וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מן הקייל אל הכבד: בלוג הקיץ על המעבר של קייל ווקר למנצ'סטר סיטי

18.7.2017 / 15:00

במקום דני אלבס בהעברה חופשית, פפ גווארדיולה נכנע שוב לטירוף של השוק האנגלי והתפשר על תכנית מגירה שעלתה 54 מיליון ליש"ט. בלוג הקיץ בניחוח אירופי, והפעם: האירוניה בהפיכתו של קייל ווקר לשחקן ההגנה היקר בהיסטוריה

אתר רשמי

בווידאו: עוד רכש יקר, אלכסנדר לקאזט, מוצג בארסנל

המלפפון: בזמן שחלון ההעברות בפרמיירליג יוצא משליטה, באיירן מינכן הבריקה עם שאילתו של חאמס רודריגס מריאל מדריד לשנתיים, כאשר אופציית הרכישה עומדת על 40 מיליון יורו - מחצית מכפי ששילמה עליו ריאל ב-2014 ואפילו פחות ממה ששילמה מונאקו ב-2013.

הצנון: קיליאן אמבפה לא יעבור קבוצה בקיץ הנוכחי. זה לא יקרה בשנת מונדיאל. ריאל הייתה הראשונה להבין את זה וכבר התחילה להכשיר את הקרקע להצעת הענק של 2018. פריס סן ז'רמן בעקבותיה. ארסן ונגר שוב נותר מאחור.

עוד בנושא:

סוף עידן הווינריות? על המעבר של לאונרדו בונוצ'י מיובנטוס למילאן
איבן פרישיץ' מתקרב למנצ'סטר יונייטד, אינטר תקבל 50 מיליון יורו
מילאן לא עוצרת: הציעה לריאל מדריד 70 מיליון יורו על אלברו מוראטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון סטונס העביר לו את התיק. קייל ווקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפור של קיץ

זה אמור היה להיות האיחוד המושלם. פפ גווארדיולה יעבוד שוב עם דני אלבס, השחקן שהפך אצלו בברצלונה למגן הימני הטוב בעולם. זו נראתה הבחירה הטבעית עבור שני הצדדים, ומנצ'סטר סיטי הייתה קרובה לבצע החתמה מושלמת. בלי להוציא פני על דמי העברה. אלא שראשי המועדון שכחו את האישה מהפתגם הצרפתי הידוע. רעייתו הטרייה של המגן הברזילאי נרתעה ממנצ'סטר האפורה והמנוכרת, והעדיפה על פניה את פריס האופנתית. זה לא קורה רק עם זרים שמגיעים לישראל.

כך, פריס סן ז'רמן קיבלה את המגן הימני טוב בעולם ומנצ'סטר סיטי נאלצה להתפשר על המגן הימני הטוב באנגליה. עלות הפשרה הזו עשויה להגיע (עם משתנים ובונוסים) לסכום של 54 מיליון ליש"ט. קבלו את קייל ווקר: שחקן ההגנה היקר בהיסטוריה והשחקן האנגלי היקר אי פעם. תכנית מגירה לעמדת המגן הימני, כן?

דני אלבס שחקן פריס סן ז'רמן. רויטרס
האישה הכריעה. דני אלבס/רויטרס

פעם, ממש מזמן, ג'אנלוקה ויאלי ניסה להסביר מדוע המגן הימני הוא השחקן הגרוע בקבוצת ילדים. לגישתו, השחקנים שמצטיינים במשחק ההגנה מוצבים כבלמים, השחקנים הטכניים נשלחים לעמדות קדמיות יותר ואלו עם רגל שמאל דומיננטית הופכים להיות מגנים שמאליים. המגן הימני הוא השארית. האחרון שנבחר. לתיאוריה הזו כבר אין אחיזה במציאות כיום, אבל היא רק מבליטה עד כמה מופרכת עסקת קייל ווקר. עסקה שהעלתה את רמת הטירוף בשוק ההעברות האנגלי לספרה אחרת לגמרי, בדרך לחצות שוב את רף מיליארד הליש"ט.

מנצ'סטר סיטי שילמה סכום כזה על שחקן בן 27 שכבש שישה שערים בקריירה ועד לשנה האחרונה אפילו לא קיבל קביעות בעמדה שלו בנבחרת. מגן שאמנם נבחר לטוב ביותר בפרמיירליג בעונה החולפת, אבל אף אחד לא יכול לטעון בפה מלא שהוא בין החמישה הבכירים בעולם. ושוב פפ גווארדיולה שם מבטחו בשחקן הגנה אנגלי ומוכן לשבור את השוק, כאילו לא למד לקח כואב מעונת הבכורה הטראומטית של ג'ון סטונס.

הבלם הצעיר קרס תחת תג המחיר חסר ההיגיון שהוצמד לו. בעקבות הסכום הגרנדיוזי ששולם עליו (50 מיליון ליש"ט), הוא נבחן בזכוכית מגדלת וכל טעות שלו הובלטה וזכתה לכותרות. עכשיו הוא יכול לנשום לרווחה: העול עובר לחבר החדש שנרכש מטוטנהאם. ווקר יצטרך להתמודד עם תג המחיר ועם טייטל "שחקן ההגנה היקר בתולדות הכדורגל". וכמה אירוני שההעברה הזו נחתמה במקביל לעסקה בה לאונרדו בונוצ'י, מי שלדעת רבים הוא שחקן ההגנה הטוב בעולם בשנתיים האחרונות, נרכש על ידי מילאן במחיר זול יותר.

ג'ון סטונס שחקן מנצ'סטר סיטי עם מאמנו פפ גווארדיולה. AP
ממשיך לשים מבטחו/AP

ואם מחפשים עוד קצת סמליות, אפשר להיזכר בעברו של קירן טריפייר. האיש שזכה לעדיפות בשלהי העונה בהרכב טוטנהאם (תרם חמישה בישולים ב-12 משחקים לעומת שישה של ווקר ב-33 משחקים) ויקבל כעת קביעות בעמדת המגן הימני, שוחרר ממנצ'סטר סיטי ללא תמורה ב-2012, אחרי שגדל במועדון מגיל 9. בעונה האחרונה, אחוז ההרמות המדויקות שלו מהאגף היה גבוה פי שניים מזה של המגן שנמכר למנצ'סטר סיטי.

לא סתם עקץ גארי ליניקר בטוויטר: "תארו לכם כמה ווקר היה עולה אם גם היה יודע להרים כדור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully