וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה "שבורת לב": האכזבה אחרי התיקו, מהומות ביציע אחרי המשחק

באנגליה מתקשים להירגע מהתיקו מול רוסיה ומהאירועים האלימים במארסיי. בתקשורת המקומית מבקרים את הודג'סון, פאולר דווקא מרוצה ולמה לעזאזל קיין בעט את הקרנות? וגם: הציטוטים והמספרים

אוהדי נבחרת רוסיה תוקפים אוהדים של נבחרת אנגליה, יורו 2016. Dan Mullan, GettyImages
מחזות לא נעימים/GettyImages, Dan Mullan

לא כך ציפו להתעורר באנגליה ביום שאחרי המשחק הראשון ביורו 2016 בצרפת. אמש (שבת) נבחרת אנגליה כבר הייתה בדרך הבטוחה לניצחון על נבחרת רוסיה במשחק הראשון שלה בשלב הבתים, אלא ששוב היא עשתה במכנסיים, ספגה בתוספת הזמן וסיימה ב-1:1 מאכזב, למרות שהייתה עדיפה על יריבתה לכל אורך המשחק. אם זה לא מספיק, אוהדי הנבחרת שוב היו מעורבים בתקריות אלימות - לפני, במהלך ואחרי המשחק - במהלכן נפצעו אוהדים רבים שהתעמתו עם אוהדים רוסים. כמה אוהדים אנגלים פונו לבית חולים, כשמצבם של שניים מהם אף מוגדר אנוש, והם נאבקים על חייהם.

עם שריקת הסיום הפכו יציעי הסטאד ולודרום במארסיי לזירת מלחמה. על פי התמונות הקשות, מספר גדול של אוהדים רוסים הגיעו ליציעי אנגליה והחלו במהומה אלימה, כשהם מכים אוהדים ומשליכים חפצים. אלפי אוהדים ביציע האנגלי נראו נסים מהמקום ואף מטפסים על הגדרות בניסיון להימלט מהיציע, במה שנראה כמחדל אבטחה.

האירועים האלימים הדאיגו גם את השחקנים על כר הדשא, ואף את נשותיהם. בסיום ההתמודדות נראה שוער נבחרת אנגליה, ג'ו הארט, מבקש מאוהדי נבחרתו להישאר רגועים ולהיות זהירים. הוא אף ביקש מהם להישאר ביציעים ולא לצאת מחוץ לתחומי האצטדיון. אשתו הטרייה של ג'יימי ורדי, רבקה, צייצה במהלך המשחק: "זו החוויה הכי גרועה שלי ממשחק כדורגל. השוטרים השתמשו באקדחי לייזר בלי שום סיבה והתייחסו אל האוהדים כמו לחיות. אני פשוט בשוק. ראיתי את הכול במו עיניי".

עוד בנושא:

אנגליה ורוסיה נפרדו ב-1:1 דרמטי במארסיי
צפו: עימותים קשים לפני המשחק בין אנגליה לרוסיה

העיתונים

"שיברון לב לאנגליה", קראה הכותרת ב"דיילי מייל" על התוצאה ואיבוד הניצחון, "הנבחרת זרקה את היתרון ואפשרה ליריב בינוני להשוות". על המהומה ביציעים נכתב ב"מייל" כי "אוהדים הותקפו באצטדיון בסצינה כאוטית, אוהדים רוסים חלפו על פני אנשי האבטחה ותקפו את האוהדים האנגלים".

ב"סאן" תיארו את המאורעות בדרמטיות כ"אוהדים אנגלים שנמלטו על נפשם מהחוליגנים המאיימים, ובאופן נואש טיפסו על הגדרות". המשחק הוגדר ב"סאן" כ"שיברון לב".

ב"מירור" נכתב ש"רוסים בריונים בכובעי גרב התנפלו על אוהדים אנגלים ויצרו פאניקה ביציעים", וציינו כיצד השוער ג'ו הארט פנה לאוהדים וביקש מהם לזוז לצדדים: "שמרו על עצמכם", התחנן השוער לעבר האוהדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המירור/מערכת וואלה!, צילום מסך

המספרים

* ג'ו הארט הוא היחיד שפתח גם הערב וגם במשחק הפתיחה של אנגליה ביורו 2012.

* נבחרת רוסיה שמרה על שער נקי פעמיים בלבד ב-16 משחקי יורו.

* זו הייתה הופעתו ה-60 של ג'ו הארט במדי נבחרת אנגליה.

* ממוצע הגילאים של הרכבה של אנגליה הערב היה השני הכי צעיר שלה בטורניר גדול (25 שנים ו-239 ימים), אחרי ההרכב שפתח מול שבדיה במונדיאל 2002 (25 ו-206).

* נבחרת אנגליה מעולם לא ניצחה את משחק הפתיחה שלה ביורו בתשעה ניסיונות (ארבעה הפסדים וחמש תוצאות תיקו).

* אנגליה הרימה במשחק הכי הרבה קרנות מבין הנבחרות ביורו עד כה (6), כולן במחצית הראשונה.

* אנגליה בעטה במחצית הראשונה תשע פעמים לעבר שערה של רוסיה, הכי הרבה שלה ביורו מאז המשחק מול קרואטיה ב-2004 (11).

* אריק דייר הוא שחקן טוטנהאם השמיני בהיסטוריה שמבקיע עבור נבחרת אנגליה בטורניר גדול. אף קבוצה אחרת לא שלחה יותר כובשים.

* ב-65 משחקי פרמיירליג בהם השתתף אריק דייר מעולם לא בעט בעיטה חופשית.

שחקני נבחרת אנגליה, אריק דייר, כריס סמולינג. : Dan Mullan, GettyImages
משחק מצוין ושער, אבל מה עם השמירה בקרן? דייר/GettyImages, : Dan Mullan

הציטוטים

רוי הודג'סון: "נראנו טוב מאוד לאורך שלבים גדולים מהמשחק ואני חושב שהגיע לנו לנצח. השוויון של רוסיה היה גלולה מרה עבורנו. השער שלהם היה יפה, אני לא חושב שהוא נבע מטעויות של השחקנים. אנחנו מסיימים את המשחק עם הרגשה שיותר דומה לאחרי הפסד מאשר אחרי תיקו".

אריק דייר: "אנחנו מאוכזבים כי שיחקנו טוב לכל אורך המשחק. זה עניין של ניסיון ובסופו של דבר לא ידענו להבטיח את הניצחון. אבל לא הפסדנו ויש הרבה דברים חיוביים שאפשר לקחת מהמשחק. עשינו את הכול נכון, חוץ מלשלוט במשחק גם בדקות הסיום. עכשיו צריך לשים מאחור את המשחק הזה".

ג'ו הארט: "זו הייתה הופעה טובה שלנו, אבל הופעה טובה בטורניר גדול היא בעצם ניצחון. לשחקן שהבקיע היו קפיצים בנעליים. לא קשה לראות נקודות חיוביות במשחק הערב ונבנה עליהן את ההמשך. אני רוצה להגיד מילה לאוהדים: ממש הרגשנו את האהבה שלכם".

לאוניד סלוצקי: "אנגליה משחקת בשני מערכים - 4:3:3 ויהלום. היינו מוכנים לזה וידענו איך להתמודד עם שתי השיטות שלהם. נוישטטר וגולובין במרכז המגרש? זה היה משחק קשה, אני לא יכול לבוא אליהם בטענות".

AP

הפרשנים

ראשית, הפנו בתקשורת המקומית ביקורת כלפי המאמן רוי הודג'סון, שם בחרו להשוותו ללואי ואן חאל. תחילה בשל השיבוץ של ויין רוני כקשר במרכז המגרש, ולאחר מכן כשבחר בקיין כבועט הקרנות שלו, בדומה לבחירה של המאמן ההולנדי בעבר בפיל ג'ונס - אחד הנוגחים המצטיינים במנצ'סטר יונייטד.

חלוץ העבר האגדי, רובי פאולר, כתב את תחושותיו בטור שהתפרסם במירור המקומי: "ראשית, אני רוצה לציין שיש לנו במה להתגאות. אנגליה הציגה משחק מצוין ויש לנו במה להאמין. נכון, לא היה לנו מה לחשוש מרוסיה, שהיא נבחרת ממוצעת למדי, אבל האשמה היא עלינו. השארנו אותה במשחק כשהיינו צריכים להכריע אותו עוד במחצית הראשונה".

פאולר המשיך: "קיוויתי שאנגליה תשתמש בנקודות החזקות שלה - החלק ההתקפי כמובן - אך זה לא קרה. בכל מקרה, התיקו הזה אינו אסון, אסור לשכוח זאת. הרגשתי שהארי קיין בודד בהתקפה. הוא היה זקוק למישהו לצידו. לטעמי ג'יימי ורדי היה צריך לקבל דקות. אם הוא היה משחק, הסיפור היה נגמר כבר ב-45 הדקות הראשונות".

חלוץ העבר סיכם: "נכון, על הנייר שיחקנו 4-3-3, אבל לפרקים נראה כאילו אנחנו משחקים 4-5-1. שחקני הקישור שלנו היו טובים מאוד - ויין רוני, אדם ללאנה וראחים סטרלינג. לצערי, נתנו יותר מדי כבוד לרוסים".

שחקן נבחרת אנגליה הארי קיין מרים קרן. GettyImages
למה? קיין/GettyImages

תעלומת הארי קיין

מלבד התיקו והאלימות, אחד העיסוקים המרכזיים של התקשורת האנגלית, היה העובדה שדווקא קיין הוא זה שבועט את כדורי הקרן. חלוץ טוטנהאם כבר היה מופקד על כדורי הקרן בכמה משחקי הכנה לטורניר, ורוי הודג'סון ספג ביקורת. הוא אמר לפני כמה ימים ש"אני לא צריך להתנצל. אם אנחנו חושבים שקיין האיש הכי טוב בשביל לקחת כדורי קרן, זה מה שנעשה". זה לא ממש שכנע את האוהדים והפרשנים, כפי שהציוצים במהלך המשחק הוכיחו.

ג'ו הארט שוער נבחרת אנגליה אחרי שער שספג מול רוסיה. Lars Baron, GettyImages
מתנחם בדחיפה של האוהדים. הארט/GettyImages, Lars Baron
אוהדי נבחרת אנגליה מאוכזבים. GettyImages
אי אפשר להתרגל לאכזבות. אוהדי אנגליה בסטאד ולודרום/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully