וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: עימות אלים בין חוליגנים רוסים לאוהדים של ויילס ואנגליה

האם רוסיה תורחק מהיורו? שני אוהדים רוסים נעצרו אחרי שהתעמתו עם אוהדים וולשים ואנגלים ששהו בפאב בליל והשליכו לעברם כיסאות ושולחנות. נגד רוסיה עומד עונש הרחקה על תנאי

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: האירועים האלימים במארסיי מעדשת גו פרו

שלושה ימים לאחר האירועים האלימים הקשים בין האוהדים הרוסים לאוהדים האנגלים לאחר המפגש ביניהם ביורו, שני הצדדים שוב היו מעורבים בתגרה אלימה, כשהפעם גם האוהדים הוולשים הצטרפו "לחגיגה". על פי הדיווחים שמגיעים מליל, בזמן שאוהדים וולשים ואנגלים ישבו לשתות בפאב מקומי, הם הותקפו על ידי חוליגנים רוסים.

על פי אנשים שהיו נוכחים במקום וגם לפי צילומי הוידאו מאזור ההתרחשות, האוהדים הבריטים צעקו לעבור הרוסים: "פאק אוף רוסיה, אנחנו אנגליה ו-ויילס". הפאב שבו שהו האוהדים הפך לזירת קרב של ממש כאשר כיסאות ושולחנות הושלחו מהפאב ובחזרה לעבר האוהדים, כאשר שני אוהדים רוסים כבר נעצרו בעקבות התקרית הזו. כזכור, נגד רוסיה עומד עונש הרחקה על תנאי בעקבות אירועי יום שבת וייתכן שאופ"א תפעיל את העונש ותרחיק את הרוסים מהמשך הטורניר בעקבות התגרה הזו.

חוליגנים ביורו 2016. רויטרס
לא לומדים לקח. האוהדים מתפרעים בפאב/רויטרס

מוקדם יותר: רוסיה נענשה בעקבות ההתפרעויות

ההתאחדות לכדורגל של רוסיה נקנסה ב-150 אלף יורו בעקבות האירועים האלימים בהם היו מעורבים אוהדיה ביום שבת, וספגה עונש הרחקה על תנאי במקרה של הישנות הדברים. נגד הרוסים עמד עונש על תנאי בעקבות התפרעות אוהדים ביורו 2012, והחשש של ראשי ההתאחדות המקומית היה שיורדו שש נקודות מהמאזן של הנבחרת במוקדמות יורו 2020.

חשוב לציין שהעונשים הללו הם תוצאה של המהומות ביציעים בסטאד ולודרום, במסגרתן מאות אוהדים רוסים ניסו לתקוף אוהדים אנגלים וכן הדליקו אבוקות ביציעים. העונש לא קשור למהומות האלימות בשקדמו למשחק ברחובות מארסיי.


עוד בנושא:

שלטון החוליגנים: ברוסיה מהללים את האלימות
דיווח: שני אוהדים אנגלים ישלחו למאסר
עימותים קשים במארסיי: התמונות והסרטונים

צפו במהומות

כוחות ביטחון צרפתיים עוצרים אוטובוס של אוהדי נבחרת רוסיה, יורו 2016. רויטרס
שוטרים רוסים עוצרים אוטובוס אוהדים רוסים בדרום צרפת/רויטרס

על האלימות ברחובות מופקדים כחוחות הביטחון בצרפת וגם הם החלו לפעול. היום נעצרו ברחבי המדינה כמה אוטובוסים שנשאו אוהדים של נבחרת רוסיה. השוטרים החמושים הורידו את כל הנוסעים מהאוטובוסים וערכו חיפושים קפדניים אחרי נשק קר ואלכוהול. 29 אוהדים רוסים הובלו לשדות התעופה וגורשו למולדתם.

בצרפת חוששים מהחוליגנים הרוסים אחרי המתקפה המאורגנת שלהם על אוהדי אנגליה ביום שבת האחרון. בניגוד להתפרעויות של האנגלים, הרוסים נראים מאורגנים לקרב ומכאן החשש שגם לכוחות הביטחון יהיה יותר קשה להשתלט עליהם. אחרי האלימות הקשה במארסיי, הם ייתקלו במשטרה הרבה יותר מוכנה בליל.

בינתיים גם מתנהלת מלחמה קרה בין התקשורת האנגלית לתקשורת הרוסית. בממלכה מפרסמים תחקירים על החוליגנים הרוסים ועל הקשר בין האלימות ברחובות לשלטון, בעוד התקשורת הרוסית טורחת להזכיר שוב ושוב שהאנגלים אחראים לכמה מהאסונות הגדולים בהיסטוריה, בין היתר בהייזל והילסבורו.

אוהד נבחרת אנגליה דורך על דגל רוסיה. רויטרס
אוהדים אנגלים דורכים על דגלי רוסיה/רויטרס
אוהד נבחרת רוסיה, מובל על ידי שוטרים צרפתים. רויטרס
אוהד רוסי מובל על ידי השוטרים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully