וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת המשובצים: הגרלת יורו 2020 הפכה לשיבוץ משחקים מכעיס

בלגיה כבר יודעת מול מי והיכן תשחק (דה בראונה: "זה סקנדל"), הולנד יודעת שתפגוש את אוקראינה (קומאן: "אני עדיין צריך לטרוח ולטוס להגרלה ברומניה?") וגם נבחרת ישראל שובצה לבית של אנגליה, אם תצליח להעפיל במפתיע דרך הפלייאוף. כך נראים הבתים לפני ה"הגרלה" בשבת

תגובות שחקני נבחרת ישראל אחרי פולין/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

בווידאו: התגובות אחרי הפסדה של נבחרת ישראל לפולין

חזרה להדרן כפול בהאמפדן פארק ומפגש יוקרתי עם אנגליה בוומבלי לקינוח - זה מה שמחכה לנבחרת ישראל אם תצליח להפתיע בפלייאוף העלייה ליורו 2020 ולהגיע לראשונה בהיסטוריה לטורניר הגמר של אליפות אירופה לאומות.

ביום שבת (19:00 שעון ישראל) תיערך בבוקרשט הגרלת שלב הבתים, אבל כפי שניתן להבין מהמסלול הצפוי של הנבחרת - זה יהיה יותר שיבוץ מאשר הגרלה.

שחקני נבחרת אנגליה מיקה ריצ'רדס אמיל הסקי ריו פרדיננד מול שחקני נבחרת ישראל טל בן חיים יוסי בניון. GettyImages
יש זיכרונות מוומבלי. טל בן חיים מול שחקני נבחרת אנגליה ב-2007/GettyImages

כזכור, לראשונה אי פעם, 24 נבחרות תשתתפנה ביורו שיתחיל ב-12 ביוני ויסתיים ב-12 ביולי. 20 נבחרות העפילו אוטומטית מהמוקדמות ועוד ארבעה כרטיסים יחולקו בסיום הפלייאוף בסוף חודש מרץ, אבל מפני שיש 12 מדינות מארחות הפעם (וגם מגבלות פוליטיות כמו אוקראינה ורוסיה שלא יכולות להיפגש), כבר עכשיו יש 10 נבחרות שיודעות באיזה בית הן תשובצנה. והדבר הזה מוציא את העוקץ מהאירוע החגיגי המוכר של הגרלת שלב הבתים.

הדוגמה המובהקת ביותר נמצאת בבית ב', שם לא נותר ממש מה להגריל. בלגיה היא ראש הבית, דנמרק ורוסיה הן שתי המארחות ועכשיו הן מחכות למצטרפת מהדרג הרביעי. מי זו תהיה? גם כאן אין יותר מדי אופציות, שכן מנצחות הפלייאוף כבר מוסללות לבתים האחרים. אז עם מי נשארנו? ויילס או פינלנד.

וזה עוד לפני שהזכרנו את החלוקה לדרגים, כאשר אלופת העולם צרפת נמצאת בדרג ב' (כי השיגה נקודה פחות מאוקראינה במוקדמות) ואלופת אירופה פורטוגל בדרג ג'. כך, השתיים הללו עשויות לשחק למשל בבית א', יחד עם איטליה שסיימה את המוקדמות במאזן מושלם.

יורו 2020: הדרגים לפני ההגרלה. עיבוד תמונה
יורו 2020: הדרגים לפני ההגרלה/עיבוד תמונה

אז כך נראים הבתים, לפני ה"הגרלה":

בית א' (המשחקים ברומא ובאקו):

איטליה

צרפת/פולין/שוויץ/קרואטיה

פורטוגל/טורקיה/אוסטריה/שבדיה/צ'כיה

ויילס/פינלנד

בית ב' (סנט פטרסבורג וקופנהאגן):

בלגיה

רוסיה

דנמרק

ויילס/פינלנד

בית ג' (אמסטרדם ובוקרשט):

אוקראינה

הולנד

פורטוגל/טורקיה/אוסטריה/שבדיה/צ'כיה

מנצחת הפלייאוף של דרג א'/דרג ד'

בית ד' (לונדון וגלזגו):

אנגליה

צרפת/פולין/שוויץ/קרואטיה

פורטוגל/טורקיה/אוסטריה/שבדיה/צ'כיה

מנצחת הפלייאוף של דרג ג'

בית ה' (בילבאו ודאבלין):

ספרד

צרפת/פולין/שוויץ/קרואטיה

פורטוגל/טורקיה/אוסטריה/שבדיה/צ'כיה

מנצחת הפלייאוף של דרג ב'

בית ו' (מינכן ובודפשט):

גרמניה

צרפת/פולין/שוויץ/קרואטיה

פורטוגל/טורקיה/אוסטריה/שבדיה/צ'כיה

מנצחת הפלייאוף של דרג א'/דרג ד'

רונאלד קומאן מאמן נבחרת הולנד. רויטרס
למה לטוס בכלל? רונאלד קומאן/רויטרס

קווין דה בראונה, כוכב נבחרת בלגיה ומנצ'סטר סיטי, היה הראשון שיצא נגד הפורמט החדש, כשהכריז: "זה סקנדל, עיוות של החוקים. זה מרגיש כמו פגיעה בטוהר הטורניר, ולצערי הכדורגל שאנחנו מכירים הופך יותר ויותר לביזנס". גם רונאלד קומאן, מאמן נבחרת הולנד, הצטרף: "אני באמת לא מבין את הפורמט החדש. שאלתי את ראשי ההתאחדות האם אני עדיין צריך לטרוח ולטוס לרומניה לצורך ההגרלה הזו". יואכים לב, מאמן נבחרת גרמניה, הודה גם הוא כי התקשה להבין את השינויים והוסיף בקריצה: "בעזרת שניים או שלושה חברים, נראה לי שקלטתי את זה בסוף".

מישל פלאטיני, נשיא אופ"א לשעבר ואבי פורמט "היורו הנודד", ניסה להגן על השינוי: "המטרה היא לקדם מדינות שמעולם לא היו מצליחות לארח יורו. זו השנה ה-60 להיווסדו של המפעל וזו תהיה הרפתקה נהדרת שתקדם את הענף. הכדורגל לא קיים רק בצרפת, אנגליה ואיטליה. ההגרלה קצת מסובכת, אבל היתר פשוט". האמנם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully