וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפורטוגל שמחים מהניצחון אך יודעים: "התוצאה לא משקפת את היכולת"

באלופת אירופה נשמו לרווחה לאחר ה-0:3 על הונגריה, אך מודאגים מהדקות שלפני הבליץ. כריסטיאנו רונאלדו: "ניצחון חשוב מאוד"

תקציר: פורטוגל מביסה 0:3 את הונגריה, צמד לכריסטיאנו רונאלדו/ספורט1

שמחה גדולה נרשמה בקרב שחקני בנבחרת פורטוגל לאחר שאלופת אירופה הביסה הערב (שלישי) 0:3 את הונגריה במשחק הראשון שלה במסע להגנה על התואר. הנבחרת של פרננדו סנטוס התקשתה לפרוץ את המערך של היריבה, למרות ששלטה ללא עוררין במשחק ואף הגיע לשני מצבים שחולצו בצורה נהדרת על ידי השוער פטר גולאצ'י.

במחצית השנייה הצליח המגן רפאל גריירו לכבוש סוף סוף את הראשון של פורטוגל (84) ומכאן זו הייתה ההצגה של כריסטיאנו רונאלדו. הכוכב הגדול של אלופת אירופה דייק מהנקודה הלבנה לאחר הכשלה על רפא סילבה, והשלים צמד בדקה ה-82 בדרך לראש טבלת המבקיעים בתולדות היורו עם 11 שערים, כשהוא עוקף את מישל פלאטיני.

רונאלדו נבחר לאחר מכן לאיש המשחק, כשציין מספר שיאים נוספים. הכוכב הפך לשחקן הראשון אי פעם שנוטל חלק בחמש אליפויות אירופה והראשון שמבקיע בחמישה טורנירי יורו. לאחר הניצחון, הפורטוגלים שמרו על פאסון ופרגנו לקהל המקומי שהגיע לתמוך בנבחרתו ששיחקה בבירתה בודפשט, אך ירדה בכל זאת מנוצחת. "רוח קבוצתית נהדרת ואווירה מדהימה. בהצלחה במשחקים הבאים", נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של נבחרת פורטוגל, תוך כדי תיוג העמוד הרשמי של ההתאחדות ההונגרית.

עם זאת, לצד ההתלהות מהניצחון והשיאים של רונאלדו, בתקשורת הפורטוגלית לא ממש מתלהבים מהיכולת שהציגה הנבחרת ב-84 הדקות שקדמו לשער של רפאל גריירו. "הניצחון של פורטוגל מגיע לה לאחר ששלטה במשחק", אמר חלוץ העבר נונו גומש. "כמובן שהתוצאה שהשיגו לא משקפת את היכולת הלא טובה, אבל הם עשו את העבודה".

עוד בוואלה! ספורט

כריסטיאנו רונאלדו הפך למלך שערי היורו בכל הזמנים

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת פורטוגל חוגגים עם כריסטיאנו רונאלדו לאחר הניצחון על הונגריה. רויטרס
בפורטוגל מרוצים מניצחון על יריבה קשה/רויטרס

התגובות

כריסטיאנו רונאלדו שנבחר לאיש המשחק אמר בסיום: "הדבר החשוב ביותר הוא הניצחון. זה היה משחק קשה נגד יריבה שהגנה בצורה טובה מאוד, אבל הצלחנו בסוף להבקיע שלושה שערים. אני אסיר תודה לשחקנים שעזרו לי להבקיע שני שערים והפכו אותי לאיש המשחק". על חשיבות הניצחון אמר רונאלדו: "זה היה חשוב מאוד שהתחלנו את הטורניר ברגל ימין. זה נתן לנו ביטחון ועכשיו אנחנו צריכים להמשיך הלאה כדי לננצח במשחק הבא".

המחליף שהכניס את השינוי בנבחרת פורטוגל, רפא סילבה: "אני חושב שהחמצנו יותר מידי. בסופו של דבר הצלחנו להבקיע בשלושה מקרים, וזו התחלה טובה מבחינתנו לטורניר. ידענו שהונגריה תנסה להתגונן בצורה הכי טובה שהיא יכולה ותצא להתקפות מתפרצות. הצלחנו לנטרל את המעברים שלהם וגם הצלחנו להבקיע".

רנאטו סאנצ'ס: "ידענו שזה הולך להיות משחק קשה נגד יריבה פיזית שמשחקת בצורה הגנתית. הצלינו להשיג את הניצחון והשגנו תוצאה טובה. המשחקים הבאים יהיו קשים, אבל לכל הנבחרות בטורניר הזה יש שחקנים איכותיים בסגל".

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. ספורט 2
"הניצחון נתן לנו ביטחון". רונאלדו/ספורט 2

המספרים

  • פורטוגל היא הנבחרת הראשונה בתולדות היורו שכובשת שלושה שערים בעשר הדקות האחרונות של המשחק.
  • בגיל 36 ו-130 יום הפך כריסטיאנו אונלדו לשחקן המבוגר ביותר שכובש צמד באליפות אירופה. לפניו עשה זאת אנדריי שבצ'נקו במדי נבחרת אוקראינה, כשהיה בגיל 35 ו-256 ימים.
  • ה-0:3 של פורטוגל על הונגריה הוא השוואת שיא הניצחון הגדול ביותר במשחק פתיחה לאלופה מכהנת. הנבחרת הקודמת שעשתה זאת הייתה ברית המועצות שהביסה ב-1964 0:3 את דנמרק.
  • פורטוגל סגרה 14 שחקים מול נבחרת הונגריה ללא הפסד. המאזן של הפוטוגלים במשחקים אלה עומד על 10 ניצחונות ו-4 תוצאות תיקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully