וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יג'י לוקאלי: ג'אנלואיג'י בופון מתמודד עם הספסל והביקורות בפ.ס.ז'

22.9.2018 / 6:35

הקולגות קראו לו לפרוש ("רוצה את ליגת האלופות, אבל מעמדה של צופה?"), הישיבה על ספסל פ.ס.ז' לא קלה והוא נאלץ לקושש דקות מול אראולה בזירה המקומית, אבל בופון התעקש להמשיך בטופ, ולא רק בגלל אובססיית הצ'מפיונס. על מנהיגות, תשוקה ורצון להוכיח גם בגיל 40

צילום: מתוך האינסטגרם של מרקו וראטי

בווידאו: ג'יג'י בופון שר ב"טקס החניכה" שלו בפריס סן ז'רמן

ביום שני, רגע לפני ההמראה לליברפול, פרסמה פריס סן ז'רמן את סגל 21 השחקנים למשחק הפתיחה בשלב הבתים של ליגת האלופות, ולמרבה ההפתעה כללה גם את ג'אנלואיג'י בופון. רבים לא הבינו מדוע השוער האיטלקי נמצא ברשימה - הרי הוא סיים את העונה שעברה עם אותה התפרצות על השופט מייקל אוליבר בברנבאו שהובילה להרחקה משלושה משחקים - אבל התברר שבופון התעקש לעלות על המטוס. בניגוד למורחק אחר, בן ארצו מרקו וראטי שנותר בפריס, אלוף העולם בן ה-40 רצה לתמוך בחבריו מקרוב ולהיות שם עבור השוער הפותח אלפונס אראולה. כמו מנהיג אמיתי.

הפעולה הקטנה הזו היא אחת הסיבות לכך שפ.ס.ז' הלכה בכל הכוח על בופון כהחתמה הראשונה שלה לעונת 2018/19. הקטארים לא הצליחו לשבור את מחסום רבע גמר הצ'מפיונס, ובשנתיים האחרונות הקבוצה נפלה כבר בשמינית הגמר עם מפחי נפש מנטליים מול ברצלונה וריאל מדריד. בופון הובא, בין היתר, כדי להוסיף ניסיון ובעיקר להכניס רוח קרב, אמונה ותשוקה לחדר ההלבשה עמוס האגו שנוטה לאבד כיוון בשלבים המאוחרים של העונה.

בזמן שהביקורות בנוגע להחלטה שלו להגיע לפריס רק הולכות וגוברות, כולל מצד קולגות שלא מסוגלים לראותו יושב על הספסל וטוענים כי היה צריך לפרוש, בופון ממשיך בשלו מתוך אמונה ברורה שגם בגיל 40 מקומו בטופ העולמי. זו לא רק אובססיית ליגת האלופות.

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
סבסטיאן פריי: "אני לא מבין למה פריס סן ז'רמן צירפה את בופון"
איקר קסיאס: "בופון, צ'ך ואני ה'רוקסטארים' האחרונים של הכדורגל"
"אלפונס אראולה רצה לעבור לצ'לסי, הוא השוער הכי טוב שיש לצרפת"

ג'אנלואיג'י בופון שוער פריס סן ז'רמן. רויטרס
בחר במקום שיכול להעניק לו גם כסף גדול וגם סיכוי נוסף בליגת האלופות. ג'אנלואיג'י בופון (צילום: רויטרס)/רויטרס

בראיון משותף שערך עם אנדרס אינייסטה בנובמבר האחרון, בופון לא הותיר מקום לספק: "זו השנה האחרונה שלי. אני לא מפחד מהפרישה, רק מסוקרן לגבי החיים". ההצהרה הזו נשמעה סופית, אבל במהלך חודש פברואר כבר הודיע השוער לסוכנו כי הכדורגל עדיין בוער בו. הוא מתכוון להמשיך לשחק. שינוי התוכניות כנראה לא התאים ליובנטוס, שהציעה לבופון חוזה לעונה נוספת בקיצוץ מחצית משכרו, אז ב-17 במאי הוא הודיע במסיבת עיתונאים מיוחדת: "אני עוזב את יובנטוס, אבל לא פורש. יש לי הצעות אחרות".

סוכנו סילבנו מרטינה סיפר בראיון ל-RMC: "ישבנו לשתות קפה, ג'יג'י אמר לי שהוא שלם בנוגע לעזיבה, אבל רוצה לשחק עוד שנתיים במועדון גדול. יש לי חבר בפ.ס.ז', שלחתי לו הודעה והוא ביקש שאבוא מיד. עבורם, ההחתמה של בופון הייתה חשובה כמו זו של ניימאר. הם גרמו לו להרגיש רצוי וגאה, זה מועדון שרצה אותו עוד ב-2009. הוא פתאום הרגיש צעיר ב-10 שנים. ההצעה הייתה לשנתיים, אבל בופון חתם לעונה עם אופציה. זה רק מראה כמה ישר הוא היה במשא ומתן".

כך, עוד לפני ששוק השוערים התפרע עם שיאי ההעברות של ליברפול על אליסון ושל צ'לסי על קפה, השוער הגדול בהיסטוריה עזב את יובנטוס אחרי 17 שנה ולראשונה בקריירה, בגיל 40, נטש את איטליה כדי להתנסות בחוויית השחקן הזר. נכון, היה רומנטי אם היה בוחר לשוב הביתה לפארמה שעשתה קאמבק מרגש לסרייה A, אבל מצד שני הוא יכול היה לבחור בבית גמלאים מרופד כמו ה-MLS או אחת ממדינות המפרץ. בופון האמין שמקומו עדיין בטופ האירופי ומצא מקום שיכול להעניק לו גם כסף גדול וגם הזדמנות אמיתית אחרונה בליגת האלופות. אפשר לבקר, אבל קודם כל כדאי להעריך ספורטאי שלא מוכן לוותר.

"אני טוב יותר משהייתי לפני חמש, שש או שבע שנים", הצהיר בראיון למגזין "פראנס פוטבול" הצרפתי, בו הסביר מדוע הוא ממשיך לשחק כאשר רבים קוראים לו לפרוש. "תגידו שזו בלתי אפשרי? גם אני אומר. כשאני חוזר הביתה, זה מה שאני אומר לעצמי. ועדיין, בתוך תוכי, אני מרגיש טוב יותר משהייתי בגיל 35. אני לא יודע להסביר למה, אולי כי שיניתי גישה".

שחקני יובנטוס מניפים את השוער ג'אנלואיג'י בופון. רויטרס
מחווה מרגשת, הצעה מקוצצת. ג'אנלואיג'י בופון במשחק הפרידה מיובנטוס (צילום: רויטרס)/רויטרס

פ.ס.ז' חיפשה כאמור דמות דומיננטית לחדר ההלבשה, במיוחד לאור הפרישה של טיאגו מוטה, שהיה הגורם המאחד בין החבורה הברזילאית לזו הצרפתית והותיר חלל גדול. אלופת צרפת האמינה כי בופון מסוגל לתרום לקידומו של אראולה וכמובן רצתה להוסיף זוהר לסגל, בקיץ בו חוקי הפייר פליי הגבילו אותה מהרגע הראשון ומנעו רכישת שם נוצץ. ואם גם אפשר לבנות על בופון כשגריר עתידי של מונדיאל 2022 בקטאר, אז מה טוב.

עד כמה פ.ס.ז' רצתה את בופון? היא העניקה לשוער הוותיק שכר עונתי של 8 מיליון יורו ובכך הפכה אותו למשתכר החמישי בגובהו בליגת האלופות, אחרי ליאונל מסי, אלכסיס סאנצ'ס, כריסטיאנו רונאלדו וניימאר. "בופון הוא אגדה, הוא יכול לתרום רבות לפ.ס.ז' על ומחוץ למגרש", אמר נשיא המועדון נאסר אל חלאיפי. "הניסיון שלו הכרחי, העובדה שהוא מגן על הצבעים שלנו היא מקור לגאווה". בופון קיבל הרבה אהבה ונקלט במהרה בקבוצה, אבל הופעות מגומגמות במשחקי ההכנה הדליקו נורת אזהרה. כאשר אראולה חזר מחופשת סוף המונדיאל, אחרי שני משחקי ליגה, מצא עצמו בופון בעמדה לא מוכרת: על הספסל.

השילוב בין עמדת השוער השני לשכר העתק הוליד גל ביקורות. סבסטיאן פריי, השוער הצרפתי שהחליף את בופון בפארמה כאשר עזב לטובת יובנטוס ב-2001, תהה: "למה להחתים את בופון כשיש לך שוער חזק כמו אראולה? תמיד אהבתי את ג'יג'י, הוא עשה היסטוריה, אבל במקומו הייתי פורש. אני מקווה לפחות שהוא סיים עם נבחרת איטליה. ואם הביאו אותו כדי להוביל את חדר ההלבשה, אז זה חתיכת מנהיג יקר". גם אוליבר קאן הצטרף: "ברור שבופון רוצה לזכות בליגת האלופות, אבל מעמדה של צופה? זה בטח לא תואם את הציפיות שלו".

התהייה של פריי לגבי הנחתת בופון על אראולה, קיבלה משנה תוקף לאחר הופעת הבכורה המרשימה של השוער בן ה-25 במדי נבחרת צרפת בתיקו המאופס מול גרמניה בליגת האומות. אראולה הוכיח שהוא שייך לרמות הגבוהות ובצרפת הבליטו הצהרה של תומאס טוכל במסיבת עיתונאים, לפיה קבע היררכיה ואראולה הוא השוער הראשון. המאמן הגרמני כנראה אבד בתרגום וביקש להבהיר: "אמרתי לאראולה שהוא יהיה מספר 1, אבל זה קרה לפני שבופון הגיע. נצטרך להיות חכמים ולמצוא פתרון. שניהם בכושר, כרגע אין שוער ראשון".

אלפונס אראולה שוער פריס סן ז'רמן לפני ג'אנלואיג'י בופון. רויטרס
בופון מסוגל לדחוף אותו קדימה? אלפונס אראולה (צילום: רויטרס)/רויטרס

כאב הראש הזה נחסך מטוכל בליגת האלופות, שם בופון מורחק כאמור מכל הסיבוב הראשון של שלב הבתים, אבל בליגה הרוטציה מתקיימת. האיטלקי פתח בשני המשחקים הראשונים ואראולה בשלושת הבאים, כשבמחזור הרביעי מול נים נראה בופון משתולל על הספסל ומעיר את חבריו לאחר שאיבדו יתרון שני שערים מול העולה החדשה. ג'יג'י פעיל מאוד גם כשהוא לא משחק ומעודד את המתחרה שלו בכל הזדמנות, גם בצרפתית אותה הוא לומד מהרגע שנחת בפריס.

בכלל, בופון פיתח קשר חם ולבבי עם שני השוערים שחיכו לו בפ.ס.ז'. קווין טראפ אמנם חזר לפרנקפורט בינתיים, אבל הודה על כל דקה בה בילה לצד האגדה האיטלקית בקיץ. "זכיתי להכיר את בופון, הוא פשוט אדם נדיר. הפכנו לחברים בארבעה או חמישה שבועות משותפים בפריס. היה נהדר להתאמן איתו מדי יום". גם אראולה החמיא: "ג'יג'י תמיד שמח, ההנאה שלו מדבקת. הוא אדם פתוח, הוא לא שופט ותמיד מדבר איתי. אני מנסה להיעזר בעצות שלו כדי להשתפר". עכשיו השניים אמורים שוב להתחלף, כשעל פי הדיווחים בופון יפתח בצמד המשחקים הקרוב מול ראן וריימס.

אבל האם הסיטואציה הזו בריאה לשני השוערים? דידייה דשאן, מאמן נבחרת צרפת שהספיק לאמן את בופון במשך עונה אחת ביובנטוס, חושב שלא. "ג'יג'י נהדר ומסוגל להרבה דברים, אבל אני לא חושב שהוא יכול לעזור לאלפונס. הרי הוא כבר ברמה של נבחרת צרפת. ברמה האנושית, זה עוזר להיות לצד בופון. הוא אדם מאוד נדיב וקשוב. יש ביניהם יחסים טובים וההרחקה של בופון מאפשרת לאראולה לשחק בליגת האלופות, אבל ברור לי שהוא ישחק פחות העונה".

בופון אכן מצא עצמו בעמדה לא מוכרת, והתהיות לגבי בחירתו בפ.ס.ז' מובנות, אבל הוא ידע מראש שעמדת השוער הראשון לא מובטחת לו והרי הגיע אחרי עונת רוטציה ביובנטוס. בליגה האיטלקית, גם בגלל כאבי גב חוזרים אבל גם לצורכי מנוחה, הוא חילק את הדקות עם וויצ'ך שצ'סני הפולני. בופון פתח ב-21 משחקי ליגה ומחליפו ב-17. בצרפת, עם מפעל נוסף בדמות גביע הליגה, צפויה חלוקה דומה. מבחינתו זו הקרבה ידועה. וכדי לקבל עוד צ'אנס במפעל המרכזי של היבשת, זו גם הקרבה ראויה.

ג'אנלואיג'י בופון שוער פריס סן ז'רמן. AP
ידע מראש שתהיה רוטציה. ג'אנלואיג'י בופון בשער פריס סן ז'רמן (צילום: רויטרס)/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully