וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טור כריסטיאן קרלסן ינסה להביא את מערב-אירופה למכבי חיפה"

חסיד כדורגל איטלקי, פריק סקאוטינג, פסיכולוגיה ותקשורת, ולמה עזב את הג'וב היחיד שלקח במולדת? העיתונאי הנורבגי אויווינד הרברודן מספר לשליח וואלה! ליורו, אורן יוסיפוביץ, על המנהל המקצועי החדש של הירוקים: "מעניינת אותו האסטרטגיה. הוא ישאיר למאמן את הטקטיקה"

מערכת וואלה!
?יש לו ידע עצום, הוא ילמד את ההיסטוריה של מכבי חיפה. הוא אוהב מאוד להכיר תרבויות חדשות ומדינות חדשות?

העיתונאים הנורבגים בפריז מדברים גבוהה אודות טור-כריסטיאן קרלסן. ימיו כסקאוט וכפרשן ברחבי אירופה, בין היתר, ניכסו לו יופי של מוניטין במדינת האם. "ממה שאני שומע וממה שהבנתי, המטרה של קרלסן תהיה להביא את מערב-אירופה לחיפה", מספר לי העיתונאי הנורבגי אויווינד הרברודן.

"יש לו ידע עצום, הוא ילמד את ההיסטוריה של מכבי חיפה. הוא אוהב מאוד להכיר תרבויות חדשות ומדינות חדשות", אומר הרברודן, ומפרט את הרזומה: גראסהופרס, ווטפורד, לברקוזן, האנובר, זניט, מונאקו. "במיוחד", מתעכב, "קרלסן חסיד של הכדורגל האיטלקי. הוא ממש בתוך זה, הוא ממש 'איטליה'. הוא אמר פעם שאם אתה רוצה להיות תלמיד אמיתי של המשחק, או רוצה לאמן — עבור לאיטליה, למד את השפה ולמד את הכדורגל. הוא אוהב את הטקטיקה האיטלקית ואת המאמנים האיטלקים. הוא גם עבד עם כאלה — ספאלטי בזניט, ראניירי במונאקו". קרלסן אכן דובר איטלקית, ועוד כמה שפות.

בנורבגיה לא עבד כמעט. "להוציא שלושה חודשים בפרדריקסטאד הוא לא בילה כאן יותר מדי זמן", אומר הרברודן. "הוא בקשר עם העיתונאים הנורבגים, הוא עוזר להם לפעמים, כמומחה — תמיד עונה מהר. נראה שהוא מכיר את כל השחקנים בכדורגל האירופי, ויש לו תמיד פרט מעניין או רלוונטי על כל שחקן שרואים. כששאלנו אותו למשל על חאמס רודריגס, עוד לפני שבע שנים, מיד ידע לומר באיזו עמדה שיחק בכל עונה. כמו הדוגמה שנתתי לך, כך הוא יכול לציין אנקדוטה מקצועית על כל שחקן ושחקן".

טור כריסטיאן קרלסן המנהל המקצועי של מכבי חיפה. ברני ארדוב
כמעט לא עבד בנורבגיה. קרלסן/ברני ארדוב
אז איזו מערכת יחסים תהיה לו עם רוני לוי? ?לדעתי הוא ייתן למאמן להחליט על שיטה והרכב?

כשמסתכלים על הרזומה של קרלסן מגלים שהיו הרבה תמורות בקריירה. "כסקאוט", העיתונאי מספר, "הרבה פעמים אתה תלוי במאמן איתו אתה עובד. אם המאמן מפוטר, ומאמן חדש בא, לרוב תרצה להביא סקאוט משלך". את מונאקו, למשל, עזב קרלסן בגלל סיבות אישיות. ומה היה בפרדריקסטאד? אז, 2008, סוף סוף ניסה לעבור לתפקיד ניהולי, ושם זה נגמר אחרי שלושה חודשים בלבד. "זה לא הצליח כי הוא והמאמן אנדרס גרונהאגן לא ראוי עין בעין", העיתונאי משחזר. "הוא והמאמן החזיקו בגישות מקצועיות שונות לחלוטין. הבעיה עבור קרלסן היתה שהמאמן הצעיד את הקבוצה להישגים, כולל סגנות הליגה, וגרונהאגן היה הבחור הכי חזק במועדון. היה ברור שאותו לא יהיה אפשר להזיז".

אז איזו מערכת יחסים תהיה לו עם רוני לוי? "לדעתי הוא ייתן למאמן להחליט על שיטה והרכב", אומר העיתונאי. "קרלסן יותר מתעניין בסקאוטינג ובמבנה המועדון, בעבודה מול תקשורת. הוא היה איש תקשורת בעצמו, כתב מאמרים לגארדיאן. כשהודיע שהוא עובר לחיפה רוב האנשים שהודו לו ברשתות החברתיות היו אנשי תקשורת בריטים. הוא מחובר שם מאוד. לגבי עבודה מול מאמן, הם יצטרכו לראות את הפרויקט באותה הדרך. יפתיע אותי מאוד אם קרלסן יתערב למאמן. אותו מעניינת יותר אסטרטגיה. הוא ישאיר למאמן את הטקטיקה. קרלסן חובב פסיכולוגיה, הוא תמיד מדבר על פסיכולוגיה, על יחסים בין מאמנים לשחקנים ובין שחקנים לשחקנים. הוא תמיד אמר כמה חשוב זה לקרוא שחקנים".

למה לדעתך הגיע לישראל?

"כנראה הוא רואה את זה כהרפתקה. הוא ירצה לחזור לכדורגל, הוא לא עבד באופן סדיר כבר זמן מה. הוא רוצה שיכירו אותו כמנהל מקצועי, ואני בטוח שהוא גם רוצה ללמוד מדינה חדשה ותרבות חדשה. לא אתפלא אם ינסה ללמוד את השפה".

זה קשה מדי, אמרתי לו. "הוא לפחות ינסה", התעקש הרברודן.

לקינוח, כמה תכונות אופי: "בחור נחמד וצנוע, עונה לכולם, תראו גם בטוויטר, חובב מוסיקה ואוהב הומור".

הו, עוד דבר שהיה חסר במכבי חיפה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully