וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונאס אריקסון, שופט כדורגל ומולטי מיליונר: "מקדיש את חיי למען המקצוע"

לא כולם יודעים שמי ששפט את חצי גמר היורו בין ויילס ופורטוגל הוא אדם לא פחות אמיד ממספר שחקנים ששיחקו על הדשא. השבדי עובד במקצוע רק מתוך אהבתו לכדורגל, לאחר שהרוויח שישה מיליון ליש"ט לפני תשע שנים

מערכת וואלה!

יונאס אריקסון השבדי הוא שופט כדורגל בינלאומי מאז 2002, ועובד כשופט מקצועי כבר 22 שנה. אריקסון נחשב לאחד הגדולים במקצועו, ואתמול (רביעי) הוא ניהל את אחד המשחקים החשובים בעולם הכדורגל - חצי גמר יורו 2016, בו גברה פורטוגל על ויילס 0:2. אך מה שלא כולם יודעים על השבדי היא העובדה שהוא נמצא במקצוע רק בגלל האהבה והתשוקה למשחק ולעבודתו, בלי שום קשר למצבו הכלכלי.

אריקסון בן ה-42 הפך למיליונר לפני תשע שנים, אז מכר כמות מניות שהיתה בבעלותו, תמורת שישה מיליון ליש"ט. החברה בה השקיע אריקסון הינה חברה שבדית, שעיקר עבודתה הוא הפצת זכויות של שידורי ספורט לתחנות טלוויזיה וחברות תקשורת. משרדיה הראשיים נמצאים בשטוקהולם, אך היא עובדת בכל רחבי העולם, כולל מקומות באסיה והמזרח התיכון.

הרזומה שלו לא נגמר בחצי הגמר ששפט אמש, ויש לציין שהוא שפט גם את גמר הליגה האירופית בין ליברפול וסביליה במהלך העונה החולפת, גמר הסופרקאפ האירופי בין צ'לסי ובאיירן מינכן ב-2013 והיה גם בסגל השיפוט של מונדיאל 2014 בברזיל. כמו כן, הוא היה השופט הרביעי בגמר ליגת האלופות בין ברצלונה ויובנטוס ב-2015.

אריקסון עצמו אמר לאחרונה: "אני מאוד אוהב כדורגל ולעבוד כשופט. בכל שבוע בו אני עולה על הדשא אני עושה את מה שאני הכי אוהב. היו לי חיים נהדרים כאיש עסקים, אך מאז 2011 אני מקדיש את חיי כדי להיות שופט מקצועי - ואני נהנה מכל רגע". השופט האנגלי, האוורד ווב, אמר עליו: "הוא ידוע בתור השופט המיליונר לאחר שמכר מניות בבורסה בשבדיה, זה מראה כי הוא רצה לפנות את זמנו לכדורגל ועל האהבה שלו למשחק ולעבודה. לא תשמע עליו מילה אחת רעה מהעמיתים למקצוע, כולם אוהבים אותם ומכבדים אותו".

יונאס אריקסון שופט כדורגל. GettyImages
תחביב מעניין. אריקסון עם מסי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully