וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה מצאו את האשם ביכולת החלשה: "קיין חלוד ועייף, הוא נראה כמו הצל של עצמו"

החלוץ שקיבל את הציון 3 אחרי ההופעה הרעה ב-0:0 מול סקוטלנד סופג אש: "בעיה גדולה". סאות'גייט חשף מדוע החליף אותו, רוברטסון: "יכולנו להשיג יותר"

תקציר: אנגליה - סקוטלנד 0:0/ספורט1

בנבחרת אנגליה קיוו להבטיח הלילה (שישי) את ההעפלה לשמינית הגמר עם ניצחון על נבחרת סקוטלנד, אך שחקניו של גארת' סאות'גייט איכזבו וסיימו ב-0:0 משמים בדרבי של האי הבריטי. נבחרת שלושת האריות בעטה רק פעם אחת למסגרת בכל ההתמודדות, וסיימה מחצית ראשונה ללא איום אחד שאילץ את שוער היריבה דייויד מרשל למתוח את איבריו. כעת, האנגלים במקום השני ויוכלו לעלות מהמקום הראשון אם ינצחו את צ'כיה במחזור הנעילה של שלב הבתים.

מבחינת סקוטלנד, היא התגוננה היטב, אך גם היא מיעטה לסכן את השער של יריבתה. המצב של הנבחרת של סטיבן קלארק לא בדיוק טוב, והם נועלים כרגע את בית ד', אך ניצחון על סגנית אלופת העולם קרואטיה במחזור הנעילה של שלב הבתים עשוי לשלוח את סקוטלנד לשמינית הגמר בניגוד לכל הציפיות.

הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
ספג ביקורת. קיין/רויטרס

התגובות

כוכב נבחרת סקוטלנד לשעבר גראהם סונס ששיחק ואימן במרבית הקריירה שלו באנגליה שפע מחמאות לנבחרת של מולדתו: "סקוטלנד שיחקה כדורגל. הגיעה לוומבלי עם סגנון מובהק ומדויק. השחקנים שיחקו נהדר לאורך כל המשחק. סקוטלנד ראויה לנקודה הזו בלי צל של ספק".

התקשורת האנגלית לעומת זאת, לא גילתה הבנה כמו זו הסקוטית. ב"סקיי" העניקו ציונים לשחקני הנבחרות ומי שקיבל את הציון הנמוך ביותר היה הארי קיין. חלוץ טוטנהאם קיבל רק 3 ונכתב עליו: "כבד ומדאיג. נגע בכדור רק 19 פעמים, דייק ב-63% מהמסירות שלו, לא בעט למסגרת בכלל לפני החילוף שלו. כמו שגארי נוויל אמר: 'הוא לא נראה כמו עצמו'".

מאמן אנגליה גארת' סאות'גייט אמר: "היה לילה מתסכל. צריך לתת קרדיט גדול לסקוטלנד. אם לא ניצחנו לפחות לא הפסדנו". על החילוף של הארי קיין אמר המאמן: "היינו צריכים לרוץ יותר לעומק. הרגשתי שמרכוס רשפורד יכול לתת לנו את האנרגיה הזו. היינו צריכים לנצח וצריכים להסתכל על עצמנו, זה מתחיל ממני, ולהשתפר .לא עשינו מספיק כדי לנצח".

הארי קיין עצמו אמר בסיום: "זו לא הייתה הופעה טובה שלנו. אנחנו רוצים לסיים בראש הבית. יצאנו עם נקודה, וזה לא מה שרצינו להשיג. מצד שני, התקרבנו עוד צעד אחד לעבר העפלה לשמינית הגמר".

החלוץ החמיא גם ליריבה: "תיקו זו התוצאה ההוגנת. כל הכבוד לסקוטלנד, היה התגוננה טוב מאוד והגיעה לכמה מצבים. זו לא התוצאה הכי טובה מבחינתנו, אבל עוד נקודה בדרך לעלייה. אנחנו חייבים להתאושש מזה ולהסתכל קדימה למשחק הבא בעוד כמה ימים".

אנדרו רוברטסון שחקן נבחרת סקוטלנד. רויטרס
מרוצה מהנקודה. רוברטסון/רויטרס

על החילוף המפתיע שלו אמר קיין: "זה חלק מהמשחק. המאמן לוקח החלטות, ואם הוא חושב שהוא צודק אז הוא צריך לעשות את זה. אני חושב שהיה משחק קשה. זה היורו, אין משחקים קלים. סקוטלנד שיחקה על החיים שלה וראינו את זה היום. אנחנו רוצים לסיים במקום הראשון. השגנו נקודה, זה לא מה שרצינו, אבל זה עוד צעד".

"קיין נראה חלוד, עייף ולא מדויק", קבע שחקן העבר רוי קין. "אם אנגליה רוצה להצליח, היא חייבת שהוא יתעורר. שמחתי לראות שסאות'גייט הוציא אותו. הוא מהווה בעיה גדולה כרגע עבור אנגליה". "הוא נראה כמו הצל של עצמו", הסכים סונס. "הוא שיחק בלי חשק".

טיירון מינגס, שהיה טוב במרכז ההגנה של אנגליה, אמר: "ברור שזה מאכזב כי אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לשחק טוב יותר. הדבר החשוב בשבילי כשחקן הגנה זה שהצלחנו שוב לשמור על רשת נקייה. חסרה לנו האינטנסיביות של המעבר מההגנה להתקפה. אני לא חושב שהסקוטים רצו את זה יותר, אבל אנחנו לא היינו דינמיים מספיק. היה ערב נהדר ורצינו לנצח, האווירה הייתה מדהימה, אבל אנחנו לוקחים את הנקודה וממשיכים הלאה לעבר עלייה כי זו המטרה שלנו. היו רק 20 אלף צופים וחבל שלא הצלחנו לשמח את האוהדים שלנו. יש לנו עכשיו ארבע נקודות ואנחנו יודעים שזה עשוי להספיק, אבל אנחנו רוצים לנצח את צ'כיה". מינגס התייחס למפגש עם חברו מאסטון וילה ג'ון מקגין: "הוא שחקן שמציק לשחק נגדו, שחקן נהדר".

קפטן סקוטלנד אנדי רוברטסון אמר: "היו לנו מצבים גדולים. הצלחנו לשמור על הכדור בצורה נהדרת, תסכלנו אותם ובערב אחר אולי היינו משיגים משהו טוב יותר מהנקודה הזו. נקודה משאירה אותנו בחיים וזה חשוב". רוברטסון פרגן לבילי גילמור, שפתח בהרכב, ואמר: "יש לו עתיד מזהיר לפניו. הוא יכול לצבור כמות הופעות גדולה בנבחרת".

בילי גילמור שחקן נבחרת סקוטלנד. רויטרס
נבחר לאיש המשחק וקיבל מחמאות מהקפטן שלו. בילי גילמור/רויטרס

המספרים

  • גיל הממוצע של השחקנים שפתחו במדי אנגליה עומד על 25 ו-31 ימים. מדובר בגיל הממוצע הנמוך ביותר בטורניר גדול אי פעם.
  • הארי קיין נגע עשר פעמים בלבד בכדור במהלך המחצית הראשונה, הכי מעט מבין כל השחקנים שעל המגרש, כשנגיעה אחת בלבד הייתה בתוך רחבת היריבה.
  • אנגליה לא הצליחה לבעוט אפילו פעם אחת למסגרת במהלך המחצית הראשונה. זה קרה לה לראשונה בוומבלי מאז נובמבר 2017 במשחק הכנה מול גרמניה כשבמסגרת תחרותית זה קרה לה באצטדיונה הביתי בלונדון לאחרונה בנובמבר 2014 מול סלובניה.
  • זה היה התיקו המאופס מספר 17 של אנגליה בטורניר גדול (מונדיאל או יורו), יותר מכל נבחרת במסגרות אלה.
  • זהו ה-0:0 השני בלבד של נבחרת אנגליה בבית מאז שוומבלי נפתח מחדש לאחר השיפוצים ב-2007. הפעם הקודמת הייתה באוקטובר 2010 מול מונטנגרו.
  • סקוטלנד השיגה שמונה נקודות בשלב הבתים של היורו אי פעם, שבע מהן ב-18 ביוני: 0:3 מול רוסיה ב-1992, 0:1 נגד שוויץ ב-1996 ו-0:0 הערב.
  • זה ה-0:0 השישי של אנגליה ביורו, רק איטליה סיימה יותר פעמים ב-0:0 (8). צרפת, גרמניה, הולנד וספרד סיימו חמש פעמים ב-0:0 כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully