וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלגיה מהללת: "אין דה בראונה, אין מסיבה". יולמאנד: "עדיין לא סיימנו כאן"

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 22:24

הנתון המדהים של דנמרק השאיר אותה בסכנת הדחה מוקדמת מהיורו. התקשורת הבלגית: "הקסם של דה בראונה הפך גיהנום לגן עדן"

תקציר: דנמרק - בלגיה 2:1/ספורט1

נבחרת בלגיה חגגה הערב (חמישי) העפלה לשמינית גמר יורו 2020 אחרי ניצחון 1:2 על דנמרק בקופנהאגן, במחזור השני בבית ב'. השדים האדומים הפכו פיגור 0:1 לניצחון, במשחק שכלל מחוות מרגשות לכריסטיאן אריקסן שהתמוטט לפני כמה ימים וכמעט איבד את חייו.

קווין דה בראונה היה האיש של הבלגים. הוא נכנס בפתיחת המחצית השנייה לדקות ראשונות מאז הפציעה החמורה בגמר ליגת האלופות וסימן את הדרך לניצחון עם בישול וניצחון. בסיום המשחק רומלו לוקאקו, שמשחק עם אריקסן באינטר, התחבק זמן ארוך עם מאמן דנמרק קספר יולמאנד ועם השוער קספר שמייכל.

דנמרק הייתה עדיפה במחצית הראשונה והיא איימה בסך הכול לא פחות מ-22 פעמים על השער של טיבו קורטואה, אבל זה לא הספיק ליותר משער אחד. באופן מדהים למדי, בשני המשחקים הראשונים דנמרק איימה 44 פעמים על שערי היריבות וכבשה שער אחד. פינלנד ובלגיה איימו עליה ביחד רק 7 פעמים, וכבשו 3 שערים. פשוט מדהים.

דנמרק אמנם רשמה הפסד שני, אבל לא איבדה סיכוי לעלות שלב. ניצחון על רוסיה - בטח כזה בהפרש של יותר משער אחד - עשוי להספיק לה, כשבמקביל היא תחזיק אצבעות לבלגיה שתנצח את פינלנד.

שחקני נבחרת דנמרק סימון קיאר, קספר שמייכל. רויטרס
"נלחמנו עד השנייה האחרונה". שמייכל עם קיאר/רויטרס

התגובות

התקשורת בבלגיה היללה את דה בראונה ורומלו לוקאקו, שאמנם לא כבש, אבל הציג יכולת גבוהה ונבחר ל"שחקן המצטיין" באתר של אופ"א. "מגיהנום לגן עדן: הקסם של דה בראונה גרם לשדים האדומים לחלום", נכתב ב-HLN ובאתר אחר הוסיפו: "אין דה בראונה, אין מסיבה".

מאמן בלגיה, רוברטו מרטינס: "עבר הרבה זמן מאז שהיה לנו מבחן בסדר גודל כזה. במחצית הראשונה השחקנים נראו בהלם, אבל יש להם הרבה ניסיון והם ידעו מה לעשות כדי לבצע מהפך".

שחקן בלגיה, יאן ורטונגן: "הדנים הפתיעו אותנו עם המערך שלהם ובמחצית הראשונה לא היינו על המגרש. כל הזמן היינו צעד אחד מאחור, אבל אחרי שדה בראונה, ויטסל והזאר נכנסו, המשחק השתנה. הם מביאים אקסטרה איכות".

מאמן דנמרק, קספר יולמאנד: "אני לא יכול לתאר במילים כמה כבוד יש לי לחבורת שחקנים הזו. רגשנו תמיכה עצומה מהאנשים, מכל האצטדיון, הרגשנו את האהבה. עדיין לא סיימנו את דרכנו בטורניר, אני כבר חושב על המשחק נגד רוסיה. נעשה הכול כדי לנצח".

שוער דנמרק, קספר שמייכל: "כל מה שאמרו על החיבור שלנו נכון. נלחמנו עד השנייה האחרונה, שיחקנו מצוין, אבל חסר לנו מזל".

שחקן דנמרק, תומאס דלייני: "היה קשה לחזור לכאן ולשיר שוב את ההמנון. עמדנו חבוקים במעגל לפני המשחק ואמרנו שניתן הכול. שיחקנו טוב, פתחנו היטב, אבל לא הצלחנו לנצח. הקהל בפארקן נותן לנו רוח גבית אדירה".

עוד בוואלה!

"כל דנמרק איתך": המשחק נעצר בדקה ה-10, מחוות לאריקסן ביציעים

לכתבה המלאה
דריס מרטנס שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
החמישי שמגיע ל-100 הופעות במדי נבחרת בלגיה. מרטנס/רויטרס

המספרים

  • מאז מונדיאל 2014, אדן הזאר בישל 9 שערים - יותר מכל כדורגלן אירופי אחר בטורנירים גדולים.
  • קווין דה בראונה הפך היום לכדורגלן האירופי הראשון שמבשל בארבעה טורנירים גדולים רצופים. הוא עשה את זה במונדיאל 2014, יורו 2016, מונדיאל 2018 וכעת ביורו 2020.
  • דה בראונה הגיע ל-8 בישולים בטורנירים גדולים.
  • יוסוף פאולסן כבש הערב את השער השני הכי מהיר בתולדות טורנירי היורו. הוא מצא את הרשת אחרי 99 שניות, שני רק לדמיטרי קיריצ'נקו הרוסי, במשחק נגד יוון ביורו 2004 (65 שניות).
  • בלגיה עשתה הערב היסטוריה קטנה: זו הפעם הראשונה בה היא הופכת פיגור לניצחון בטורנירי יורו.
  • דריס מרטנס נכנס ל"מועדון ה-100", השחקנים שהגיעו ל-100 הופעות במדי נבחרת בלגיה. ארבעת הקודמים חברים בסגל הנוכחי: יאן ורטונגן, אקסל ויטסל, טובי אלדרווירלד ואדן הזאר. רומלו לוקאקו עם 95.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully