וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטקטיקו: הטקטיקה הפנטסטית של אנטוניו קונטה ופ.צ. איטליה

"רעיונות יכולים לנצח כישרון". קונטה לא רק הפך את הנבחרת לקבוצה אלא את ההגנה לכובשת ואת הטקטיקה לשואו. אורן יוסיפוביץ, שליח וואלה! ספורט לצרפת, שמע מבופון ("כולנו נותנים לו הכול") ומפלה ("הוא שונה מכל מה שהכרתי") על האדריכל שהוביל את איטליה לנקום בספרד

רויטרס

ערב פריזאי, שלהי יוני, והמבול בדיוק החליף את השמש ונטף בעוצמה על סטאד דה פראנס כשאיטליה וספרד שחזרו את גמר 2012 בקייב. והנה אנטוניו קונטה עם כובע מצחיה ומעיל גשם, עומד שם ונותן למזג האוויר לנסות עליו את כל מה שיש לו. בעוד כשעתיים ייכנס לחדר התקשורת באיצטדיון ויאמר את המשפט המונומנטלי: "רעיונות יכולים לנצח כישרון". גאון אנטוניו קונטה. כה מבריק, ואם הוא מביס בקלות שני סוגים של אקלים בעת ובעונה אחת, מה זה בשבילו לשתק אלופת אירופה?

בהמשך הוסיף: "הערב הראנו לכולם שאיטליה היא כבר לא רק קטנאצ'יו". גאון אנטוניו קונטה. כמו שצלח את בית המוות, כך הסתכל לספרד ברוחה שבעיניים. הוא לא התגונן ולא עקץ - הוא קרע, שבר, ניצח. מולו ויסנטה דל בוסקה, מאמן עתיר ניסיון ותארים, וקונטה ריסק אותו עד דק. האמת, זו לא היתה חוכמה. בפינה אחת של הזירה עמדה נבחרת מוכשרת אך שקופה, צפויה וברורה לכל; בצדה השני של הזירה עמדה פ.צ. איטליה -- קבוצה של מדינה, אניגמת כדורגל עם שלל שיטות ובלי עמדות. ה-3-3-4 הידוע של לה רוחה לא היווה אתגר למערכים המתחלפים של המאסטר -- 2-5-3 שמומר ל-2-3-5, וחוזר חלילה וזו רק ההתחלה. יותר מדי שחקנים של קונטה נעים למשימות מיוחדות לפי שק של מקרים ותגובות. הוא מגדיל ומקטין את המגרש לפי צרכיו, עם מערכים אלסטים. גומי ביד היוצר.

כל כך הרבה דברים זהים ניתן למצוא בין ה-0:2 של אמש ל-0:2 על בלגיה, אבל גם כל כך הרבה שוני. בצד הדומה, כמובן, נמצא גרציאנו פלה -- האיש, הטיימינג והמגה-וולה בתוספת הזמן.

עוד בנושא

כך הפך אנטוניו קונטה את נבחרת איטליה לקבוצת כדורגל
קייליני: "היו לנו דברים להוכיח וסיבות לנקום, הגיע לנו לנצח"
איטליה הפתיעה את ספרד עם 0:2 מרשים בשמינית הגמר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

חלוץ סאות'המפטון יצא מהמקלחת, ונראה כמו פרסומת לקולגייט ולחוחובה בעת ובעונה אחת. בנבחרת בה המאמן הוא ה-MVP, כל פעם נוצץ כוכב אחר. אתמול, למשל, בונוצ'י הוכתר לשחקן המצטיין וגרף בקבוק ענק של בירה, וכדור למזכרת. אבל עם כל הכבוד לבונוצ'י, המצטיין שלי הוא גרציאנו. הגול השני משך את תשומת הלב, אבל הראשון לא פחות שלו. אז השתלט על כדור ולא השאיר לראמוס ברירה אלא להכשיל אותו במיקום מאוד אסטרטגי. אדר הפגיז, דה חאה הנהדר רשם שגגה נדירה וכמובן שדווקא קייליני היה שם כדי לדחוף.

"אני נותן לך שתי שאלות", פלה אמר לי. אחת לכל פגיון ביורו הזה.

שאלתי אותו על שחזור הגולאסו. "לפעמים החיים ממש מצחיקים, הא?", שאל וחשף שיניים שסינוורו אותי מרוב לובן. "שוב כבשתי בתוספת הזמן, וזה אומר שאנחנו מרוכזים עד השנייה האחרונה. אנחנו תמיד ממשיכים, תמיד הולכים עד הסוף. ואז הגיע אליי הכדור היפה הזה -- חשוב תמיד להיות מוכן, עד השנייה האחרונה".

"השאלה השנייה", המשכתי: "מה קונטה עושה לכם? מה הכוח שלו עליכם?".

"שיחקתי תחת מאמנים טובים בחיי, אבל הוא שונה מכל מה שהכרתי", אמר גרציאנו. "אם להיות כן, הוא עושה את זה פשוט. זה נראה לכם ממש מסובך, אבל זה כל כך פשוט. יש בו את היכולת להבין את מה שמולו, הוא היה שחקן והוא מכיר את מה שקורה במשחק הזה. הוא לא משאיר דבר ליד המקרה - הוא עובד איתנו על כל האופציות, עד הפרט האחרון. אנחנו יודעים מה לעשות מהשריקה הראשונה ועד האחרונה, מכירים את היכולות של כל שחקן שלנו ומכירים כל שחקן של היריבה. בכל משחק אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לעשות כדי לשבור את המשחק שלהם. זה עובד, ואני ממש שמח".

כל איטליה שמחה כשגרציאנו הפגיז מכל הלב את הרשת. הגול הזה סיים רבע שעה קשה להיות אוהד איטלקי בה. הספרדים תקפו והתקרבו למחיקת שערו של קייליני, שסיכם: "אני שמח שלפני שתמה הקריירה האירופית שלי קיבלתי הזדמנות לנקום בספרד -- שממש גרמה לי לסבול. היום זה היה מספק. הלוואי שזה היה בשלב מאוחר יותר וחשוב יותר". הנקמה של קייליני יכולה היתה להיות שוות ערך לקייב 2012, אבל דה חאה, עם תצוגה של ציון 8 ושתי ספיגות, מנע תבוסה היסטורית. "היינו צריכים לסיים את זה מוקדם יותר וסבלנו בדקות הסיום", המשיך קייליני, "אבל היה קדוש מאחורינו, והוא עצר את הכול".

אנטוניו קונטה מאמן נבחרת איטליה. AP
"יש בו את היכולת להבין את מה שמולו". קונטה/AP

הקדוש, הקפטן, הג'יג'י, יצא אתמול עם שיער רטוב ומבודר ומשקפי שמש חצי שקופים -- לבטח כדי להימנע מהשיניים המסנוורת של גרציאנו.

"הידע של קונטה בכדורגל עצום", בופון אמר לוואלה! ספורט. "ובאמצעות הידע הזה הוא גורם לנו להאמין במה שהוא מלמד אותנו ובמה שאנחנו יודעים. אנחנו נותנים את הכול כדי להשיג את מה שהוא רוצה. כולנו נותנים לו הכול, עד טיפת הזיעה האחרונה".

איך לא. האיש שילוב מחשמל של טקטיקה וכריזמה. הוא הפך את איטליה כמו שהפך את יובנטוס. הוא הפך את ההגנה לכובשת, ואת הטקטיקה לשואו. במגרש צויר האיזור הטכני הרחב ביותר בהיסטוריית הענף, וגם ממנו הוא חרג. וכשממש עצבנו אותו, הוא בעט בכדור קיבינימט -- מה זה אם לא כל התורה האיטלקית על רגל אחת. על פניו, בשלב זה בקריירה, נראה שמדובר בחבילה המושלמת. "תמיד אמרתי שאם אנחנו רוצים להצליח אנחנו חייבים להיות כמו מועדון", אמר אתמול. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות נבחרת. כבר חודש שאנחנו עובדים על טקטיקה, טכניקה ומנטליות. אנחנו מנסים להפתיע את כולם ואני חושב שהצלחנו".

רגע לפני שיצא מסטאד דה פראנס, ערך קונטה שיחה עם ססאר אספיליקווטה ופדרו. שני שחקני ספרד וצ'לסי שבטח היו ממש מבואסים על ההדחה מהיורו, אבל ממש שמחים שזה המאמן החדש שלהם.

שחקני נבחרת ספרד ג'ורדי אלבה, אנדרס אינייסטה. AP
אתה לא יכול להשאיר את אותה גישה ולצפות שכולם ימשיכו להיות אידיוטים/AP

ג'רארד פיקה גירד עם רגל אחת ברגלו השנייה. "הגול שספגנו נגד קרואטיה פגע בנו. הוא דחף אותנו לצד השני של ההגרלה, ולהתמודדות מול הר". איטליה אכן ראויה לכל מחמאה, ונכון שספרד לא סייעה לעצמה שהופיעה עם מדי המרחו-עלינו-פיצה (זו היתה פעם שישית שהם לובשים לבן בטורניר גדול - שישה הפסדים). "זה זמן למחשבות", הוסיף בלם בארסה. "לא חושב שזה הסוף, אבל אנחנו לא בכושר של 2008 עד 2012.

אבל אכן מדובר בסוף. ספרד לא עשתה יורו גרוע. ממש לא. אבל שתי הנבחרות הטובות מולן שיחקה לא רק שניצחו אותה אלא שהבינו אותה. כי ככה זה בספורט -- אתה לא יכול להשאיר את אותה גישה ולצפות שכולם ימשיכו להיות אידיוטים. בפוטבול התקפת הוויילד-קאט, בכדורסל התקפת המשולש, בכדורגל טיקי טאקה. בסוף מוצאים פתרונות להכל, ומי שלא מחדש -- בטח מול סייקו כמו קונטה -- נשאר עם זיכרונות אודות 2008 עד 2012.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully