וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 המשחקים הגדולים של ג'אנלואיג'י בופון

19.4.2017 / 14:27

הבכורה החלומית מול כוכבי מילאן וקרב גיבורי העל נגד רונאלדו. העימות המתוקשר עם יובנטוס וההצגות הבלתי נשכחות במדיה. יותר מ-1,000 משחקים יש לג'יג'י בופון, אבל הנה 10 המכוננים שבהם, אולי כהשראה לקראת עוד אחד כזה בברצלונה. לא רק מונדיאל 2006

רויטרס

בווידאו: התגובות לאחר ניצחונה של יובנטוס על ברצלונה בשבוע שעבר

1,003 משחקים רשמיים יש לג'אנלואיג'י בופון: 168 בנבחרת איטליה, 220 בפארמה ו-615 ביובנטוס. ב-428 מהם הוא לא ספג, ובדרך אסף שבע אליפויות, שלושה גביעים, שישה סופרקופה, גביע אופ"א אחד ואפילו אליפות בסרייה B לצד גולת הכותרת: הגביע העולמי עם איטליה ב-2006.

שוער פארמה בשנת 1995, ג'אנלואיג'י בופון. GettyImages
האמין שיהיו עוד יותר מ-1,000 משחקים אחרי זה? ג'יג'י בופון בבכורה ב-1995/GettyImages

עכשיו, לך תאתר ותבחר את הגדולים, המיוחדים והמשמעותיים שבהם.

גם בופון יחפש עוד אחד כזה הערב (רביעי, 21:45, ערוץ 2) מול ברצלונה, כדי להתקרב לתואר המועדונים היחיד בו עדיין לא זכה.

אולי הוא ישאב השראה מ-10 המשחקים המכוננים הללו.

10. איטליה - בולגריה 0:1

שוער נבחרת איטליה ג'אנלואיג'י בופון. רויטרס
שוער נבחרת איטליה ג'אנלואיג'י בופון/רויטרס

מוקדמות הגביע העולמי, 6 בספטמבר 2013

לא כל האוהדים ברנצו ברברה ישבו במקומות שלהם כשבופון הוכיח שגם בגיל 35 הרפלקסים עובדים נהדר. זו הייתה בסך הכול הדקה השנייה, איבלין פופוב הבולגרי גלש כדי לדחוק פנימה משלושה מטרים, אך לפתע בופון שלח את היד והצליח להציל בדרך נס. רבע שעה לאחר מכן, השוער האיטלקי התעופף לנגיחה אחת ומיד גם עצר על קו השער באינסטינקט מופלא נגיחה של חברו לנבחרת טיאגו מוטה. בהמשך אלברטו ג'ילארדינו כבש והמארחת השיגה ניצחון דחוק בהרכב חסר, רגע לפני שבופון השווה את שיא ההופעות של קנבארו ולקח את נבחרתו למונדיאל. "לאיטליה יש מונומנט בשער", החמיא המאמן היריב לובו פנב, וגם צ'זארה פראנדלי הודה: "סופר ג'יג'י הציל את המצב".

9. פארמה - יובנטוס 0:1

ליגה איטלקית, 5 בינואר 1997

בופון נהג להתלונן על שופטים במהלך הקריירה, אבל הפעם הראשונה הייתה כשהיה רק בן 19, ודווקא במשחק רווי עצבים נגד יובנטוס. אנג'לו פרוצי שמט לשערו כדור חופשי די סתמי של אנריקו קייזה בדקת הפתיחה, ומאותו רגע היו בעיקר זינוקים אמיצים של בופון לרגלי שחקני יובה וכיסוחים של מורנו טוריצ'לי. המגן הורחק בסופו של דבר בצהוב שני, ואחריו נשלפו אדומים גם לאלסנדרו מלי וכן לקייזה וזינדין זידאן שהתעמתו. בופון, שטען עוד לפני המשחק כי השופטים עוזרים ליובה, עצר את ולדימיר יוגוביץ' ואלן בוקשיץ', השתטח על כדורים ללא מורא ובסיום השתולל משמחה על כר הדשא. לאחר מכן אמר: "אנחנו טובים, הם חמורים", והרתיח את מרצ'לו ליפי ולוצ'יאנו מוג'י, שהגיב: "עדיף שהילד הזה ישתוק". ההתנצלות הגיעה במהרה, ובחלוף ארבע שנים גם המעבר לגברת הזקנה.

8. גנואה – יובנטוס 1:0

קרלוס טבס, ג'אנלואיג'י בופון שחקני יובנטוס. רויטרס
קרלוס טבס, ג'אנלואיג'י בופון שחקני יובנטוס/רויטרס

ליגה איטלקית, 16 במרץ 2014

476 הופעות היו לדינו זוף בשערה של יובנטוס. באותו יום במראסי, בופון השתווה לאגדת העבר, וכהרגלו בקודש ציין את האירוע עם שמירה על רשת נקייה והופעה נהדרת. גנואה לחצה בפתיחת המחצית השנייה, אבל נתקלה שלוש פעמים בבופון, שקינח בדקה ה-72 עם עצירת הפנדל של עמנואלה קלאיו. אלוף עולם נוסף, אנדראה פירלו, הכריע בכדור חופשי בדקה ה-89 וכולם רצו לחגוג עם הקפטן בופון את הגדלת הפער בפסגה ל-17 נקודות. עוד אליפות בכיס. "מלאך שנשלח אלינו משמיים", כינו את בופון באתר הרשמי של יובנטוס.

7. פארמה – אינטר 0:1

ליגה איטלקית, 8 במרץ 1998

תקופה קצרה לפני המשחק הביתי מול הנראזורי, מעריצה מנאפולי שלחה לבופון חולצה עם הסמל של סופרמן. הוא אהב את הצבעים והחליט ללבוש אותה מתחת לאפודת השוער שלו. על הדרך, היא גם הביאה לו מזל. מול פנומן כמו רונאלדו, רק גיבור על יכול היה לעזור לפארמה. הברזילאי עשה ככל העולה על רוחו בטארדיני, אבל כשהגיע לרחבה נעצר פעם אחר פעם על ידי בופון, שבדקה ה-22 גם הדף את הפנדל של רונאלדו. הרנן קרספו קבע 0:1 בדקה ה-78 והשוער שלו דאג לשמור על התוצאה עד לשריקת הסיום. כולם רצו לחבק אותו, והוא פשט את מדי המשחק והציג לראווה את החולצה שבזכותה קיבל כינוי חדש.

6. איטליה - צרפת 1:1 (3:5 בפנדלים)

ג'אנלואיג'י בופון שוער נבחרת איטליה עם הגביע העולמי, מונדיאל 2006. AP
ג'אנלואיג'י בופון שוער נבחרת איטליה עם הגביע העולמי, מונדיאל 2006/AP

גמר הגביע העולמי, 9 ביולי 2006

שני שערים בלבד ספג בופון במהלך מונדיאל 2006 - שער עצמי של כריסטיאן זקארדו נגד ארה"ב ועוד פנדל של זינדין זידאן בפתיחת הגמר בברלין. מרקו מטראצי דאג לשוויון מהיר, אבל איטליה נלחצה לשערה וסופר ג'יג'י דאג לתת שקט לחבריו עם עוד משחק בטוח בין הקורות. בהארכה גם התעופף כדי להדוף נגיחה אדירה של זידאן למסגרת. "זו הצלה בלתי נשכחת", הודה בופון, ומיקם אותה לצד זו במדי הנבחרת מול פרגוואי והכדור שהוציא מהחיבורים לאלברו רקובה כשוער פארמה. הנגיחה הבאה של הצרפתי כבר הייתה במטראצי, והשוער היה זה שרץ לסמן לשופט מה בדיוק קרה. בסופו של דבר איטליה ניצחה בדו קרב מהנקודה הלבנה, גם בלי עצירות של בופון. אלוף עולם.

5. יובנטוס - אינטר 0:2

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס. Valter Parisotto, AP
ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס/AP, Valter Parisotto

ליגה איטלקית, 25 במרץ 2012

אחרי פרשת הקאלצ'ופולי, הנאמנות ליובנטוס בליגה השנייה והעלייה שלוותה בלא מעט פציעות, בופון חזר לככב בעונת 2011/12. בדרבי ד'איטליה, למרות שער הבכורה העונתי של אלסנדרו דל פיירו ב-0:2, את הכותרות תפס השוער הנהדר שעבד ללא הפסקה במחצית הראשונה. הוא עצר עם הרגל את דייגו מיליטו, הדף נגיחה של דייגו פורלאן, תסכל שוב את מיליטו והסתדר גם עם בעיטות מרחוק של ג'ואל אובי ודיאן סטנקוביץ'. שבע הצלות ("בשביל זה משלמים לי") ורשת נקייה מספר 15 (מתוך 21 בעונה כולה) בדרך להשבת תואר האליפות עם עונה ללא הפסד. הצגת שוערות. "זה הרגע השני הכי גדול בקריירה שלי, אחרי הזכייה במונדיאל", סיכם בופון את העונה בה היה השוער עם אחוזי העצירות הכי גבוהים בחמש הליגות הבכירות.

4. יובנטוס – מילאן 0:0 (3:2 בפנדלים)

ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס, חצי גמר ליגת האלופות 2003. GettyImages
ג'אנלואיג'י בופון שוער יובנטוס, חצי גמר ליגת האלופות 2003/GettyImages

גמר ליגת האלופות, 28 במאי 2003

רק תואר אחד חסר לבופון ברמת הקבוצות, וב-2003 הוא היה הכי קרוב לזכות בו. השוער סיפק הצגה בשערה של יובנטוס והגיע לשיאו עם מה שהוא עצמו הגדיר: "העצירה היפה בקריירה שלי" - אינסטינקט פנומנלי על קו השער והדיפת הנגיחה של פיפו אינזאגי בדקה ה-17 עם יד שמאל. בופון מנע מקלרנס סיידורף לכבוש בדקה ה-90 ושמר על רשת נקייה בכל 120 הדקות של גמר ליגת האלופות באולד טראפורד. גם בדו קרב הפנדלים הצליח להדוף את הבעיטות של סיידורף וקאחה קלאדזה, אבל זה לא הספיק מול דידה שהעניק למילאן את התואר. "ג'יג'י לקח לי שער יפהפה, אני לקחתי את הגביע", סיכם אינזאגי.

3. ליון - יובנטוס 1:0

שוער יובנטוס ג'אנלואיג'י בופון. רויטרס
שוער יובנטוס ג'אנלואיג'י בופון/רויטרס

ליגת האלופות, 18 באוקטובר 2016

בשנים האחרונות היו לא מעט רגעים בהם אנשים פקפקו ביכולות של בופון להמשיך להגן על שערה של יובנטוס. ובכל מקרה כזה, הוא סיפק הופעה שכל כולה סתימת פיות. אחת כזו הייתה בליון. "אני חי כדי לגרום לאנשים לאכול את הכובע", הזכיר השוער האגדי לפני המשחק. הבטיח וקיים.

הצרפתים שלטו בצורה מוחלטת, אבל בופון מנע מהמארחת לכבוש במגרשה החדש, לראשונה מאז נכנסה אליו. הוא לקח פנדל לאלכסנדר לקאזט ובמחצית השנייה סיפק הצלות נפלאות מול נביל פקיר וקורנטן טוליסו, כשיובנטוס גנבה 0:1 ב-10 שחקנים. "הוא לא אנושי", סיכם הקפטן היריב מקסים גונאלון. בצרפת היללו, ב"גאזטה דלו ספורט" העניקו ציון 9 והמשחק קיבל את הכותרת "שובו של סופרמן". רק בופון לא שכח את המספידים ומסר ד"ש: "אנשים יכולים לארגן את הלוויה שלי, אבל אין את מי לקבור".

2. פארמה – מילאן 0:0

ג'אנלואיג'י בופון שוער פארמה 1995 עוצר את רוברטו באג'ו שחקן מילאן. AP
ג'אנלואיג'י בופון שוער פארמה 1995 עוצר את רוברטו באג'ו שחקן מילאן/AP

ליגה איטלקית, 19 בנובמבר 1995

רק חמש שנים קודם לכן, במהלך מונדיאל 90', הילד ג'אנלואיג'י בופון צפה בשוער הקמרוני תומאס אנקונו והחליט להיות שוער. בגיל 17 הוא קיבל את הקריאה מהמאמן נביו סקאלה, שבעקבות האימונים המוצלחים ("לא האמנתי למראה עיניי, שאלתי את העוזרים שלי אם גם הם רואים את זה") בישר לו כי הוא פותח מול מילאן הגדולה. "אין בעיה, בוס", השיב בופון. לימים נזכר איך "בדרך לאצטדיון ראיתי שכולם מופתעים שאני איתם באוטובוס ואולי קצת מודאגים מזה שאפתח. הסתובבתי לעבר אלסנדרו מלי ואמרתי לו: 'הלוואי שמילאן תקבל פנדל כדי שאעצור אותו'. המשחק הזה העלה אותי על המסלול המהיר לטופ. זה הזיכרון הכי חזק שלי".

פנדל אולי לא היה, אבל בופון הציג את כל הרפרטואר בבכורה באניו טארדיני. הוא יצא לכל כדור גובה, קפץ לרגליו של שחקן השנה בעולם ג'ורג' וואה ופרש ידיים כדי להדוף נגיחה של רוברטו באג'ו. פארמה חילצה 0:0 ובתקשורת האיטלקית ניבאו גדולות לנער הצעיר. גם השוער היריב סבסטיאנו רוסי העניק ליטוף אבהי, 21 שנה לפני שג'יג'י נישל אותו משיא הליגה של דקות ללא ספיגה. רק בופון עצמו לא התלהב. "כולם היללו אותו, אבל הוא התנהל כאילו עשה את הדבר הכי נורמלי בעולם", גילה המגן מלי. "כאילו לא הבין מה קרה עכשיו". הרגע בו הכול התחיל.

1. גרמניה - איטליה 2:0

שוער נבחרת איטליה ג'אנלואיג'י בופון מחזיק את גביע העולם לאחר הזכייה במונדיאל 2006 עם פאביו קנבארו. DOMENICO STINELLIS, AP
שוער נבחרת איטליה ג'אנלואיג'י בופון מחזיק את גביע העולם לאחר הזכייה במונדיאל 2006 עם פאביו קנבארו/AP, DOMENICO STINELLIS

חצי גמר הגביע העולמי, 4 ביולי 2006

"זה היה המשחק הכי חשוב, הכי נפלא והכי מרגש בקריירה שלי בנבחרת, כנראה אפילו יותר מהגמר", הודה בופון כמה שנים לאחר מכן. אז מי אנחנו שנתווכח?

בנובמבר 1997, בופון הגיע לזיגנל אידונה פארק (אז עדיין וסטפאלנשטדיון) ואמנם הפסיד עם פארמה 2:0 במסגרת ליגת האלופות, אך עצר שני פנדלים והתאהב באצטדיון.

כמעט תשע שנים אחרי, הוא חזר אליו כשוער הנבחרת לקרב ישיר עם המארחת גרמניה בחצי גמר המונדיאל, והפעם שמר על רשת נקייה עם הופעה מרהיבה. בופון ליטף עם קצות האצבעות כדור של ברנד שניידר אל מעל המשקוף, עצר בעיטה בסיבוב של ארנה פרידריך והלהיב עם הצלת הטורניר - הדיפה ביד אחת לטיל של לוקאס פודולסקי מצד שמאל. לכל אורך המשחק גם הציג תיאום מושלם עם החבר מימי פארמה פאביו קנבארו וכיוון את ההגנה שלו, ששוב שמרה על שער נקי ועלתה לגמר בזכות שערים דרמטיים בסיום ההארכה של פאביו גרוסו ואלסנדרו דל פיירו. עבור רבים שלא התעקשו להמתין לתוצאת הגמר, זה הרגע בו בופון הפך לגדול השוערים של זמננו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully