וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה חשפה את החולצה ליורו עם מפת המדינה, ועוררה "פרובוקציה" ברוסיה

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 17:46

על המדים של הנבחרת לטורניר מופיעה מפת המדינה שכוללת את חצי האי קרים וקריאות לאומיות, ברוסיה זעמו: ש"הפרובוקציה הזאת היא לא חוקית"

לקראת שידורי יורו 2020/ספורט1

התאחדות הכדורגל האוקראינית עוררה סערה ברוסיה אחרי שחשפה את החולצה של הנבחרת למשחקי אליפות אירופה יורו 2020, כשעל החולצה מתנוססת מפת אוקראינה שכוללת את חצי האי קרים - מהלך שכונה על ידי הרשויות ברוסיה "פרובוקציה". כידוע, רוסיה סיפחה אליה את קרים ומחשיבה את חצי האי לחלק בלתי נפרד מהמדינה, בעוד שעל פי הקהילה הבינלאומית השטח שייך לאוקראינה.

המדים של נבחרת אוקראינה ליורו 2020. התאחדות הכדורגל של אוקראינה, אתר רשמי
המדים של נבחרת אוקראינה ליורו 2020/אתר רשמי, התאחדות הכדורגל של אוקראינה

המפה האוקראינית מופיעה על החולצה, ועליה גם כתובים הסלוגנים "ניצחון לאוקראינה!" ו"ניצחון לגיבורים!" - שני משפטים שהם למעשה ביטויים צבאיים. דובר הקרמלין טוען כי מדובר ב"פרובוקציה", אבל כאשר נשאל האם רוסיה תחרים את אוקראינה אם הן ייפגשו בשלב הנוקאאוט הוא הבהיר ש"ספורט זה ספורט, ואנחנו צריכים להיות מעל זה ולהתעלם מהאיבה בין המדינות". הפוליטיקאי הרוסי דמיטרי סביסצ'ב לא היסס לטעון ש"הפרובוקציה הזאת היא לא חוקית". הדוברת של משרד החוץ הרוסי, מריה זקרובה, טענה שהסלוגן "ניצחון לאוקראינה, ניצחון לגיבורים" הוא למעשה ססמה לאומנית שבה השתמשו הנאצים.

בצד השני, התמיכה הייתה גדולה. "אוהבים את הלוק החדש", צויץ מהחשבון הרשמי של השגרירות האמריקאית באוקראינה, בעוד שרת החוץ של אוקראינה צייצה: "לכל מי שמתרגז רק כי הוא לא מסוגל להשלים עם העובדה שהגבולות שלנו מוכרים בכל העולם או עם הססמאות הלאומיות שלנו: לא נרשה שתעליבו את הסמלים הלאומיים שלנו!".

אוקראינה בבית ג' עם הולנד, אוסטריה וצפון מקדוניה, בעוד רוסיה בבית ב' עם דנמרק, פינלנד ובלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully