וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוורטט: ב-2011 שיחקו בהרכב צ'זנה, ב-2016 מככבים בנבחרת איטליה

הם היו יחד רק כמה שבועות, אבל במשחק ידידות זניח של יורדת מביכה, יצרו תמונה משותפת שמסמלת יותר מכל את הנבחרת המיוחדת של קונטה. ג'אקריני, פארולו, קנדרבה ואדר – "ארבע טיפות גשם שהפכו למים קדושים". שליחנו ליורו עם הקונטרה לרביעיית ההגנה של יובנטוס

רויטרס

7 באוגוסט 2011. אחרי היחלצות מירידה במחזור האחרון של קמפיין הקאמבק שלה לסרייה A, צ'זנה ערכה הכנות אחרונות לפתיחת עונת 2011/12 ויצאה למשחק הכנה מול גוביו, אז בליגה השנייה.

מה למשחק הידידות הזניח הזה וליורו 2016? קבלו את התמונה הבאה:

ארבעה שחקנים משותפים יש להרכב של צ'זנה מ-2011 ולהרכב של איטליה מהניצחון על בלגיה בתחילת שלב הבתים בטורניר הנוכחי. הם כורעים (מוקפים בעיגול, מימין לשמאל) בתמונה העליונה: אדר, מרקו פארולו, אנטוניו קנדרבה ועמנואלה ג'אקריני. השחקנים ששמם חתום על אחת העונות המבזות של יורדת כלשהי בסרייה A (גם אם רובם עזבו עוד לפני סיומה) - נמצאים חמש שנים לאחר מכן עם נבחרת איטליה ברבע גמר אליפות אירופה. כולם מדברים על הרביעייה ההגנתית האדירה של יובנטוס, אז הנה עוד רביעייה, גם היא בצבעי הביאנקונרי: הקוורטט של צ'זנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
seperator

אמיליו בונצ'י המנוח, אחד הסמלים הגדולים של המועדון מחבל אמיליה-רומאניה ומי שהיה שחקן ועוזר מאמן של סוסי הים בעבר, אמר פעם: "בקושי יורד גשם בצ'זנה, אבל כשזה קורה - אלו מים קדושים".

ב-2011, טיפות הגשם האלה בצ'זנה לא נראו כמו משהו יוצא דופן. אף אחד לא האמין שחמש שנים לאחר מכן, יהפכו למים הקדושים של האזורי. ג'אקריני היה שחקן בית שקיבל הזדמנות ב-2008 ועלה עם הקבוצה שתי ליגות; פארולו הגיע עם המאמן פיירפאולו ביזולי מהליגה השלישית ב-2009 והפך לעוגן במרכז השדה; ואילו קנדרבה ואדר היו החתמות טריות של הנשיא איגור קאמפדלי.

למעשה, כל הארבעה היו יחד רק בתקופת ההכנה. ג'אקריני המתין למעבר ליובנטוס של אנטוניו קונטה (בעונתו הראשונה) וקנדרבה הובא כמחליפו. בינתיים, השניים פתחו יחד בהרכב של מרקו ג'אמפאולו במשחקי הידידות, ונגד גוביו היה זה קנדרבה שכבש יחד עם אדר (ואדריאן מוטו) ב-1:3. "הם נתנו עבורי הכול, עשו כל מה שביקשתי", נזכר ג'אמפאולו המוערך, שפוטר אז במחזור ה-10, אך עלה גם הוא על הגל, סיים עונה מצוינת עם אמפולי ויאמן בעונה הקרובה את סמפדוריה. "אפילו ג'אקריני, שידע שהוא עוזב, נותר ממושמע ועבד למען הקבוצה. זה האופי שלהם, לכן קונטה בחר אותם. העובדה שהם שיחקו יחד עוזרת לנבחרת. קונטה מתייחס לנבחרת כמו אל קבוצה, ואלו השחקנים המתאימים להוציא לפועל את התכניות שלו".

שחקני נבחרת איטליה עמנואלה ג'אקריני, אדר, אנטוניו קנדרבה. AP
מי היה מאמין שהם ישתפו פעולה בנבחרת. קנדרבה, ג'אקריני ואדר/AP

למרות לא מעט שחקנים מוכשרים בקבוצה, צ'זנה התרסקה די מהר בגלל ניהול כושל, החלפת שלושה מאמנים וחוסר כימיה בקבוצה, ובדצמבר כבר השלימה עם הירידה. קאמפדלי התחיל לחשוב כלכלית ונתן לשחקנים ללכת כשחלון ההעברות נפתח. קנדרבה עבר ללאציו, אדר ירד לסרייה B כדי לעזור לסמפדוריה לעלות, ורק את פארולו, שלמרות עונת הירידה הצליח להגיע לנבחרת דרך צ'זנה, הוא התעקש להשאיר עד הסוף. אז הקשר היה שותף למאזן עגום של ארבעה ניצחונות ו-22 נקודות בלבד ב-38 מחזורים. בסוף העונה, קצת אחרי שאיטליה ניצחה את גרמניה בחצי גמר יורו 2012 (איך שהכול מתחבר) הוא כבר קיבל רשות לעבור לפארמה.

המספרים של הקוורטט:

אדר - חצי עונה כמושאל, שני שערים ב-17 משחקים לפני שעבר לסמפדוריה בינואר 2012.

קנדרבה - חצי עונה כמושאל, שני שערים ב-18 משחקים לפני שעבר ללאציו בינואר 2012.

ג'אקריני - בוגר מחלקת הנוער, 20 שערים ב-97 משחקים לפני שנמכר ליובנטוס באוגוסט 2011.

פארולו - השחקן הכי מזוהה עם המועדון, 11 שערים ב-104 משחקים לפני עבר לפארמה ביולי

ונספח אחד:

גרציאנו פלה - עונה כמושאל ב-2006/07, 10 שערים ב-28 משחקים לפני שעבר לאלקמאר.

כך, אחרי שהוספנו את פלה, שלבש את מדי סוסי הים חמש עונות קודם לכן, ארבעה מחמשת השערים של איטליה בטורניר הובקעו על ידי אקסים של צ'זנה. וגם השער יוצא הדופן, זה של ג'ורג'ו קייליני, בושל על ידי ג'אקריני. "זה מראה שטביעת האצבע המקצועית שלנו הייתה נכונה", התגאה קאמפדלי. "אני שמח שהם מסירים את כל הספקות שהיו לגביהם גם אז. את ג'אקריני אנחנו בנינו, פארולו הגיע כשחקן בינוני מהליגה השלישית, קנדרבה היה כישרון יוצא דופן שלא הבנו למה הוא לא מצליח לבוא לידי ביטוי. לצערנו, הכדורגל לא משוחק על הנייר ולתמונה נכנסו אלמנטים אחרים שגרמו לנו לרדת. אני שמח שהיינו קרש הקפיצה עבורם".

מרקו פארולו במדי צ'זנה. AP
היחיד שהתעקש להישאר עד הסוף. פארולו במדי צ'זנה/AP

ניסיונות החזרה של צ'זנה לסרייה A נעצרו ברבע גמר הפלייאוף, אבל במועדון מאמינים שהנוכחות המאסיבית של יוצאי המועדון בנבחרת איטליה תגרום לכישרונות נוספים להגיע להשתפשף בקבוצה. "הוכח שכאן שחקנים צעירים יכולים להתפתח כמו שצריך, גם במועדונים הגדולים מבינים את זה", טען הנשיא הנוכחי ג'ורג'ו לוגארזי. "דרך המועדון שלנו עברו גם מאמנים שזכו באליפויות כמו אריגו סאקי, אלברטו ביגון ומרצ'לו ליפי, וכעת החמישייה הזו בנבחרת מהווה גאווה עצומה לצ'זנה".

ארבע שנים קדימה, יורו 2020. נבחרת ישראל עולה עם ארבעה שחקנים שנכללו בסגל מכבי נתניה שזה עתה ירדה ליגה בצורה משפילה. תתארו לכם.

איציק כהן שחקן מכבי נתניה. קובי אליהו
זה הזמן להתחיל לפחד, אירופה. איציק כהן/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully