וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי הרצוג: "הייתי חייב לפתוח לשחקנים את העיניים, אני תמיד אומר אמת"

11.9.2019 / 13:00

המאמן הלאומי ערך מסע"ת אחרי סלובניה, לא התנצל על הנאום המדובר בסיום, התייחס להמשך דרכו ("אני נהנה לעבוד כאן") והדגיש שוב היכן צריך להשתפר ("אנחנו לא ממושמעים טקטית, זו בעיה")

צילום: יותם רונן. עריכה: מתן חדד

אחרי יומיים סוערים, אנדי הרצוג מגיב. מאמן נבחרת ישראל סיפק נאום נסער ובלתי נשכח אחרי ההפסד הדרמטי לסלובניה (3:2), ומאז נשמעו דעות לכאן ולכאן לגבי עוצמת התגובה שלו. היום (רביעי) הוא כינס מסיבת עיתונאים בתא הכבוד באצטדיון רמת גן, שבה הוא דיבר על הנושאים הבוערים: הראיון ההוא, סיכויי ההעפלה ליורו שהלכו והצטמקו, וגם על המשך דרכו בנבחרת - אצלה הוא חתום רק עד סוף הקמפיין.

אנדי הרצוג, מאמן נבחרת ישראל בכדורגל. יותם רונן
לא מעט שאלות. אנדי הרצוג/יותם רונן

על הנאום התקיף בסיום המשחק מול סלובניה אמר הרצוג: "אני מנסה לכבד כל שחקן ולהיות ביחסים טובים עם כולם, אבל מצד שני צריך תמיד לומר את האמת. היתה סיטואציה שהרגשתי שצריך להוציא את השחקנים מאזור הנוחות. אמרו שזה המשחק הכי טוב של הנבחרת ב-20 השנים האחרונות, אבל הפסדנו אותו. רק רציתי לפתוח את העיניים לשחקנים, מה שאמרתי לא כוון אישית לאף שחקן".

הרצוג אמר ש"עכשיו אני מבין איך מרגיש מאמן, אוהד או שחקן בנבחרת ישראל. זה שובר את הלב, אבל חייבים לשנות את זה. יש לנו חולשות וחייבים לעבוד עליהן. הובלנו 1:2, סלובניה הלכה אחורה, הרגשנו ממש טוב, אבל עוד לא הספקתי לחשוב מה אעשה הלאה - אולי חילוף, אולי שינוי טקטי - וכבר ספגנו את השני. לא השתמשנו במומנטום שלנו, השחקנים הלכו קדימה יותר מדי במקום להיות בשליטה. זה מאוד אכזב אותי. עם קצת ריכוז היינו מנצחים, אולי אפילו כובשים עוד אחד במתפרצת. אנחנו צריכים להיות ממושמעים. אמרתי לשחקנים שהמשמעת הטקטית חייבת להיות טובה יותר, במיוחד בצד ההגנתי".

על סיכויי ההעפלה: "אנחנו מודעים למצבנו, אבל עדיין יש לנו סיכויים. צריך לנצח את כל ארבעת המשחקים שנותרו. אני רוצה שנשחק עם הרבה ביטחון, אבל לפעמים אנחנו לא מספיק ממושמעים טקטית".

על המשך דרכו בנבחרת: "אני נהנה לעבוד כאן, כי נותנים לי הכל. ברור שזה תהליך, אבל מבחינתי הדבר הכי חשוב זה לראות את הגישה ואת האופי של השחקנים. ברור שמאמן תלוי בתוצאות, ואם אסיים במקום החמישי אני מבין שזה לא טוב. היינו קרובים להצליח אבל לא הצלחנו בינתיים. אנסה להוציא את המקסימום, ואשתדל לא לחשוב יותר מדי על העתיד".

על האהדה לנבחרת בישראל: "הציבור אוהב אותנו ומאמין בנו, ברור שיש אכזבה אבל אפשר לנצח באוסטריה, אם נהיה מרוכזים ולא נעשה טעויות קטנות שיעלו לנו בנקודות".

משחקה הבא של הנבחרת, מול אוסטריה בחוץ ב-10 באוקטובר - יהיה לא פחות מגורלי. הפסד בו יחסל כמעט סופית את סיכויי ההעפלה של ישראל מהמוקדמות, שכן כעת היא מדורגת במקום החמישי בבית עם 8 נקודות, שתיים פחות מאוסטריה השלישית ושלוש פחות מסלובניה השנייה.

שחקני נבחרת ישראל בירם כיאל, אופיר מרציאנו מאוכזבים. AP
"לא ביקרתי אף אחד ספציפית". בירם כיאל/AP

על התחושות אחרי המשחק: "לא יכולתי לישון בשעות שאחרי המשחק, כי אני לא ישן במטוס ואני תמיד עצבני, אבל כשאתה חוזר לתל אביב אתה צריך לנתח את הדברים ולחשוב קדימה על מה צריך לעשות".

"אני רואה התקדמות, אבל כמאמן אנחנו צריכים תוצאות כדי לקבל את הכבוד מהשחקנים. כי אם אני מדבר ומדבר אבל אנחנו ממשיכים להפסיד, השחקנים יפסיקו להאמין בתהליך. חשוב לי לפתח ולהמשיך, אבל אם נמשיך להפסיד... חשוב לי להשיג גם תוצאות וללכת קדימה, ולכן המשחקים הקרובים שנותרו לנו כל כך חשובים לי.

האם שוחחת עם בירם כיאל בסיום על הטעות שלו? "אין הרבה מה להגיד. זו לא הייתה החלטה נכונה, והוא יודע את זה. אבל הוא שחקן שתמיד נתן לנו כוח והזדמנויות לייצר מצבים. מצד שני הוא מנוסה וחייב להימנע מטעויות כאלה. עכשיו הוא צריך לחזור לצ'רלטון ולחזור לקצב, כי הוא שחקן חשוב לנבחרת, גם מבחינה הגנתית וגם התקפית".

על הסגל והרצון לרענן: "יש לנו את האיכויות לנצח משחקים, והתפקיד שלי הוא להביא שחקנים צעירים ודם חדש. זימנתי את רז שלמה, הימרתי גם על שון וייסמן במשחק מול סלובניה, וזה חשוב להביא שחקנים חדשים. חשוב גם שהם ישחקו באופן קבוע בליגה. אל תגידו לי ששחקנים בני 21 הם ילדים.

"אין רק דברים שליליים. רואים את ההתקדמות של סולומון, מרציאנו, אלחמיד, ואלה דברים חשובים לעתיד. ברור שיש עוד סיכוי. יש עוד ארבעה משחקים ואנחנו שלוש נקודות מהמקום השני. אני לא מדבר עכשיו על ליגת האומות. אבל חשוב שנמשיך לשחק עד הרגע האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully