וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האחר של BBC: פעולות התקפיות של בונוצ'י וקייליני העלו את איטליה לשמינית

אורן יוסיפוביץ, טולוז

18.6.2016 / 6:47

בונוצ'י בישל נפלא מול בלגיה, ואת הכרטיס לשמינית השיגה איטליה בזכות הוצאת חוץ נהדרת של קייליני מול שבדיה. אורן יוסיפוביץ, שליח וואלה! ספורט ליורו, על הטריו ההגנתי ששוב גרם לבופון לחייך. ותודה לברצאלי, שהציל פרת משה רבנו בחימום וסכנה של זלאטן בסיום

צילום וידאו: תומר יצחק, עריכת וידאו: מרום שפיצר, קריינות: מיכל רשף

ג'אנלואיג'י בופון גירד ממושכות בזקנו וחשף שיניים לבנות מדי.

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

שלשום, במסיבת העיתונאים בטולוז לקראת המשחק מול שבדיה, נשאל פעמיים לגבי החשש מזלאטן איברהימוביץ'. אתמול הוא אפילו לא היה צריך לדאוג לרגע, בזכות שלושת הרוטוויילרים שממוקמים לפניו. שלושתם, חבריו ליובנטוס, עקפו אותו במבוך התקשורת ויצאו לפניו לאוטובוס הקבוצה. במשך 90 דקות הם גרמו לזלאטן איברהימוביץ' להיראות כמו נעלם - 11 נגיעות בכדור, 0 מצבים. אז כנראה שגם בדרך למלון תפקידם הוא לעזור לג'יג'י לחייך. לאונרדו בונוצ'י היה הראשון לצאת מהמקלחת. אנדראה ברצאלי היה השני - הוא שיחק באוזניות האייפון שלו בעת שענה לשאלות. וג'ורג'ו קייליני, שהצליח לתפעל בו בעת בקבוק מים, משקה איזוטוני וחצי עוגיה, הראה כמה קואורדינציה יש בתוך המכונה.

כמה דקות לפני כן הוא הביא לאיטליה ניצחון בדקה ה-88 וכרטיס לשמינית גמר היורו. הגול הפגיוני רשום על אדר, סימונה זאזה אמון על הבישול החשוב, אבל הכול התחיל בהוצאת אאוט סמי-יומרנית של הבחור שלפני שנתיים פחות שבוע קיבל מלואיס סוארס ביס בכתף. העוצמה היתה שם, וכן, יש הטוענים שהוצאת החוץ לא היתה 100 אחוז על פי התקן, אבל במשחק מרדים כמו זה, הגול מעל החוק. איטליה היתה חלשה התקפית, בקושי איימה על השבדים (להוציא משקוף של מרקו פארולו כמה דקות קודם לכן), ומה לעשות - גם תיקו היה משרת את האינטרסים. אבל קייליני, לפתע, לקח כדור מקו האמצע והעיף אותו מעלה, ואת אדר לשער, ואת איטליה לשמינית.

עוד בנושא

יורו 2016: נבחרת איטליה גברה 0:1 על נבחרת שבדיה
הסוף לקללה האיטלקית, האנמיות של איברהימוביץ'

עבודת הקודש של ברצאלי

שלישיית BBC הזו ששומרת על בופון ועל חצי טורינו ועל ארץ המגף מקבלת מחמאות בגלל היותה חומה בצורה. גם אתמול זה היה כך — גם המאמן/מרגל הלאומי אלישע לוי התמוגג בחשש ביציע הכבוד של טולוז. אבל ביורו הזה צוות הבלימה הכחול עושה יותר מהרגיל. ברצאלי הציל פרת משה רבנו במהלך החימום ומצב של זלאטן לקראת הסיום; ובונוצ'י וקייליני הם פתאום אלה שגומרים משחקים. מול בלגיה זה היה הראשון עם אסיסט מטריף על חצי מגרש, ואתמול השני עם האאוט מהסרטים.

"אנחנו נבחרת שמשחקת ביחד, כמו קבוצה", אמר בופון לוואלה! ספורט אחרי שהפסיק להתגרד. "זה הכוח שלנו. זה הנשק". שאלתי אותו על שני המהלכים ההתקפיים של שני בלמיו. "כן, יש לנו אנשים שמתאימים לסגנון המשחק שלנו מכל מיני בחינות, והם יודעים למצוא את הפתרון הטוב ביותר בכל רגע נתון במהלך המשחק. בפעם שעברה זה היה כדור ארוך של לאו, והפעם זה קרה עם ג'ורג'ו. זה מצוין בשבילנו - אבל שים לב שאת הגולים שלנו כן כובשים חלוצים".

הופתעת מהאסיסט ומהאאוט?

"לא, ממש לא. אני לא מופתע שהבלמים שלי יודעים להכין גולים. הם שחקנים טובים, עם יכולות טובות. יש להם שתי רגליים, כמו לכל אחד אחר", חייך, "וככה זה צריך להיות".

שחקן נבחרת שבדיה זלאטן איברהימוביץ' מול שחקן נבחרת איטליה ג'ורג'ו קייליני. רויטרס
ממש לא מפתיע. קייליני נאבק בזלאטן/רויטרס

דקה אחרי השריקה וכל הסגל האיטלקי רץ לקהל שישב מאחורי השער. האוהדים השבדים שלטו לאורך 90 דקות, הכחולים חגגו בסיום. תרתי משמע. הגול של אדר היה השער ה-11 שמובקע בין דקות 87 ל-90. באותה נקודה, 11 מתוך 35 שנכבשו בטורניר - נתון מדהים, ומתאים בדיוק לאיטליה.

זלאטן עבר במתחם העיתונאים ונראה עצום מהרגיל. כשהיה על הדשא היה נראה קטן הרבה יותר. הטריו פשוט שיתק אותו, והוא שוב לא כבש מול בופון. "זה בגלל ההגנה שלי", החמיא הקפטן, וקילייני הוסיף: "מאבקים כאלה הם האושר בכדורגל". זלאטן, שרגע השיא שלו היה הרמת דגל שניקתה אותו מהחמצה מול שער ריק, לפחות סיפק אבחנה: "המשחק הזה מוכיח שמול נבחרת נהדרת כמו איטליה אתה חייב לשחק 90 דקות. אתה חייב להיות זהיר לאורך כל המשחק, לא רק ל-88 דקות".

מבחינת הגולים המאוחרים עסקים כרגיל, אבל אתמול האזורי לפחות שברו רצף — כשסוף סוף ניצחו משחק שני בטורניר גדול (לא קרה להם מאז 2000). ובכלל, בינתיים, היורו הזה משחק בדיוק לרגליים שלהם. קחו את כמות השערים המועטה, את הגולים המאוחרים, תוסיפו את המאזן הבלתי מנוצח של קונטה במשחקים רשמיים (12) ותקנחו שעד אמש, אף קבוצה לא כבשה יותר משני שערים למשחק. מאז החלה לשחק בטורנירי היורו, איטליה מ-ע-ו-ל-ם לא כבשה יותר משני שערים במשחק אחד בטורניר. מתאים או לא מתאים?

שחקני נבחרת איטליה חוגגים. רויטרס
שוד? אפילו לא קרוב. שחקני איטליה חוגגים/רויטרס

וכן, גם אתמול הבדיחות על שוד איטלקי היו במקום - שוב, איטליה ניצחה במשחק עקר, עם גול אחרי שמזמן נראה שלא יהיה כזה. אבל הפעם זה לא היה שוד - אפילו לא קרוב - וזה בכלל לא קשור לאיטליה. שבדיה סיימה משחק שני בלי איום למסגרת, ואי אפשר לשדוד ממנה משהו שמעולם לא היה שלה. הסטטיסטיקה הכוללת של הנבחרת הזו היא ההוכחה הממשית לכך שהטורניר גדול מדי - לא תמיד צריך תבוסות כדי שזה יהיה נכון. שבדיה עלתה מהמקום השלישי אחרי אוסטריה ורוסיה, והיא לא משחקת כדורגל כבר 180 דקות. למזלה, גם בלי כדורגל ובלי בעיטה למסגרת היא כבשה גול אחד וכמעט היתה אתמול עם שתי נקודות.

"ברור שרצינו ליצור יותר מצבים", קונן המאמן השבדי אריק הארמן. "אני יכול להבטיח לכם שניסינו. אבל פגשנו יריבה עם הגנה מצוינת, שאפילו בלגיה החזקה לא כבשה מולה".

קצת תבוסתני מצד הקואץ'. אבל לא תבוסתני כמו התמונה שלמטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully