וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנסציה לא תהיה סנסציה: אוסקר גרסיה מנתח את שלב שמינית הגמר

אוסקר גרסיה, פרשן וואלה! ספורט ליורו

24.6.2016 / 19:30

ההיעלמות של לבנדובסקי, השחרור של רונאלדו, התיק של יוגי לב וכאב הראש של דל בוסקה. אוסקר גרסיה, פרשן וואלה! יורו, מנתח את שמיניות הגמר הראשונות בתולדות הטורניר – השלב שאמור לייצר רגשות בהתאם למטרת המבנה החדש. איפה מחכות ההפתעות?

אימג'בנק GettyImages

אין מקום לטעויות. לראשונה בתולדותיה, אליפות אירופה מגיעה לשלב שמינית הגמר ואם אופ"א ביקשה לייצר טורניר עם יותר משחקים ויותר רגשות, נראה שזה הצליח לה היטב. היורו הזה נראה פתוח יותר מכל טורניר שהיה אי פעם ואנחנו עדיין נמצאים 15 משחקים לסיום.

השלב המוקדם היה עמוס באקשן ועכשיו קיבלנו שלב נוקאאוט עם שני צדדים מאוד שונים זה מזה, כאשר בצד אחד נמצאות כל מיני נבחרות מפתיעות ובצד השני, כל הפייבוריטיות הגדולות לזכייה וכיוון ששלב הבתים השאיר בכולנו תחושה שעוד סנסציות עתידות להגיע, בואו נבחן את שמיניות הגמר השונות ונראה איפה יש מקום להפתעות.

ארנור טרוסטאסון שחקן נבחרת איסלנד חוגג. רויטרס
מי אמר שסיימנו עם ההפתעות?/רויטרס

שוויץ - פולין

שתי הנבחרות טרם הפסידו. שוויץ כמעט מושלמת ברמה הטקטית, אבל חסרת יכולת התקפית אמיתית, בעיקר בתוך הרחבה, מה שמוביל להתלבטות בין ספרוביץ' לאמבולו. מנגד, פולין נתנה להרבה שחקנים לנוח במחזור הסיום והיא טרייה יותר ונראית כמו המועמדת לעלות, אבל בסופו של דבר, מדובר במשחק שווה כוחות והכל אפשרי בו. אני כן מצפה לראות סופסוף את הגרסה הכי טובה של לבנדובסקי, שעוד לא טבע את חותמו ביורו הזה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

ויילס - צפון אירלנד

הוולשים הם אחת מהפתעות הטורניר, אבל גם היריבה שלהם רשמה הישג ענק עם העלייה לשמינית הגמר. כשבוחנים את ויילס, חייבים להודות שכל המשחק שלהם בנוי על גארת' בייל ותלוי בכוכב הגדול. הם קשוחים ביותר ברמה ההגנתית וחזקים בכדורי הגובה, כך שקשה לכבוש מולם. כל שחקן בנבחרת הזו יודע בדיוק מה מקומו על המגרש. הצפון אירים יעלו למשחק עם אפס לחץ ובידיעה שהם כבר הגיעו רחוק יותר מכל הציפיות. הם ימשיכו להתבסס על כדורים ארוכים לתוך הרחבה ועל ניצול הזדמנויות באחוזים טובים.

seperator

קרואטיה - פורטוגל

אין ספק שזה אחד המשחקים הכי אטרקטיביים של שמינית הגמר. נראה האם המאמן אנטה צ'אצ'יץ' יחליט להחזיר את מנדז'וקיץ' להרכב, או שמא הוא ימשיך לתת קרדיט לפרישיץ' וקאליניץ', הצמד שעבד כל כך טוב והדהים את ספרד. גם מודריץ', שלא שיחק מול הספרדים בגלל פציעה, אמור לחזור והוא חלק קריטי במערך של הקרואטים, בדיוק כמו יריבו במשחקי הקלאסיקו וחברו לנבחרת, ראקיטיץ'. הפורטוגלים לא היו ראויים לכרטיס לשלב הבא והשלב המוקדם שלהם גורם להרבה ספקות לגביהם. יחד עם זאת, הצמד מול הונגריה עשוי לשחרר את רונאלדו ולשנות את כל התמונה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל חוגג. רויטרס
אחד המשחקים הגדולים. רונאלדו מחכה לקרואטיה/רויטרס

צרפת - אירלנד

המארחת פייבוריטית גדולה מול יריבה שעלתה בדרך נס, אבל לטריקולור לא יהיה קל בכלל ולאורך כל שלב הבתים ראינו שהלחץ משפיע והמשחקים של צרפת הוכרעו רק בדקות הסיום. לנבחרת של דשאן אין סגנון משחק מוגדר כרגע ומי שבולט מעל כולם בתוך הבלגן הזה הוא דימיטרי פאייה. אירלנד כבר הגיעה להרבה יותר ממה שציפתה וכל דבר מכאן והלאה יהיה היסטורי עבורה.

seperator

גרמניה - סלובקיה

על הנייר, נראה שזה אחד המשחקים הכי פחות מאוזנים בשמינית הגמר. הגרמנים עמדו במשימה שלהם וזכו בבית ג', אבל נתקלו בהרבה יותר קשיים מהמצופה. גרמניה עוד לא התפוצצה ביורו הזה וניצחה שני משחקים רק בזכות האיכויות האישיות של שחקניה ומבלי לכבוש יותר מדי. מנגד, מארק האמשיק מכין את עצמו להמם את הגרמנים ולהמשיך את החלום הסלובקי והפייבוריטיות של הגרמנים, לצד הרוגע של הסלובקים שכבר עשו את שלהם, יכול להוביל למשחק הרבה יותר שקול ממה שנדמה שיהיה. יחד עם זאת, כל דבר מלבד העפלה של הגרמנים יהפוך את המשחק הזה לאחת מהפתעות הטורניר.

seperator

הונגריה - בלגיה

השדים האדומים לא הרשימו במיוחד בשלב הבתים, אבל הדרך נסללה עבורם והם זכו למסלול קל במיוחד לחצי הגמר לפחות. הונגריה היא אחת ההפתעות של הטורניר, אבל לא נראית כמו יריבה מאיימת לנבחרת אותה מוביל אדן הזאר. אלא שהקשיחות והיכולת ההגנתית של ההונגרים עוד עשויים להפתיע את הבלגים. הרבה מאוד יהיה תלוי בהתקפה של בלגיה, שמשתפרת ומתחברת ככל שהטורניר מתקדם.

שחקני נבחרת בלגיה. רויטרס
מגמת השיפור בבלגיה תימשך?/רויטרס

איטליה - ספרד

ה-משחק של שמינית הגמר, שחזור הגמר האחרון. ספרד משחקת את הכדורגל הכי טוב ביורו הזה בינתיים, אבל היא פוגשת את ההגנה הטובה ביותר בעולם. איטליה מסתגרת ומחפשת את המתפרצות והמצבים הנייחים. אין אף נבחרת שיודעת לנצל הזדמנויות כמו האזורי והספרדים יצטרכו להיות בשיאם, בעיקר ברמה הפיזית, כדי להתמודד כמו שצריך במשחק הזה. איטליה מסודרת נהדר בהגנה, עם שלושת השחקנים הנפלאים של יובנטוס, ברצאלי, קייליני ובונוצ'י ואני כבר לא יכול לחכות ולראות איך ספרד תגיב למעידה מול קרואטיה, מעידה ששלחה אותה לצד האכזרי של ההגרלה. אני מקווה, עבור הכדורגל ועבור הצופים, שספרד תחזור להציג את יכולת השיא שלה והלוואי שהמשחק הזה יתעלה לרמת הציפיות ממנו.

seperator

אנגליה - איסלנד

אנגליה חייבת לנצל את המשחק הזה כדי להעפיל לרבע הגמר. היא פוגשת את ההפתעה הכי גדולה של היורו ומגיעה מבלי שהצליחה לייצב לעצמה את ההרכב. למרות זאת, אני מצפה מהכוכבים שלה להתחיל להתעורר סופסוף. איסלנד הקטנטנה כבר הגשימה את החלום שלה ועלתה ליורו, ומשם לנוקאאוט. היא תשמח להמשיך בחלום הזה ובשביל זה, תצטרך לשמור על הסדר בהגנה ולדעת שוב ללמוד ולנצל כל נקודת תורפה אצל היריבה שלה, כפי שעשתה עד כה. לאיסלנד יש המון סבלנות והיא יודעת לחכות ולמצוא את הרגע המתאים לעקוף בכל משחק, אבל לאנגליה יש את הניסיון ויש לה יכולות הרבה יותר גבוהות. זה לא יהיה פשוט, אולם היא אמורה לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully