וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אדריאן עשה מסע נדיר — מהספסל של מכבי חיפה לגמר היורו"

"מאכזב שהוא לא קיבל הזדמנויות", "הגמר מול צרפת יהיה דרבי משפחתי מיוחד", "מחירי הכרטיסים כאן מוגזמים". שליחי וואלה! ספורט ליורו פגשו את משפחתו של האקס הירוק אדריאן סילבה, ואבא מנואל, אוהד מכבי חיפה, בטוח: "החוויה שעבר בישראל הייתה החשובה ביותר בקריירה שלו"

עריכת וידאו: מרום שפיצר
?המאמן לא אמר לו כלום, הוא פשוט העדיף שחקנים אחרים?, אומר ז?רמי, בעיסוקו פיזיותרפיסט שעובד עם כדורגלנים — כולל עם האח אדריאן. ?שמעתי שהוא מאמן את נבחרת ישראל עכשיו"

נאני ג'וניור רץ לתוך איזור התקשורת בשעת לילה מאוחרת. מיד לאחריו יצאה גברת נאני. התחום אמור היה להיות סטרילי, אבל גם המאמן פרננדו סנטוס התבלבל או סירב להתייחס לחוקי הפורמט. עשרה מטרים דרומה, והנה שלושה אנשים עם חולצה 23 והכיתוב "אדריאן". האח ז'רמי והאימא אניק עם האדום המסורתי ואילו אבא מנואל שמשום מה התנדב ללבוש את מדי החוץ בצבע סטיקלייט-מסעות.

האח נראה מוכר. כן, אחיו שיחק בישראל. ז'רמי הוא אח של אדריאן סילבה, אקס ירוק. ומי שלא רצה אותו בהרכב מכבי חיפה ב-2010 יקבל אותו בהרכב נבחרת פורטוגל בגמר יורו 2016. למעשה, אם אדריאן ישחק יותר מ-72 דקות ביום ראשון בסטאד דה פראנס, הוא יעבור את מכסת הדקות תחת אלישע לוי בחצי עונה בה שיחק תחתיו. המשפוחה התלהבה כשפגשה אנשים ישראלים. האימא התביישה לתרגל את האנגלית, אבל צילמה את הראיון, שלאדריאן תהיה מזכרת.

שאלנו את ז'רמי איך לעזאזל שחקן שלא השתלב ולא שיחק יותר מדי במכבי חיפה (שמונה פעמים לא שותף!) מגיע לגמר היורו, וזאת לאחר שהצטיין — הפרס הרשמי הלך לכריסטיאנו רונאלדו, אבל הרבה פרשנים סברו שהיה צריך להיות בידיו של סילבה. הוא צחק בערך עשר שניות וענה: "אתם חייבים לשאול אותו. הוא אהב את המועדון, אהב את האוהדים, אהב את המדינה, אבל אחרי ששיחק בהתחלה פתאום הפסיק לקבל דקות".

ומה ההסבר שקיבל?

"המאמן לא אמר לו כלום, הוא פשוט העדיף שחקנים אחרים", אומר ז'רמי, בעיסוקו פיזיותרפיסט שעובד עם כדורגלנים — כולל עם האח אדריאן. "שמעתי שהוא מאמן את נבחרת ישראל עכשיו. חבר שלי, מאור מליקסון, משחק בנבחרת וסיפר לי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
משפחתו של אדריאן סילבה. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
איפה הוא ואיפה מכבי חיפה. משפחת סילבה/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ
"ישראל מדינה נפלאה. היינו שם ארבע פעמים, ביקרנו אותו, היה מאוד נחמד. אהבנו את חיפה”

כשאדריאן ישב על הספסל במכבי חיפה, בליגה הישראלית, האמנת שאחרי שש שנים תראה אותו בגמר אליפות אירופה עם נבחרת פורטוגל?

"לא, מה פתאום. זה מדהים, פשוט מדהים", הוא מתענג. "אני לא יכול לתאר את זה אפילו. הוא עשה מסע נדיר מהספסל של מכבי חיפה עד לגמר היורו. רק בכדורגל קורים כאלה דברים".

הוא כעס או כועס על הייבוש?

"אני לא חושב, אבל עכשיו כשהוא יודע שזה מאמן הנבחרת, זה יכול להיות נחמד אם יהיה מפגש בין פורטוגל לישראל".

אם אלישע לוי ייצא עכשיו מהמעלית, מה הדבר הראשון שאדריאן יגיד לו?

"זה לא הסגנון של אדריאן, הוא לא יתקוף אותו או משהו כזה. הוא יגיד לו 'שלום' וישאל אם הכול בסדר. רגיל. אני? אני אגיד לו שזה מאכזב שאדריאן לא קיבל הזדמנות בישראל. אבל צריך גם ללמוד מזה, שום דבר לא בא בקלות".

"זה הכדורגל", אבא מנואל בקי בקלישאות הענף. "אתה מגיע לקבוצה, יש מאמן שאוהב אותך או לא אוהב אותך. אתה יכול לשחק ואתה יכול שלא. למרות הכול, מבחינתי, החוויה שעבר בישראל הייתה החשובה ביותר בקריירה שלו. הוא אהב לחיות במדינה ואהב מאוד את האוהדים. בחצי השנה שחי שם, הוא נהנה מאוד".

מה השתנה בעונה האחרונה בספורטינג ליסבון, שאדריאן הפך לכזה משמעותי?

"קרו הרבה דברים", אומר ז'רמי, "אבל זה לא עניין של העונה האחרונה אלא עבודה של שנים ארוכות, גם בעזרת אבא שלי. בקריירה של כדורגלן רגעים טובים ורגעים פחות טובים. אתם יודעים מה, בסופו של דבר אני חושב שהתקופה בחיפה הייתה טובה עבורו, בטח מבחינה אישית. הוא היה צעיר. זה חיזק אותו מבחינה מנטאלית".

איך זה היה עבורכם, כהורים, לשלוח את הילד לישראל בגיל 21?

"ישראל מדינה נפלאה. היינו שם ארבע פעמים, ביקרנו אותו, היה מאוד נחמד. אהבנו את חיפה".

משפחתו של אדריאן סילבה. אורן יוסיפוביץ, מערכת וואלה! NEWS
מאוכזבים שאדריאן לא קיבל הזדמנות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, אורן יוסיפוביץ

לא רק אנחנו פרובינציאלים לגבי הטאלנט. אדריאן הוא הנציג הראשון אי פעם של מחוז שרנט באליפויות אירופה. הוא נולד באנגולם, בירת המחוז שנמצא בדרום מערב צרפת. כ-350 אלף איש חיים שם, והוא הנציג הראשון — יופי של הישג. האבא מנואל שיחק בסן פרן, הסבא והסבתא עדיין חיים בראנביל. אדריאן שיחק בקבוצת הילדים של בורדו עד גיל 11, אז אביו לקח את המשפחה לפורטוגל בעקבות עבודתו.

זה מרגיש כאילו כולם נגד נבחרת פורטוגל בטורניר הזה. דיברו רק על זה שהם לא מנצחים ב-90 דקות, שהם לא משחקים מספיק טוב, לא מספיק אטרקטיביים. גם אדריאן והחברים שלו מרגישים כך, שזה פורטוגל נגד העולם?

"הוא מתרכז בכדורגל, הוא לא אמר משהו על זה. הם מנסים לשחק טוב, הם רוצים. לאדריאן הייתה הופעה נהדרת נגד קרואטיה שלדעתי הייתה הכי טובה בטורניר עד אז".

הוא ממש חיסל את מודריץ'.

"כן, זה היה משחק מושלם. גם את ג'ו אלן הוא נטרל. אותי זה לא הפתיע, אני מכיר את האיכויות שלו ואף פעם לא היה לי ספק לגביו. זה קשה, לפעמים בקריירה הדברים לא הולכים כמו שקיווית".

מה לגבי הגמר, כל המשפחה בדרך?

"אני חייב לעבוד מחר, אני עובד בדרום צרפת. נולדנו כאן, אני חי בצפון צרפת, אבל עכשיו צריך לחזור לעבוד. לגמר בפריס כבר נגיע כולנו ביחד כמובן".

איפה האוהדים של פורטוגל? הכמות הייתה לא גדולה, והם גם לא נשמעו כמעט בחצי הגמר. אין טירוף.

"יש הרבה פורטוגלים שחיים בצרפת, אבל אני חושב שמחירי הכרטיסים מוגזמים ומונעים מהרבה אוהדים להגיע. זה קשה למשפחות לרכוש כרטיסים ולבוא יחד למשחק. זה קשה עבור הצרפתים, אז בטח לאחרים. הכדורגל הפך יקר מדי. מזל שאנחנו מקבלים כרטיסים".

ומה יהיה בגמר, שאלנו, ואז ז'רמי עוד לא ידע את התוצאה בחצי הגמר של מארסיי.

"עבורנו, לשחק נגד צרפת בגמר יהיה אירוע מיוחד. זה הדרבי שלנו. אנחנו מקבלים מסרים מכל המשפחה, מכל החברים. זה יהיה מדהים. רציתי את צרפת בגמר, אבל מה שחשוב זה לנצח".

מה הסיפור המרכזי מבחינתך בנוגע לאדריאן?

"שהוא לא שיחק אפילו רגע אחד בשלב הבתים - 0 דקות - ופתאום קיבל הזדמנות נגד קרואטיה והיה מצוין. עכשיו אנחנו רואים את התוצאה ומאושרים יחד איתו".

שחקן נבחרת פורטוגל אדריאן סילבה. AP
פתאום קיבל הזדמנות בנוקאאוט/AP

רגע לפני שנטשו את האצטדיון, האבא מנואל מספר: "אני עוקב אחרי הליגה בישראל, בודק תוצאות. אני תמיד רוצה לדעת מה מכבי חיפה עושה, אנחנו אוהדים שלה".

ויש גם ד"ש לסיום, מוסר האבא: "אדריאן מדבר בפייסבוק עם שני חברים מישראל, שחקנים. לא ממש זוכר את השמות, הם שיחקו בצרפת. ואז התחלנו במשחק ניחושים, והוא ענה: "הא, כן, מליקסון… ובן בסט".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully