וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וזפה ברגומי: "זה הרגע היחיד שאפשר לנצח את ספרד"

תומר יצחק, ליל

23.6.2016 / 7:30

קפטן נבחרת איטליה בעבר, לשליח וואלה! ספורט ליורו: "אנחנו מאורגנים ומשחקים עם הלב, זה הזמן המתאים לעקוץ אותם". וגם: חלום הנקמה המושלמת של אירלנד בצרפתים, בלאדי בריידי ומסר מגרציאנו פלה

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: משדר היורו לקראת שמינית הגמר

החגיגות בירוק החלו עוד לפני השריקה האחרונה של השופט. מחצית מאנשי הספסל של נבחרת אירלנד כבר היו עמוק בתוך המגרש, מרטין אוניל ניגש לצד האיטלקי כדי לקבל את הברכות מאנטוניו קונטה והאוהדים מלאי התשוקה קפצו יחד ביציעים. 15 שניות לאחר מכן, הכניס אובידיו הצגאן הרומני את המשרוקית לפה, וגאוות היחידה האירית שטפה גם את יציע העיתונאים.

"לא חשבתי שיש לנו צ'אנס בכלל, איך רובי בריידי דחף את האף שלו לשם", התלהב כלא מאמין ג'ון ברנן. "בלאדי בריידי... בריידי הקדוש... גם הוא לא האמין לזה. אף אחד לא האמין לזה".

עוד בנושא:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רובי בריידי שחקן נבחרת אירלנד (אמצע) עם מרטין אוניל. GettyImages
גיבור הערב. בריידי עם המאמן אוניל/GettyImages

ההתרגשות מובנת. הרפובליקה של אירלנד, נבחרת שכלל לא הייתה צריכה להיות ביורו 2016 (לו הייתה נשמרת המתכונת הקודמת) העפילה דרך הפלייאוף של המקום השלישי במוקדמות, גירדה גם מקום שלישי בשלב הבתים ובחסות הפורמט החדש תהיה לראשונה בתולדותיה בשלבי ההכרעה של אליפות אירופה. עם הפרש שערים שלילי, אבל מה זה כבר משנה? "מרסי פלאטיני", שרו האוהדים בירוק ביציאה מהאצטדיון בליל, ולאחר מכן עברו ללהיט החדש "אנחנו הולכים לנצח את הצרפתים" (We're gonna beat the French).

כך, בדיוק ביום בו ציינו 30 שנה לשער "יד האלוהים", אירלנד סידרה לעצמה הזדמנות לסגור חשבון עם צרפת על "יד הצפרדע". "תארו לכם שדווקא אנחנו נדיח את הצרפתים בטורניר הביתי שלהם, כשהם הפייבוריטים הגדולים לזכות", מפנטז ברנן. "זו באמת תהיה הנקמה המושלמת".

מרטין אוניל מאמן נבחרת אירלנד. רויטרס
זמן לנקום בצרפת?/רויטרס

לשמחתם של אוניל ועוזרו רוי קין, פרט לשיטה המקלה הם קיבלו גם נבחרת איטליה שמרוכזת כבר יממה שלמה בשחזור גמר יורו 2012 מול האלופה ספרד, הפעם כבר בשלב שמינית הגמר. קונטה רק רצה לשמור על ההרכב הראשון שלו ולהימנע מפציעות וצהובים (לאונרדו בונוצ'י לא היה רחוק מלהיענש) והמחליפים לא נענו לאתגר וסידרו לו הפסד ראשון במסגרת רשמית (במשחק ה-13). בנוסף לכך, הם זכו לשחק על משטח הדשא הגרוע בטורניר, יומיים לפני שמחליפים אותו. בקרב הבוץ הזה שהתפתח בסטאד פייר מורואה - בו הועברו רק 697 מסירות (הכי מעט בכל שלב הבתים) ורוב הזמן הכדור היה באוויר - לאירים היה יתרון מובהק.

"המשטח התאים לסגנון של אירלנד", סיכם קונטה במסיבת העיתונאים, אחרי שהפך למאמן היחיד בטורניר ששיתף 22 מ-23 שחקני הסגל שלו (כולם פרט לשוער השלישי פדריקו מארקטי). "הם כנראה קיבלו יותר משהגיע להם, אבל הם התעלו על עצמם במשחק חייהם וראויים לשמוח. ההגרלה כאן לא מאוזנת עד כדי גיחוך, אבל אלה החוקים ואנחנו מכבדים אותם. ספרד? מה אתם רוצים שאגיד, שזו סתם נבחרת? לא נפלתי עכשיו מהירח. זו הנבחרת הטובה בעולם".

מאמן נבחרת איטליה אנטוניו קונטה. AP
"ההגרלה לא מאוזנת עד כדי גיחוך". קונטה לא מרוצה/AP

ספרד מלחיצה את קונטה, זה ברור. באיטליה גם יש מי שחושש כי להפסד הזה מול אירלנד, חסר חשיבות ככל שיהיה, עשויה להיות השפעה מוראלית שתפגום בביטחון של השחקנים. אולם ג'וזפה ברגומי, הסמל האגדי של אינטר בעבר ומי שזכה עם איטליה במונדיאל 1982 ושימש כקפטן שלה ב-1990, מאמין שאין זמן מתאים יותר לתפוס את האלופה המכהנת. "לפני המשחק בין קרואטיה לספרד, חשבתי שקרואטיה תהיה נוחה יותר עבורנו", אומר "בפה" ברגומי, כיום פרשן "סקיי איטליה", בשיחה עם וואלה! ספורט. "אבל עכשיו שקיבלנו את ספרד, ובהתאם למה שראיתי, אני חושב שזה הרגע המתאים לנצח אותם. זה אולי הרגע היחיד שאפשר לנצח אותם".

ברגומי מסביר: "יש לנו את הקבוצה המתאימה כדי לעשות את זה ולהדיח אותם בשמינית הגמר. אני חושב שספרד נבחרת מעולה, מאוד מוכשרת, אבל אנחנו מאורגנים מאוד ומשחקים עם הלב שלנו. הם טובים מאיתנו מבחינה טכנית, זה ברור לכולם, אבל אין להם את אותה גישה ותשוקה למשחק. הנבחרת שלהם טובה, אבל אולי איטית מדי. אפשר לנצל את זה. זה הזמן המושלם מבחינתנו לעקוץ אותם".

אם יש מישהו שעליו תוטל מלאכת ביצוע תרגיל העוקץ, זהו גרציאנו פלה. חלוצה של סאות'המפטון קיבל מנוחה הפעם, אך ביום שני כבר יחזור להרכב ולוואלה! ספורט הזכיר: "כבשתי נגד דה חאה בשתי העונות שלי באנגליה. אמנם הוא לקח לי גם כמה כדורים, אבל אלה החיים של חלוץ ושוער". כשהתבקש להתייחס להצהרה של ברגומי, בחר פלה לסייג: "ספרד נבחרת מדהימה. אנחנו נבוא עם הסגנון הישיר שלנו, הם אוהבים יותר להניע כדור. נבוא כדי לנצח", סיכם, ואז הוסיף בחיוך: "ב-90 דקות או יותר".

ובקיצור, אם זה תלוי באיטלקים, תתכוננו לערב ארוך בסטאד דה פראנס.

שחקן העבר ג'וזפה ברגומי. AP
ברגומי מאמין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully