וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והכי חשוב: קחו בחשבון את איסלנד - אוסקר גרסיה מנתח את רבעי הגמר ביורו

המבחן של רונאלדו, המאבק מול לבנדובסקי, היתרון של ויילס, ההברקה של בלגיה, החומה של בופון והדרך הקלה של דשאן. אוסקר גרסיה מנתח את רבעי הגמר, את הבדלי הסגנון וממליץ לכם שוב: אל תזלזלו באיסלנד

מערכת וואלה!

בווידאו: תכנית היורו מאולפן וואלה! NEWS

אני מרגיש כאילו יורו 2016 התחיל רק אתמול, אבל כבר הגענו פתאום לרבע הגמר, שיספק לנו ארבעה משחקים אינטנסיביים מאוד. האלופה היוצאת ספרד והנבחרת שתמיד מקווה ואף פעם לא מגשימה אנגליה כבר לא איתנו וכך גם קרואטיה, שאני ראיתי בה מועמדת ללכת עד הסוף. מנגד, שלוש הפתעות בדמות פולין, ויילס ואיסלנד יכולות לייצר סיפור מיוחד בשלב הזה. אז בואו נבחן את רבעי הגמר השונים.

פולין - פורטוגל

זה נראה כמו מבחן לא רע עבור כריסטיאנו רונאלדו וחבריו, בדרכם לגמר בפריס. הפולנים בעצמם חולמים על הגמר ויכולים לעשות זאת, כי הנבחרת שלהם קשוחה וסולידית מאוד וספגה רק פעם אחת עד עכשיו. היא בהחלט יכולה לגרום לפורטוגלים לסבול במשחק הזה. ויש לנו כאן גם את הקרב בין כריסטיאנו ללבנדובסקי, הקרב בין קור הרוח לאיום המתמיד, כדורגל שנבנה לאט לאט מול משחק הרבה יותר ישיר. פורטוגל בונה על כך שהכישרון של רונאלדו, נאני וקווארסמה יספיק לה, בעוד פולין תנסה לספק כדורים ארוכים ללבנדובסקי, שעוד לא באמת אראה מה הוא יודע בטורניר הזה ועל בלאשצ'יקובסקי, שחקן עם שם פחות גדול, אבל יעיל ביותר. אני צופה משחק מאוזן מאוד, שיוכרע בפרטים הקטנים, בטאצ' חכם כלשהו של אחד הכוכבים בשני הצדדים.

ויילס - בלגיה

המפגש על התהילה. בייל יוביל נבחרת שכבר באמת אין לה שום דבר להפסיד ונמצאת במסע היסטורי. כוכב הנבחרת כבר כבש שלושה שערים ביורו הזה והוולשים מתבססים בצורה מוגזמת ומוחלטת על הביצועים שלו. מנגד, הנבחרת של הזאר ודה בראונה מנסה לרשום הישג שעד לא מזמן נראה בלתי אפשרי, הגעה לגמר. בלגיה פתחה את הטורניר עם הפסד, שהוביל למבול של ביקורות וספקות לגבי יכולתה, אבל עכשיו היא חולמת בגדול. הבלגים בונים על הזאר, שבשמינית הגמר פתאום חזר לככב.הכניסה של מרטנס וקראסקו אפשרה לנבחרת לפתוח את המגרש ולשחרר אזורים חדשים עבור הזאר ודה בראונה, שהצליחו להיכנס ככה לאמצע ולייצר דברים משם. שתי הנבחרות מאוד דומות והן מציגות התקפה שוטפת, לצד הגנה קשוחה ובלתי חדירה לרוב. שתיהן מקוות לרשום הישג שיא עבור המדינה שלהם ושתיהן נטולות פחד לחלוטין, כי הן כבר הגשימו את המטרה שלהן בטורניר. עכשיו נשאר רק להמשיך בחלום.

גארת' בייל שחקן נבחרת ויילס. רויטרס
תלות מוחלטת בבייל/רויטרס

גרמניה - איטליה

המשחק המעניין מכולם ברבע הגמר יפגיש בין שתי אלופות עולם לשעבר. זה משחק בלי פייבוריטית ברורה, בין שתי נבחרות עם כל כך הרבה יכולות, משחק שיכול היה בקלות להיות גם הגמר. הגרמנים פתחו את הטורניר בצורה מהוססת ועם ויכוחים רבים סביב השאלה האם לשחק עם "תשע מדומה" או לחלופין, עם חלוץ אמיתי. בשמינית הגמר, נראה שיואכים לב כבר מצא את התשובה. לב מצא סופסוף את ההרכב האידיאלי שלו והשערים של מריו גומז במשחקים האחרונים כנראה פתרו את הדיון ושלחו את מריו גצה לספסל. איטליה מגיעה עם סגל חסר, אבל גם עם אנרגיות אדירות אחרי טורניר מצוין עד כה. בלגיה, שבדיה וספרד לא הצליחו להכניע את ג'יג'י בופון וההגנה שלו וגם לגרמניה יהיה קשה מאוד לעשות זאת.

צרפת - איסלנד

המשחק הכי מרגש של רבע הגמר. הפתעת הטורניר פוגשת את המארחת ותנסה להדהים את היבשת. כדאי מאוד לצרפתים לא להמעיט בערכה של היריבה, שהיא אומנם לא מוכרת במיוחד, אבל בשל כך גם מאוד מסוכנת. הטריקולור הגיעו עד לרבע הגמר אחרי מפגשים מול יריבות די בינוניות וגם כך הם נזקקו להרבה הכרעות מאוחרות. עכשיו, בשלב המתקדם הזה של הטורניר, הדרישות גבוהות יותר ודשאן יחסר את ראמי וקאנטה, כך שהוא יצטרך לאלתר פתרונות. למאמן הצרפתי יש לא מעט אפשרויות. הוא יכול להחליף את שני השחקנים החסרים שלו בשחקנים שמשחקים באותן עמדות, או לחלופין, לבחור לפתוח את המשחק עם שחקן בתפקיד חופשי יותר. במקרה כזה, מרכז המגרש יישאר למטוידי ופוגבה. היריבה, איסלנד, מסקרנת ביותר ומציגה סגנון משחק שמזכיר את הכדורגל הבריטי הקלאסי, אבל בפרשנות ייחודית שלו. היא מאוחדת בצורה מרגשת ותגיע למשחק מאוד רגועה ובידיעה שיש לה רק מה להרוויח. זה יכול לשחק לידיים שלה ולהעביר את כל הלחץ לצרפת.

תהנו, כי הטוב ביותר עוד לפנינו!

אוהדי נבחרת איסלנד. AP
מישהו עוד מזלזל?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully