וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - שבדיה: איך ישפיעו החיסונים? לואיס אנריקה חושש, פדרי יפתח

הספרדים התחסנו בשישי ומאמנם מקווה שלא תהיינה תופעות לוואי. השבדים ערכו מחווה לכריסטיאן אריקסן, אלבין אקדל לא התאמן אבל אמור לפתוח (ב', 22:00, רשת 13)

מחזור 1הסתיים14/06/2021
ספרד
    0
      שבדיה

      ספרד

      לא כך רצתה ספרד להגיע ליורו הזה. גם אם היא נמצאת בתקופת מעבר ועם סגל צעיר ופחות מנוסה מבטורנירים הקודמים, נחשבת הנבחרת של לואיס אנריקה לאחת הטובות באירופה. אבל הקפטן סרג'יו בוסקטס נדבק בקורונה, גם דייגו יורנטה נמצא חיובי ואז קיבל אישור לחזור עם בדיקה שלילית, וכל ההכנות השתבשו. השחקנים שהוקפצו כגיבוי להתאמן בבועה מיוחדת, הוחזרו הביתה לאחר שזכו לתשואות על התגייסותם המהירה, הסגל ליורו התחסן בשישי וכולם מקווים שלא תהיינה תופעות לוואי על כר הדשא בלה קרטוחה, כשהמאמן אמר לפני החיסונים: "אני מקווה שלא יהיה מצב בו לא אוכל להשתמש בשחקן בגלל סימפטומים של החיסון".

      לואיס אנריקה, במשחקו הראשון כמאמן הנבחרת בטורניר גדול, צפוי להמשיך מחר (ראשון, 22:00, רשת 13) מול שבדיה עם ה-4-1-4-1 שלו, כשבחוד אלברו מוראטה ובין הקורות אונאי סימון. פדרי הצעיר צפוי להיות ההפתעה בהרכב. המאמן אמר במסיבת העיתונאים: "אם תבקשו ממני לחתום על הפסד מחר ועל ניצחונות בשני המשחקים הבאים ועלייה לשלב הבא, אני מוכן. אבל האמת היא שהמשחק הראשון הוא כמו מד חום. האם אנחנו בסדר? נדע מחר. זה משחק שיכול להעניק לנו הרבה ביטחון".

      המגן ג'ורדי אלבה הזכיר: "האצטדיון הזה נפלא, זכינו כאן עם ברצלונה בגביע לפני חודשיים. לנצח במשחק הראשון, זה ממלא אותי ואת כולנו בהתרגשות גדולה והרבה מוטיבציה".

      דויד דה חאה שוער נבחרת ספרד במהלך אימון. רויטרס
      למרות החיוכים, לא מתחיל את הטורניר כשוער הראשון. דויד דה חאה/רויטרס

      שבדיה

      גם השבדים התמודדו עם הקורונה בהכנה ליורו. אחרי שאיבדו את זלאטן איברהימוביץ' בגלל פציעה, נגרעו מהסגל למשחק הראשון דיאן קולוסבסקי ומתיאס סוואנברג שנדבקו בנגיף. אמיל פורסברג ואלכסנדר איסק, שכיכב העונה בליגה הספרדית עם 16 שערים במדי ריאל סוסיאדד, ינסו לחפות על החיסורים הללו ולהעניק לשבדיה ניצחון שישי רצוף בכל המסגרות. אלבין אקדל לא התאמן בגלל פציעה קלה, אבל צפוי לפתוח.

      השבדים ערכו מחווה באימון לכריסטיאן אריקסן הדני, והקפטן סבסטיאן לארסון אמר במסיבת העיתונאים: "ראינו כמו כל העולם את התמונות הקשות אחרי שנחתנו בספרד. אנחנו שולחים את כל המחשבות, האהבה והכוח לכריסטיאן, למשפחתו וליקיריו. כשמשהו כזה קורה, אין יריבות ואין לאומים שונים, אלה קולגות ובני אדם כמונו".

      שחקני נבחרת שבדיה באימון עם שלט החלמה מהירה לכבוד כריסטיאן אריקסן שחקן נבחרת דנמרק. רויטרס
      המחווה השבדית לכריסטיאן אריקסן/רויטרס

      טריוויה

      • שתי הנבחרות הוגרלו יחד במוקדמות היורו האחרון (0:3 לספרד בבית ו-1:1 בחוץ) וישחקו זו מול זו גם במוקדמות המונדיאל (בספטמבר בשבדיה ובנובמבר בספרד).
      • זו הפעם הרביעית ששתי הנבחרות נפגשות בטורניר גדול: שבדיה ניצחה 1:3 במונדיאל 1950, בעוד ספרד ניצחה 0:1 במונדיאל 1978 וביורו 2008.
      • ספרד ללא הפסד במשחק ביתי מאז אוקטובר 2018, אז נוצחה על ידי אנגליה באצטדיון בניטו ויאמרין של בטיס.
      • ספרד ניצחה רק אחד מתוך חמשת משחקי הפתיחה האחרונים שלה בטורניר גדול - 0:1 על צ'כיה ביורו 2016.
      • כל 37 השערים האחרונים של ספרד בטורנירי היורו הובקעו מתוך הרחבה. השער האחרון מחוץ לרחבה: ראול מול סלובניה בשלב הבתים ב-2000.
      • שבדיה לא עברה את שלב הבתים בשלוש אליפויות אירופה האחרונות בהן השתתפה, מאז 2004.
      • שבדיה שמרה על שער נקי רק פעם אחת ב-12 המפגשים האחרונים שלה עם ספרד. זה קרה ב-0:2 באוקטובר 2006 במוקדמות היורו, וזה למעשה הניצחון האחרון שלה מול לה רוחה.

      הרכבי הקבוצות

      שופט: סלבקו וינצ'יץ' (סלובניה)
      אצטדיון: אסטדיו לה קרטוחה (סביליה)
      קהל: 10559

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        2
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully