וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלפי עם ז'ירו: אורן יוסיפוביץ מדווח מהאימון הפתוח של צרפת

500 אוהדים ביציע, חתימות מפוגבה, כדור מפאייה, מספרת של מרסיאל ופציעה קלה של אברה. אורן יוסיפוביץ, שליח וואלה! ספורט ליורו, היה באימון הפתוח של נבחרת צרפת ובדק מה המקומיים חושבים על איסלנד

אימג'בנק GettyImages

המסעדה "לה רוז דה טורן" פתוחה בימי שני, שלישי, חמישי, שישי שבת וראשון. ביום רביעי היא סגורה — ז'ינט וקלוד לוקחים חופש — אבל אתמול הם היו שם, במתכונת מצומצמת, ומכרו שתייה (שני סוגים של בירה בלגית) ואם ממש התעקשת אז גם סנדוויץ' עם האם. המקום עם כיסוי הגג הכתום נמצא ליד כיכר תנועה שמובילה לקליירפונטיין, אימפריית-אקדמיית הכדורגל הצרפתית. ביישוב, קליירפונטיין-אן-איוולין, מתגוררים בקושי 900 אנשים, ואין לי מושג מה הם אוכלים בימי רביעי.

אתמול, יום רביעי, היה יום חג באזור — 60 קילומטר דרומית-מערבית לפריז — כשמאות אוהדי צרפת הגיעו לצפות באימון הפתוח הראשון של הנבחרת המקומית מאז נפתח יורו 2016.

בכניסה הראשונה למתחם הענק בקליירפונטיין חיכו כוחות אבטחה, ודרך השלישית נכנסו אנשי התקשורת. הצרפתים דואגים יפה למסקריהם, ובחדר המדיה חיכו מקררים של שתייה — כולל פחיות פינלי מוחיטו — קנקני קפה, ואן שהוא גם דוכן המבורגרים ומחברות ועטים של הטריקולור.

בארבע אחר הצהריים האוהדים החלו לנזול פנימה. כ-500 גברים, נשים וילדים נכנסו, צעיפים, חולצות, כדורים והרבה ביטחון. לא פלא, בהתחשב בכך שהמסע הצרפתי לחצי הגמר יכלול את אירוח רומניה, אלבניה, שוויץ, אירלנד ואיסלנד — כמו לטבול קוראסון שוקלד בתוך קפוצ'ינו לעומת המסע הפוטנציאלי של איטליה, למשל.

עוד בנושא

ארקדיוש מיליק, מלך ההחמצות של פולין, מוכן לרבע הגמר
פולין - פורטוגל: רנאטו סאנצ'ס צפוי לפתוח, פביאנסקי ממשיך בשער

פול פוגבה אנטואן גריזמן דימיטרי פאייה באימון נבחרת צרפת. רויטרס
מי זו איסלנד? גריזמן, פוגבה ופאייה מפגינים אהבה/רויטרס

"אני לא יודע כלום על איסלנד", אומר ג'רמי, אוהד שמחזיק כדור. "זה אי קטן. אני לא מפחד, אני לא מודאג". מכיר שחקנים? "סיגורדון… אני יודע שלכל השחקנים יש 'סון' בסוף השם, ולא כולם מקצוענים, יש להם עבודות נוספות, אז אני מעדיף אותם על פני אנגליה ברבע הגמר". כמה הרי געש יש שם? "הרבה". תשובה נכונה. איזבל, לבושה בחולצה הרשמית, הייתה פחות אופטימית. "צרפת תנצח", אמרה, "אבל זה יהיה מאוד קשה". פרנסואה הוא מורה, ואת שאלות הטריוויה הוא צלח בקלות. "איסלנד היא הפתעה נהדרת", החמיא, "ובצרפת היינו צריכים את זה, זה נפלא ליורו". ומה יקרה אם צרפת לא תנצח? "זה לא אפשרי", קבע המורה. שלושה ילדודס שניסו לדבר באנגלית הצליחו רק לומר שאיסלנד היא רעה, וזו תשובה הוגנת.

שעה לאחר מכן 23 המובחרים עלו על הדשא. בתחילה, השחקנים והמאמן דידייה דשאן עשו דרכם לעבר הטריבונה. כוחות האבטחה אפשרו לכל הקהל לרדת לקו האורך, והכחולים החלו במופע. חתימות, סלפי, מה שתרצו. אוליבייה ז'ירו, פול פוגבה, דמיטרי פאייה וקואץ' דשאן היו הפופולרים בין דורשי טובות ההנאה, ואחרי עוד כמה דקות האימון החל וכל האוהדים חזרו באופן מופתי למושבם שבטריבונה.

יום לפני משחק ביורו הזה הקבוצות צריכות להראות נוכחות לתקשורת לרבע שעה. ברבע שעה זו, כמובן, המאמנים לא מראים שום דבר שיכול לשמש כתזה מקצועית. אתמול, ביותר משעה וחצי של פיזוז אחר צהריים במגרש האימונים שבקליירפונטיין, דשאן, כמובן, לא הראה דבר. זה התחיל באימוני מסירות, והמשיך בחלוקה לארבע קבוצות של חמישה שחקנים ובעבודה על הסיומת. בלטה לטובה המספרת של אנטוני מרסיאל, אבל כמו שחשבתם, כל שחקן שהרשית מול שער ריק זכה לתשואות משל היה טרזגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כמה עיתונאים שונים נועדו עם דומיניק סווראק. איש "לה פריזיאן", שמופיע גם במן גרסה יומית של "יציע העיתונות" בצרפתית. שאלתי אותו על התחושות במחנה הצרפתי אודות היריבה המסתורית. כולם הרי ציפו לרבע גמר קלאסי מול אנגליה — כולל אוהדים אנגלים שהגיעו לפריז במיוחד, מסכנים — ופתאום הנבחרת המארחת, הפייבוריטית לזכייה, מקבלת בטופ-8 מדינה של 300 אלף איש ומאמן-שיניים. "זה הבדל גדול בהכנה", הוא אומר. "הם כמובן יצפו בקטעי וידאו של איסלנד, לראות איך הנבחרת משחקת, בגלל שהם לא מכירים את הנבחרת בכלל". זלזול מסוים יירשם? "אולי היה משהו בתת מודע", הוא אומר, "אבל דשאן הזהיר אותם מאיסלנד. הוא אמר להם שהם לא כאן במקרה, הם לא הפסידו משחק בטורניר ולטענתו זו נבחרת רצינית מאוד. הם לא חושבים שהם בחצי הגמר בקלות".

במשחק ביום ראשון יחסרו לדשאן עדיל ראמי ואנגולו קאנטה, שספגו שני כרטיסים צהובים בטורניר. לפי ההערכות הם יוחלפו על ידי סמואל אומטיטי מליון, שסיכם בברצלונה עבור 30 מיליון יורו, ויוהאן קבאיי. אנגליה מתערבלת בגלל הפסד לאיסלנד הקטנה, אמרתי לסווראק. איך הפסד מול יריבה כזו ישפיע על צרפת? "אף אחד לא יקבל הפסד מול איסלנד", השיב. "המינימום הוא לנצח אותם ולהעפיל לחצי הגמר. צרפת זו לא מדינת כדורגל כמו אנגליה, אז לא יקרה כאן מה שקרה באנגליה. אין כאן את התשוקה הזו, אבל ברור שזה יהיה כישלון".

באחד הסשנים קפץ פטריס אברה, נתקע בפוגבה ונפל על יד שמאל. האצבעות נפגעו, ולפי העיתונאים הצרפתים פוגבה מיד צעק: "נפלת כי אתה עייף!". זמן מה לאחר מכן דווח שאברה בסדר, אין מה לדאוג. בסיום האימון פאייה בעט כמה כדורים במתנה ליציע, והטריקולור ירדו מהדשא ונגמרה המסיבה. הדרן, אולי, יינתן ביום ראשון בסן דני.

orenjos@walla.co.il

פטריס אברה באימון נבחרת צרפת. רויטרס
"נפלת כי אתה עייף". אברה כואב באימון/רויטרס
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת. רויטרס
דשאן הגיע עד לאוהדים/רויטרס
הכניסה למתחם האימונים בקליירפונטיין. אורן יוסיפוביץ,
קליירפונטיין לבשה חג/אורן יוסיפוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully