וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר חשבון: אנטואן גריזמן יסיר את כתם הגמר לפני מעבר לברצלונה?

16.5.2018 / 14:30

בגמר האלופות ב-2016 החמיץ פנדל, כחודשיים לאחר מכן כשל עם צרפת בגמר היורו. עכשיו, באצטדיון שהפך אותו לגיבור לאומי, מול הקבוצה הראשונה אותה אהד ולעיני המשפחה והחברים שיגיעו מעיר הולדתו הסמוכה, גריזמן רוצה תואר משמעותי ראשון בקריירה. ואחרון בדרך לברצלונה?

AP

בווידאו: אנטואן גריזמן כובש בדרבי מול ריאל מדריד

בשבוע שעבר הצליח אנטואן גריזמן להכעיס רבים מאוהדי אתלטיקו מדריד. החלוץ הצרפתי חזר הביתה כדי לראות את הסוסה החדשה שלו, פרינססה, מתחרה לראשונה ומסיימת במקום השלישי במרוץ בליון. לאחר מכן נשאל גריזמן על התחושות וטען כי היה בלחץ רב: "אפילו יותר מאשר כשלקחתי את הפנדל מול ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות". גריזמן התבדח כמובן, אבל האוהדים שמתייחסים אליו בחשדנות רבה לאור הדיווחים על מעבר קרוב לברצלונה, הגיבו בזעם ברשתות החברתיות.

הבדיחה העידה על ההפך הגמור. היא הבהירה עד כמה הפנדל ההוא, מהדקה ה-48 בסן סירו, לא יוצא לגריזמן מהראש כבר שנתיים. הרי אם הבעיטה שלו הייתה נמוכה בשני סנטימטרים, היא לא הייתה מזעזעת את המשקוף אלא נעצרת ברשת של קיילור נבאס, מעניקה לאתלטיקו שוויון הרבה לפני השער של יאניק פריירה קראסקו ומשנה את המשחק. אם הפנדל היה נכנס, אולי לגריזמן הייתה זכייה בליגת האלופות והוא כלל לא היה צריך לחשוב על כך שיצליח לעשות את זה רק לצד ליאונל מסי בברצלונה.

אבל זה לא קרה.

גריזמן הפסיד אז בגמר ליגת האלופות, וחודש וחצי לאחר מכן היה בצד המאוכזב גם בגמר היורו. שני רגעים כואבים שהותירו את הצרפתי ללא תואר משמעותי אחד בקריירה (עם כל הכבוד לסופרקופה הספרדי). את הראשון הוא עשוי לקחת הערב (רביעי, 21:45, ערוץ 10) בגמר הליגה האירופית שכאילו נכתב עבורו. זה יקרה באצטדיון בליון שכבר האיר לו פנים בנבחרת, נגד הקבוצה הראשונה אותה אהד בילדותו, ולעיני המשפחה והחברים שיעשו את הדרך הקצרה ממאקון הסמוכה. תואר ראשון ואחרון באתלטיקו?

אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד בועט פנדל למשקוף. רויטרס
מה היה קורה אילו? אנטואן גריזמן מחמיץ את הפנדל בגמר ליגת האלופות 2016/רויטרס

את הקוף הזה גריזמן חייב להוריד מהגב. הוא כבר הצטרף לכריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי על הפודיום בטקס כדור הזהב ב-2016, הפך למלך שערי אתלטיקו מדריד במפעלים האירופים ומוביל את טבלת המבקיעים של הקולצ'ונרוס בכל אחת מארבע העונות מאז נרכש מריאל סוסיאדד תמורת 30 מיליון יורו. 79 שערים ב-142 משחקי ליגה במדי אתלטיקו ו-27 שערים בכל המסגרות העונה. האנרגיות הבלתי נגמרות שלו והרצון ללמוד ולהתקדם, התאימו לקו שמתווה דייגו סימאונה במועדון בשנים האחרונות והכול התחבר נהדר. "הוא השתפר בכל תחום", החמיא המאמן הארגנטינאי. "כושר גופני, אישיות, מודעות טקטית, אגרסיביות, אינטנסיביות, חילוצי כדור, איום על השער - והכול בזכותו". בגיל 27, רק תואר חסר.

בקמפיין ליגת האלופות ב-2016, גריזמן סיפק את העונה האירופית הכי טובה שלו עד כה. את הצמד השלישי שלו במפעל הבקיע לרשת ברצלונה ברבע הגמר, ולאחר מכן היה חתום על שער החוץ היקר מול באיירן מינכן, אך בגמר כשל מהנקודה הלבנה וסיים עם מדליית הכסף. מיד לאחר מכן, עשה מסלול דומה עם צרפת. הוא כבש צמד בשמינית גמר היורו מול אירלנד, הוסיף שער ברבע הגמר לרשת איסלנד וכיכב בחצי הגמר עם צמד מול גרמניה. ובגמר? שתי החמצות גדולות וסיום מדכא. גם פרס ה-MVP של הטורניר לא הצליח לנחם.

הסיבוב הנוכחי בליגה האירופית מזכיר את הדרך לשני הגמרים הקודמים. שוב, גריזמן לקח את הקבוצה שלו על הגב עם שערים בכל אחד משלבי הנוקאאוט, כולל שוויון דרמטי ב-10 שחקנים בגומלין חצי הגמר מול ארסנל. שוב, מרחק נגיעה מגביע. "אני פשוט לא יכול לחכות לגמר הזה", אמר השבוע. "זה יכול להיות התואר המשמעותי הראשון שלי, אחרי שזכיתי רק בסופרקופה. זה פנטסטי שהוא יהיה בליון, רק 45 דקות מהבית שלי. כל המשפחה תגיע. יש לי זיכרונות טובים מהאצטדיון הזה".

שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן. רויטרס
זהר בכל שלבי הנוקאאוט ביורו, אבל נעלם בגמר. אנטואן גריזמן במדי נבחרת צרפת מול פורטוגל/רויטרס

הזיכרונות הם לא רק מהבית החדש של ליון, אלא גם מהאצטדיון הקודם ובכלל מהעיר והמועדון. הרי בגיל 13 הגיע הילד אנטואן מדי יום רביעי כדי לנסות להתקבל לאקדמיה של ליון. איתו היו בין היתר גם אלכסנדר לקאזט וקלמון גרנייה. הם התקבלו והפכו ברבות השנים לכוכבי הקבוצה הבוגרת, אך הוא נפלט בגלל מימדי גופו הקטנים כבר בשלבי הסינון הראשוניים.

תשע שנים אחרי, הוא הגיע לסטאד דה ז'רלאן כשחקן ריאל סוסיאדד אחרי שלא התקבל לאקדמיות אחרות בצרפת, פגש את לקאזט וגרנייה, ועלה על חשבון ליון לשלב הבתים של ליגת האלופות עם מספרת מרהיבה שהוציאה אותו מאלמוניות במולדתו. סגירת המעגל הושלמה ביורו הביתי, אז גריזו היה חתום על המהפך מול אירלנד ובעקבות הצמד בפארק אולימפיק כבר הוגדר על ידי התקשורת בארצו כ"פנים של נבחרת צרפת החדשה".

המספרת המפוארת ב-30 באוגוסט 2013 גרמה לצרפתים להכיר אותו; הצמד בשמינית גמר היורו כבר העלה אותו לדרגת גיבור לאומי. שני שינויי קריירה דרמטיים שקרו בליון, עם אופציה לשינוי מספר 3: תואר ראשון ובעקבותיו מעבר לברצלונה.

ליאונל מסי עם לואיס סוארס ברצלונה. רויטרס
מחכים לגריזו. לואיס סוארס עם ליאונל מסי/רויטרס

אי אפשר להתעלם מהדיווחים סביב גריזמן. סימאונה עוד ניסה לשדר עסקים כרגיל, אבל המועדון הגיב בתקיפות לפניות של ברצלונה וגם השחקנים הגבירו את הלחץ על חברם. דייגו קוסטה הבהיר שלא תהיה דרך חזרה, קוקה הזכיר ש"אנחנו לא אוהבים שנוגעים לנו בשחקנים" והקפטן גבי היה ריאלי והודה שהעתיד של גריזמן תלוי בגמר מול מארסיי. למרות ההיסטריה הנוכחית וכמה עימותים קטנים עם הקהל, כולל סימני השתקה לאחר שספג בוז בחודש נובמבר והבדיחה לאחר מרוץ הסוסים בשבוע שעבר, באתלטיקו מכבדים את ההתלבטות של גריזמן ומנסים בכל מאודם להשאירו.

מחשבות העזיבה שלו לא קשורות לכסף. הרי בקיץ הקודם הסיטואציה הייתה דומה וגריזמן עצמו העריך את סיכויי המעבר שלו למנצ'סטר יונייטד כ: 6 מתוך 10. אלא שאז הוטל על אתלטיקו אמברגו העברות, סימאונה פנה ללבו וגריזמן הודיע ש"זה ירגיש מלוכלך לעזוב כרגע". הוא נשאר כדי לסייע לאתלטיקו בתקופה הבעייתית ובמעבר לאצטדיון החדש, וגם החליט שאין בכוונתו לעזוב את ספרד, אבל המשיך לקבל הצעות.

זו של ברצלונה הייתה המחמיאה מכולן. היוקרתית מכולן. בארסה גורמת לכל שחקן להרגיש חשוב, במיוחד כשהוא שומע שמסי ולואיס סוארס רוצים אותו לצדם. הקטלאנים מוכנים לשלם 115 מיליון יורו כדי לשמור על היחסים הטובים עם אתלטיקו (למרות חילופי ההאשמות לאחרונה) ולא לחכות ל-1 ביולי, אז סעיף השחרור יתקזז ב-50 אחוזים: מ-200 ל-100 מיליון יורו. אתלטיקו עוד מנסה להימנע ממכירה ומוכנה להעניק לגריזמן חוזה של 20 מיליון יורו לעונה, אך גם לה אין אינטרס למשוך את המהלך. היא עוד צריכה להעביר 20 אחוזים לריאל סוסיאדד במקרה של מכירה, ותפסיד כסף (וזמן למצוא מחליף) אם תתעכב עד לאחר השינוי בסעיף, בעוד השחקן הודיע על רצונו לסגור את הנושא עוד לפני פתיחת המונדיאל.

שחקני נבחרת צרפת אנטואן גריזמן, דימיטרי פאייה. רויטרס
רק אחד יחגוג. אנטואן גריזמן עם דימיטרי פאייה/רויטרס

לכן, הגמר הערב הוא המבחן הגדול של גריזמן. בכל עונה היו לו תקופות יובש מסוימות, רגעים בהם נעלם. בשלבי הנוקאאוט זרח, אבל רק עד לגמר. כמו שאמרו חבריו באתלטיקו, בגמר השלישי בקריירה הוא צריך להוכיח שיש לו את מה שצריך כדי להיות איש של רגעים גדולים. שהוא אכן ראוי לעבור לברצלונה (או לקבל חוזה גרנדיוזי באתלטיקו).

גריזמן רצה את מארסיי מולו ברגע הזה. הוא קיווה לפגוש בגמר את הקבוצה אותה ליווה כילד עוד לפני שעבר לאהוד את ליון. הוא רצה לפגוש את החבר דימיטרי פאייה, שהוביל את צרפת בשלב הבתים של היורו ופינה לו את הבמה בנוקאאוט. אז שניהם הפסידו, הערב אחד ינצח. ואם יניף את הגביע, קיץ 2018 עוד עשוי להוות עבור גריזמן תיקון כפול: הליגה האירופית והמונדיאל עם צרפת כפיצוי על אובדן ליגת האלופות ויורו 2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully