וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוד רומלותו: רומלו לוקאקו סוף סוף מגשים את הפוטנציאל העצום

את מונדיאל 2002 ראה כילד עני עם חורים בנעליים, ב-2014 המלכה חשבה שהוא כבש ולא אוריגי, וכעת, בעזרת תיירי הנרי, רומלו לוקאקו הופך למפלצת מגוונת ומפחידה שאי אפשר לפספס. שליחנו לקאזאן אורן יוסיפוביץ על המהפך של אחד המועמדים הוודאיים לתואר שחקן הטורניר

רויטרס

את הדרך מחדר ההלבשה אל האוטובוס, שחקני נבחרת בלגיה עשו עם טרולי. רומלו לוקאקו היה עם תיק גב.

"היו לי הרבה עליות וירידות", סיפר כששאלתי אותו "איך?"

איך במונדיאל 2014 נראה כמו שנראה, בברזיל, עם משחקים רעים בשלב הבתים, איבוד המקום בהרכב בשלב הנוקאאוט, וגול אחד? ואיך במונדיאל 2018 הוא אחד המועמדים לשחקן הטורניר - עם ארבעה שערים, בישול השני אתמול (שישי) בקאזאן, תפקיד מפתח במהלך שהביא לעצמי של פרננדיניו, וגולת הכותרת: שער הניצחון מול יפן, שם היה אדריכל הגול עם שינויי כיוון, גרירת מגנים והרמת רגל מפוארת?

עוד בנושא:

ברזיל שוב בוכה, פאוליניו: "זה קשה יותר מה-7:1 מול גרמניה"
בלגיה בעננים, רוברטו מרטינס: "אני האדם הגאה ביותר בכדור הארץ"
מונדיאל 2018: בלגיה ניצחה 1:2 את ברזיל ועלתה לחצי הגמר מול צרפת
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

"עבודה קשה", המחיש את שעשה מאז המונדיאל בברזיל ועד אתמול, ההדחה של ברזיל, "ועכשיו אני מראה יציבות. כל עוד השקעתי, ידעתי שיום יבוא ואספק את הסחורה. ועכשיו הכול הולך טוב. לא רק לי, לכולנו".

seperator

וכן, גם לרומלו וגם לבלגיה שלו הולך ממש טוב. כל כך טוב, שהם היו צריכים שלוש הזדמנויות למסגרת כדי לצאת עם שני גולים, ומצד שני, גם 26 איומים לעבר השער של טיבו קורטואה הולידו רק שער אחד של רנאטו אוגוסטו, וזהו.

זה התחיל עם הקרן שהכניס פרננדיניו, לה אחראי נאסר צ'אדלי, אבל בעצם אחראי לה לוקאקו, שפתח את המגרש עם דאבל פס עם דה בראונה. משם בעיטה של פלאיני, וקרן, וצ'אדלי, ופרננדיניו (ותודה לחבר לסיטי, קומפאני). ניצלתי את ההזדמנות לשאול את איש ווסט ברום על החלק של לוקאקאו בשער הקריירה שלו, מול יפן ברוסטוב, גול סנדלרי בשלושה מהלכים, מקורטואה לרשת.

"הוא ראה אותי בא מאחוריו, והוא עשה לי טובה גדולה, מחווה ענקית", הוא סיפר לי. "רק באתי והכנסתי פנימה, זה היה גול מדהים".

צעקת לו?

"לא אמרתי מילה", הוא אומר, "לוקאקו פשוט ראה אותי".

ואיך לעזאזל מושכים צד שלם של הגנה, ואז מחליפים, ובשניות האחרונות של משחק כה חשוב מצליחים למצוא את הכוחות והמוחות להרים רגל כדי לאפשר לכדור לעבור מתחתיה - לכו תדעו.

ברזיל היתה מסוכנת יותר, אבל הבליץ הבלגי ב-31 הדקות הראשונות עזר להם להחזיק ולרכוש כרטיסי טיסה לסנט פטרסבורג. בעוד שלושה ימים יארחו שם את צרפת בחצי גמר המונדיאל - לא ייאמן. חצי גמר אירופי, שיביא זוכה אירופית רביעית ברציפות במונדיאלים, מאז 2002. שם, בדרום קוריאה וביפן, זכתה ברזיל, ולוקאקו הלך לבקר חבר ללימודים ויכול היה לראות את הגמר. הוא זוכר את רונאלדו; פרט לכך, כל הטורניר הוא ענן שחור עבורו. הוא זוכר רק שהיו לו חורי ענק בנעליים.

ככה חי בן התשע דאז, כילד עני ממשפחה מרוששת. לא מזמן סיפר בטור שכתב ב"פליירס טריביון" על כמה קשה היה בבית. הארוחות גם כך היו מורכבות מחלב ומלחם, אבל כשנגמר החלב אט אט, אמא לוקאקו ערבבה אותו עם מים - רק כדי שהילדים לא יידעו שהמצב באמת קשה. באותו מונדיאל בו צפה בפנומנו, הורחק תיירי הנרי בכרטיס אדום מול אורוגוואי, עם צרפת, והטריקולור הודחו בשלב הבתים. אתמול, צרפת הדיחה את אורוגוואי והתקדמה לחצי הגמר, שם יפגוש בה הנרי - כעוזר מאמן שני של בלגיה, או אם תרצו: איש החלוצים.

עוד באותו נושא

מונדיאל 2018: בלגיה ניצחה 1:2 את ברזיל ועלתה לחצי הגמר מול צרפת

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת בלגיה רומלו לוקאקו. AP
איזו דרך מופלאה הוא עשה. לוקאקו/AP

באותה כתבה סיפר כיצד לא יכול היה לחזות באלילו הנרי בתוכניות הבריטיות, כי לא היה איפה לראות. כיום, כתב, אני יכול ללמוד ממנו בכל יום של מחנה נבחרת. אני עובד עם אגדה, הוסיף, בכבודה ובעצמה. הרי הוא לא הראשון שמזהה את הפוטנציאל - קדם לו דידייה דרוגבה, שדאג להרביץ שיחה עם החלוץ הבלגי, לבקשת וינסנט קומפאני. "למדתי מדרוגבה, אנלקה, אטו, טורס ועכשיו הנרי", אמר לא מזמן לוקאקו, "לא רע, הא?"

כנראה שלא, וכנראה שלקיצוני הצרפתי יש את ההשפעה הרבה ביותר - אולי בשיתוף עם המאמן מרטינס, הוא שהביא אותו; הוא שהדריך את לוקאקו באברטון עד שעזב את גודיסון כדי להדריך את לוקאקו בנבחרת הלאומית. במשך שש שנות נבחרת אבודות ללא תיירי, לוקאקו הרשית 17 שערים בלבד. בשנתיים מאז שהוא לומד מהנרי ועובד איתו בכל התכנסות נבחרת, רומלו עם 23 שערים, כולל שני צמדים רצופים בגביע העולמי - הראשון שעושה את זה מאז מראדונה ב-1986.

ב-1986 זו גם היתה הפעם האחרונה שהבלגים הגיעו לחצי הגמר, וכן, זו חתיכת הישג, וכן, הזאר ודה בראונה הצטיינו כרגיל, אבל שם אין חדש תחת השמש. במקרה של לוקאקו, יש גם יש. אסור לשכוח שבמונדיאל הקודם איבד את המקום בהרכב לאוריגי, וקודם לכן, אחרי גול של דיבוק מול רוסיה, בשלב הבתים, מלכת בלגיה החמיאה ללוקאקו על השער. הוא תיקן אותה, אבל בטח רצה לקבור את עצמו. אז, הקריירה שוב נראתה בכיוון הלא נכון, וכשהוחלף באחד ממשחקי המונדיאל סירב ללחוץ את ידו של המאמן וילמוטס.

הנרי עובד עם כל החלוצים אבל ההשפעה על לוקאקו ענקית. זה גם בגולים, אבל בעיקר בשאר. לוקאקו מבשל יותר, תורם למשחק המעבר, מדרבל טוב יותר (הגול השני הציג את כל התכונות הנ"ל) והוא גם חזק מנטלית - כפי שהבטיח תמיד, "אין אדם חזק ממני". להנרי היה חשוב שלוקאקו יהנה מאסיסטים, ונראה באמת שהוא נהנה - תשאלו את דה בראונה.

גם את הזאר. בשיא השפל של החלוץ, ב-2014, סיפר כוכב צ'לסי שלוקאקו שווה יותר מגולים; כיצד הוא יודע לאן ללכת, וכמה שהוא מעייף את השומרים עליו, גם אם זה לא נגמר ברשת. במונדיאל הזה לוקאקו נהנה מכל העולמות - הוא כובש, הוא מבשל, וכפי שראיתם בשלישי מול יפן, הוא עושה את כל הדברים הטקטיים בצורה המרשימה ביותר.

שחקן נבחרת בלגיה רומלו לוקאקו עם עוזר המאמן תיירי הנרי. GettyImages
קשה היה לבקש מורה טוב יותר. הנרי ולוקאקו, אמש/GettyImages

הנרי מסרב לדבר עם התקשורת, עד כה, במסגרת תפקידו, אבל רואים את הפריחה של לוקאקו ובכלל - העוצמה ההתקפית של בלגיה, שהפכה לראשונה שמכניעה את הסלסאו של טיטה פעמיים. היא כבר על 14 גולים - רק שתי נבחרות עשו זאת במילניום הזה. השנייה היא ברזיל של 2002, הנבחרת הלא-אירופית האחרונה שהניפה, הגמר הראשון שראה לוקאקו, אז עוד ילד עם חורים בנעליים.

כל העולם ציפה לשחזור גמר 1998 בחצי הגמר של סנט פטרסבורג, אבל למרות יכולת נהדרת של ברזיל, רק אחת יכולה להתקדם, והנה, הפעם תור בלגיה. ואל תדאגו למחלקת הפיקנטריה - כי ביום שלישי, בפתיחתו של עוד לילה לבן, תיירי הנרי יפגוש את הנבחרת שלו, את הבית שלו. אבל הוא יעמוד בצדו של לוקאקו, וינסה להכניס בו עוד קצת תורה על אסיסטים, דריבלים ושריפת שטחים. ואם זה לא מספיק שיווקי בשבילכם, אז זה גם יהיה מפגש בין לוקאקו לפוגבה, החברים הכי טובים בעולם. הם נפגשו במשחק בין צ'לסי ליונייטד, אז שניהם ישבו ביציע, ואל חצי הגמר יגיעו כשני כוכבי ענק. איך שגלגל מסתובב לו.

כל משחק עבורי הוא גמר, כתב לוקאקו ב"פליירס טריביון", והתכוון לנחישות שלו, לרצון שלו להוציא את אמא שלו מהבוץ הכלכלי בו שקעה המשפחה כולה. והנה, אחרי שאכל הרבה חצץ ואחרי ששתה חלב מהול במים, רומלו רחוק משחק אחד מהגמר הגדול בחייו.

orenjos@walla.co.il

שחקן נבחרת בלגיה רומלו לוקאקו. GettyImages
כל משחק הוא גמר. לוקאקו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully