו הנוכחי - בדיוק כמו השיא שלה בטורנירים גדולים (מונדיאל 1998).
  • שמונת השינויים בהרכב היו גם הם השוואת שיא איטלקי בטורניר גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully