וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטואן גריזמן נבחר לשחקן היורו, דשאן ימשיך בנבחרת צרפת

החלוץ שכבש שישה שערים ובישל שניים נוספים נבחר ל-MVP של הטורניר על ידי אופ"א. נבחרת הטורניר המלאה מחכה לכם בפנים. המאמן ימשיך למרות הביקורות על ניהול המשחק, פוגבה ופאייה חוטפים

עריכת וידאו: נטלי זברו

כמה שזה כואב. נבחרת צרפת היתה משוכנעת שזה היום שלה, הטורניר שלה, הרגע הגדול שלה, רק כדי להפסיד הערב (ראשון) 1:0 לפורטוגל בגמר יורו 2016. אחרי 0:0 בסיום הזמן החוקי הכריע אדר המחליף את ההתמודדות בדקה ה-109, ונתן את האות לחגיגות בפורטוגל. צרפת, שהשתפרה ככל שהטורניר התקדם והגיעה לגמר הזה כפייבוריטית ברורה ולא היתה יכולה לבקש מצב נוח יותר עם פציעתו של כריסטיאנו רונאלדו בדקה ה-25, תמתין עד רוסיה 2018 בחיפושה אחר זכייה שלישית בתולדותיה בטורניר גדול.

נקודת האור של הנבחרת הייתה הבחירה של אופ"א בחלוץ הנבחרת, אנטואן גריזמן, שסיים את הטורניר עם שישה כיבושים ושני בישולים. אופ"א גם הכריזה על נבחרת הטורניר: רוי פטריסיו (פורטוגל), רפאל גריירו (פורטוגל), פפה (פורטוגל), ג'רום בואטנג (גרמניה), יוזואה קימיש (גרמניה), טוני קרוס (גרמניה), ג'ו אלן (ויילס), דמיטרי פאייה (צרפת), ארון ראמזי (ויילס), אנטואן גריזמן (צרפת), כריסטיאנו רונאלדו (פורטוגל).

עוד בנושא:

פורטוגל זכתה ביורו 2016
אדר גיבור פורטוגל: "רונאלדו אמר לי שאכבוש את שער הניצחון, הוא העביר לי את הכוח"
רכבת הרים של רגשות: אלבום תמונות מהערב האמוציונלי של רונאלדו

המספרים

* פורטוגל זכתה בטורניר גדול בפעם הראשונה בהיסטוריה.

* פורטוגל ניפצה רצף של 10 הפסדים לצרפת. ובאיזה עיתוי נפלא היא עשתה את זה.

* פורטוגל היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה שמגיעה לשלוש הארכות באותו טורניר.

* אדר שכבש את שער הניצחון של פורטוגל, הוא המחליף השישי שכובש בגמר מונדיאל. קדמו לו אוליבר בירהוף, סילבן וילטורד, דויד טרזגה, חואן מרטה ופרננדו טורס.

* השער של אדר היה הראשון שלו במדי נבחרת פורטוגל במשחק רשמי. הוא כבש לפני כן שלושה שערים במשחקי ידידות.

* החילוף של כריסטיאנו רונאלדו בדקה ה-25 היה השני הכי מהיר במשחקי גמר יורו. החילוף של ג'ורג'יו קייליני (פדריקו בלזראטי נכנס) ביורו 2012 אחרי 21 דקות היה המהיר ביותר.

* כריסטיאנו רונאלדו נגע שמונה פעמים בכדור לפני שיצא.

* כל ארבעת הגמרים בטורנירי היורו שבהם השתתפו צרפת או פורטוגל, נגמרו ב-0:0 במחצית.

* זו הפעם הראשונה שגמר יורו נגמר ב-0:0 ב-90 דקות.

* רנאטו סאנצ'ס בן ה-18 ו-326 ימים, היה השחקן הצעיר ביותר שמופיע בגמר יורו.

* קינגסלי קומאן בן ה-20 ו-27 ימים, הוא השחקן הצעיר ביותר שמייצג את צרפת בגמר יורו והחמישי הכי צעיר בסך הכול.

* פורטוגל בעטה בפעם הראשונה למסגרת רק בדקה ה-80.

* בפעם הקודמת שגמר יורו הגיע להארכה, צרפת ניצחה. זה היה ב-2000 ודויד טרזגה כבש שער ניצחון על איטליה. הפעם היא הייתה בצד המפסיד

* זה היה גמר היורו השישי שמגיע להארכה, והראשון מאז 2000.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
דידייה דשאן, מאמן נבחרת צרפת. רויטרס
נותר חסר מילים. דשאן/רויטרס

התגובות

מאמן נבחרת צרפת, דידייה דשאן: "פספסנו הזדמנות יוצאת דופן לזכות ביורו בבית. אין לי מילים, האכזבה עצומה, ייקח זמן לעכל. זה היה יכול להיות נפלא לזכות בתואר בבית, אבל לצערי לא עשינו זאת, ניצחנו ביחד, סבלנו ביחד והיום הפסדנו ביחד".

דשאן הוסיף: "גם אם היינו עייפים לקראת הסוף, זה לא תירוץ. היו לנו הזדמנויות לכבוש ובדקה ה-92 ז'יניאק בעט לקורה. גם לפורטוגלים היו הזדמנויות ולצערנו הם כבשו. זו אכזבה ענקית, אבל אסור לנו לזרוק עכשיו את כל מה שעשינו. הגענו למצבים שלנו, אבל לא היינו מספיק קרי רוח. השחקנים שלי נתנו הכל. פורטוגל שיחקה כיחידה אחת. אין דרך לרכך את האכזבה, אבל אסור לשכוח את התלהבות שהבאנו למיליוני אנשים. קשה להסתכל על הדברים החיוביים כרגע, אבל יש הרבה כאלה".

מיד בסיום המשחק אישר דידייה דשאן שבכוונתו להישאר כמאמן הנבחרת ולהדריך אותה גם במונדיאל 2018. נראה שלמרות הביקורות על ניהול המשחק, בצרפת מעודדים מהחיבור הקבוצתי שדשאן יצר בנבחרת, אחרי שנים רוויות בסכסוכים ותככים. מי שספג את מרבית האש הם דימיטרי פאייה ופול פוגבה. פאייה קיבל את הציון הנמוך ביותר מבין שחקני צרפת בגיליון הציונים של ל'אקיפ (3), בעוד שפוגבה וז'ירו קיבלו ציון 4. על פוגבה, שאחרי השער של אדר נראה זועם על חבריו, נכתב ש"מקום להתעסק בעצמו ובירידה החדה ביכולת שלו, הוא כועס על אחרים", בעוד שעל פאייה נכתב "נעלם ברגעי האמת, אחרי שהפיח תקוות שמדובר בדבר הגדול הבא".

אנטואן גריזמן, שסגר טורניר נפלא עם שישה שערים, היה שבור: "כדורגל זה משחק אכזרי וגם מדהים, הוא מאפשר לנו לחוות רגעים מדהימים ועצובים. נתנו הכל, אין לי חרטות, אני גאה בכולם. לא היינו מדויקים כמו נגד גרמניה, פגענו בקורה והשער שלהם הציל. זה מתסכל. פורטוגל היא לא רק רונאלדו, הם מאוד חזקים בהגנה והצליחו להבקיע בלעדיו. אני גאה שזכיתי בנעל הזהב, אבל מאוכזב כרגע. ממש רציתי לזכות בגביע".

הצרפתים שבורים/רויטרס

גריזמן הודה ש"המאבק על כדור הזהב נגמר. אף אחד כבר לא ייקח את זה מרונאלדו", בעוד שאנדרה-פייר ז'יניאק נשמע הרבה יותר נחרץ ואמר ש"זה נורא, סיוט מתמשך. הולכת להיות פגרה מחורבנת".

לעומתם, הוגו לוריס ניסה לשמור על אופטימיות. "זה חלק מהכדורגל. לא שיחקנו טוב במיוחד, הגיע להם לנצח כי הם היו חזקים יותר מנטלית. כולנו מאוכזבים, אבל אני רוצה להתמקד בזה שבנינו פה משהו חיובי לשנים הבאות. קצת מזל והיינו עכשיו אלופי אירופה. לאורך כל הטורניר הזה הסבנו גאווה למיליוני צרפתים. נלמד מזה ונמשיך הלאה".

מוסה סיסוקו, המצטיין בשורות צרפת, הכחיש כמובן את העובדה שהייתה תוכנית מוקדמת לפצוע את רונאלדו, כפי שנרמז: "היינו דומיננטים אבל לא הצלחנו לכבוש. לא הייתה תוכנית ספציפית נגד רונאלדו, מי שאומר את זה מדבר שטויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully