וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבעו משחקי שמינית הגמר, במוקד: אנגליה-גרמניה, בלגיה-פורטוגל

שני מפגשים גדולים יהיו לנו בשלב הבא. צרפת מול שוויץ, ספרד נגד קרואטיה, הולנד - צ'כיה, איטליה - אוסטריה, דנמרק - ויילס ושבדיה - אוקראינה

תקציר: פורטוגל - צרפת 2:2/ספורט1

תמונת שמינית הגמר הושלמה הערב (רביעי) לאחר דרמות גדולות בבית ו', בסיומן הסטטוס-קוו נשמר וסידר לנו שני מפגשי ענק בשלב הבא: אנגליה מול גרמניה ובלגיה מול פורטוגל.


עלו מהמקום הראשון: איטליה, בלגיה, הולנד, אנגליה, שבדיה, צרפת

עלו מהמקום השני: ויילס, דנמרק, אוסטריה, קרואטיה, ספרד, גרמניה

עלו מהמקום השלישי: שוויץ, צ'כיה, אוקראינה, פורטוגל

שחקני נבחרת איטליה, לאונרדו בונוצ'י במרכז. רויטרס
בשבת הקרובה בוומבלי, בתקווה לחזור לעוד שני ביקורים. שחקני נבחרת איטליה/רויטרס

דירוג הנבחרות במקום השלישי (4 מתוך 6 עולות)

1. פורטוגל (בית ו') - 4 נקודות, הפרש שערים 1+
2. צ'כיה (בית ד') - 4 נקודות, הפרש שערים 1+
3. שוויץ (בית א') - 4 נקודות, הפרש שערים 1-
4. אוקראינה (בית ג') - 3 נקודות, הפרש שערים 1-
----------------------------------------------------------
5. פינלנד (בית ב') - 3 נקודות, הפרש שערים 2-
6. סלובקיה (בית ה') - 3 נקודות, הפרש שערים 3-

עוד בוואלה!

יורו 2020: פורטוגל וצרפת נפרדו ב-2:2, כריסטיאנו רונאלדו השווה את השיא העולמי

לכתבה המלאה
seperator

כל משחקי שמינית הגמר

ויילס - דנמרק (אמסטרדם, שבת, 19:00, ספורט4)

הוולשים שמרו על המקום השני בבית א' למרות ההפסד באולימפיקו ברומא ושוב עלו לשלבי ההכרעה, כפי שעשו ביורו 2016, אז הגיעו עד לחצי הגמר. היריבה שלהם תהיה דנמרק, שפיצתה על שני ההפסדים עם 1:4 גדול על רוסיה ושימחה רבים אחרי הטראומה שחוותה בהתמוטטות של כריסטיאן אריקסן. השתיים מעולם לא נפגשו בטורניר גדול, כשהמאזן ביניהן עומד על 4:6 בניצחונות לזכות דנמרק, כולל פעמיים בליגת האומות בשלהי 2018


איטליה - אוסטריה (לונדון, שבת, 22:00, רשת)

רצף הניצחונות המרשים של איטליה נמשך גם מול ויילס והיא תגיע בשבת לוומבלי (בתקווה כמובן לחזור שוב בהמשך) כדי לפגוש שם את אוסטריה, שהתקדמה למקום השני בבית ג' בזכות הניצחון על אוקראינה במחזור הסיום. האזורי ניצחו את אוסטריה ארבע פעמים במסגרת הגביע העולמי, כולל בחצי הגמר ב-1934, אבל ביורו הנבחרות מעולם לא נפגשו והעימות האחרון ביניהן בכל המסגרות היה משחק ידידות שהסתיים ב-2:2 לפני 13 שנה.

שחקני נבחרת הולנד חוגגים עם ג'ורג'יניו ויינאלדום. רויטרס
דרך די נוחה עד לחצי הגמר. שחקני נבחרת הולנד/רויטרס

הולנד - צ'כיה (בודפשט, ראשון, 19:00, ספורט1)

הניצחונות על אוקראינה ואוסטריה הבטיחו להולנדים את ראשות בית ג' והם ידעו שיטוסו להונגריה עוד לפני השלישייה לרשת צפון מקדוניה. זהות היריבה נקבעה רק ביום האחרון של שלב הבתים, וזוהי צ'כיה. שתי הנבחרות נפגשו ביורו 2000 (0:1 להולנד) וביורו 2004 (2:3 לצ'כיה) אבל זה היה בשלב הבתים. הפעם זה יהיה לראשונה בשלבי ההכרעה.


בלגיה - פורטוגל (סביליה, ראשון, 22:00, רשת)

בלגיה לא התקשתה לסיים ראשונה בבית ב' עם מאזן מושלם ותגיע ביום ראשון לאצטדיון האולימפי בסביליה. היא קיוותה שהיריבה שלה תהיה נוחה יותר, אבל מצפה לה מפגש עם לא אחרת מאשר אלופת אירופה פורטוגל ושיאן שערי הנבחרות כריסטיאנו רונאלדו שהבקיע חמישה שערים בשלב הבתים. שתי הנבחרות מעולם לא נפגשו בטורניר גדול, ובכל חמשת המפגשים האחרונים פורטוגל הייתה זו שחייכה עם שלושה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. הניצחון הבלגי האחרון הייתה לפני 32 שנה: 0:3 בספטמבר 1989 במסגרת מוקדמות המונדיאל.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
ימשיך את הרצף גם מול בלגיה? כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

קרואטיה - ספרד (קופנהאגן, שני, 19:00, ספורט3)

סגנית אלופת העולם השתחלה בסופו של דבר למקום השני בבית ד' בזכות הבקעת שער אחד יותר מצ'כיה והייתה קרובה מאוד לקבל את שבדיה, אבל שער הניצחון הדרמטי בדקה ה-94 קבע שספרד שנייה בבית ה' והיא תגיע לקופנהאגן. שתי הנבחרות התעמתו בשלב הבתים של יורו 2012 ואז ספרד ניצחה 0:1 בדרך לזכייה בטורניר, כשביורו 2016 קרואטיה חגגה עם 1:2 בשלב הבתים. חלוקת ניצחונות הייתה גם במפגשים האחרונים בליגת האומות: כשספרד מחצה 0:6 בבית בספטמבר 2018 ואילו בחוץ הפסידה 3:2 חודשיים לאחר מכן.


צרפת - שוויץ (בוקרשט, שני, 22:00, ספורט3)

אלופת העולם צרפת שמרה בקושי על המקום הראשון בבית ו' עם חמש נקודות בסך הכול ותשחק מול שוויץ ברומניה. שתי הנבחרות חלקו בית ביורו הקודם ועלו יחד אחרי 0:0 בליל. הן היו באותו בית גם ביורו 2004, מונדיאל 2006 ומונדיאל 2014. שוויץ לא ניצחה את צרפת מעולם במשחק רשמי והפעם האחרונה שעשתה את זה במשחק ידידות הייתה במאי 1992 עם 1:2 בלוזאן. דידייה דשאן, מאמן צרפת כיום, פתח אז בהרכב.

שחקן צרפת אנטואן גריזמן מול שחקן שוויץ ריקרדו רודריגס. רויטרס
תיקו מאופס בין צרפת לשוויץ ביורו הקודם. אנטואן גריזמן מול ריקרדו רודריגס/רויטרס

אנגליה - גרמניה (לונדון, שלישי, 19:00, ספורט2)

זה יהיה המשחק הגדול של השלב. אנגליה לא התעסקה בחישובים, השיגה ניצחון שני ותשחק בוומבלי בפעם הרביעית ברציפות. העניין הוא שהיריבה תהיה ברמה אחרת מזו שפגשה בשלב הבתים. המפגש עם גרמניה יהווה שחזור של חצי גמר יורו 1996, ובאותו אצטדיון. אז גרמניה ניצחה 5:6 בפנדלים בעקבות ההחמצה היחידה של גארת' סאות'גייט, כיום מאמן נבחרת אנגליה, והמשיכה לזכייה. בשלב הבתים ביורו 2000 אנגליה ניצחה 0:1 ובשמינית גמר מונדיאל 2010 גרמניה הביסה 1:4. מה יהיה הפעם?


שבדיה - אוקראינה (גלזגו, שלישי, 22:00, רשת)

ההערכות המוקדמות סברו שספרד תהיה הראשונה בבית ה', אבל שער דרמטי של שבדיה בתוספת הזמן לרשת פולין השאיר אותה בפסגה ושלח אותה להתארגן לטיסה לגלזגו. היריבה שלה תהיה אוקראינה. שתי הנבחרות היו יחד באותו בית ביורו 2012, אז המאמן הנוכחי של אוקראינה אנדריי שבצ'נקו כבש צמד וקבע 1:2 במשחק הראשון, מה שלא הספיק כדי לעבור שלב בטורניר הביתי. גם שבדיה הודחה אז עם שלוש נקודות. פרט לכך היו עוד שלושה משחקי ידידות עם שני ניצחונות של אוקראינה ואחד של שבדיה.

גארת' סאות'גייט, נבחרת אנגליה, 1996. GettyImages
זיכרון צורב. גארת' סאות'גייט לאחר הפנדל המוחמץ מול גרמניה ביורו 1996/GettyImages

    ומה לגבי ההמשך?

    בצד העליון של ההגרלה, איטליה ובלגיה עשויות להיפגש ברבע הגמר במינכן ולאחר מכן לשחק מול צרפת או ספרד בחצי הגמר. לעומת זאת, בצד התחתון, הולנד תשחק ברבע הגמר מול ויילס או דנמרק אם תעבור את השמינית ואז הדרך שלה לחצי הגמר נוחה יחסית. שם היא כבר עשויה לפגוש את אנגליה או גרמניה, שהמנצחת ביניהן תשחק ברבע מול שבדיה או אוקראינה.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    +
    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      4
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully