וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדי אנגליה התפרעו גם הלילה, שרפו חנויות והשליכו בקבוקים

יום שני ברציפות שהאוהדים האנגלים מתפרעים במארסיי. ביקורת חריפה בעיתונות האנגלית: "אנחנו מצביעים על התנתקות מגוש היורו? למה שירצו אותנו שם בכלל?". חשש כבד לקראת המשחק מול רוסיה

רויטרס

עוד לילה של מהומות עבר על מארסיי. אוהדי נבחרת אנגליה התפרעו גם הלילה (בין שישי לשבת) ברחובות העיר בדרום צרפת כשתשעה נעצרו בעוד מאות נוספים התעמתו עם המשטרה בעיר, שפיזרה גז מדמיע בניסיון להפיג את המהומות.

האוהדים השליכו בקבוקי בירה לעבר המשטרה ושרפו חנויות בעיר. אדם אחד עם חולצה של נבחרת אנגליה צולם כשהוא מכה נמרצות אדם ברחוב ללא כל פרובוקציה מוקדמת. במהלך הלילה הוציאה משטרת מארסיי הודעה ש"הכול תחת שליטה". בין היתר אוהדי אנגליה שרו: "לכי להזדיין אירופה, אנחנו מצביעים החוצה" כשהם מכוונים להצבעה שתיערך ב-23 ביוני לגבי הישארות או יציאה של בריטניה מגוש היורו ו"שבו, אם אתם שונאים את הצרפתים". בנוסף הם שרו שירים נגד אירלנד ונגד גרמניה. כרגע, קיים חשש כבד מאוד לקראת המשחק של אנגליה הערב מול רוסיה.

AP

הכותרת הראשית באתר הדיילי מייל, המזוהה עם הימין האנגלי, היא: "הצבעה על הישארות בגוש היורו? למה שהם ירצו שנישאר בכלל? אוהדי אנגליה התפרעו במארסיי לילה שני ברציפות והתעמתו עם אוהדים רוסים לקראת פתיחת היורו". בתוך הידיעה יש ציטוט של מקור משטרתי שאמר: "שוב האוהדים האנגלים שתו בירה כל היום ולא יודעים להתמודד עם האלכוהול". חלק מהברים באזור נשרפו על ידי אוהדים שהשליכו בקבוקי תבערה.

לפי העדויות גם אוהדי מארסיי התעמתו עם החוליגנים האנגלים, כמו גם כנופיות מהגרים מצפון אפריקה. אוהד אנגליה אחד סיפר שדווקא אוהדי רוסיה הם אלה שתקפו אותם: "קבוצה של אוהדים רוסים החלה תהכות אותנו עם אגרופים במטרו, אז אוהדי אנגליה רק החזירו להם". לאחר מכן אוהדים צעירים של צרפת נראו מבצעים "תקיפות גרילה" נגד אוהדי אנגליה שהשתלטו על מסעדה מקומית באזור ועד אמר: "האוהדים האנגלים התנהגו בצורה מאוד שחצנית במסעדה, חלק מהאנשים המקומיים לא אהבו את זה. זה היה ממש לא בסדר, זו הייתה שחצנות אמיתית. אז הצרפתים התקרבו ותקפו מתי שיכול, הם היו חכמים, זה ממש כמו מלחמת גרילה. המשטרה עצרה את המהומות לפני שזה הפך למשהו גרוע יותר. הם פיזרו גז מדמיע והקטטה נעצרה".

משפחות עם ילדים נראו נסות על נפשן מהמקום כשהאלימות החלה להתפשט. תושבי מארסיי התבוננו על הנעשה כשהם נראים בהלם מוחלט. ברמן במסעדה אמר: "יש קרבות בכל מקום, האנגלים והרוסים מכים ובועטים אחד בשני". אוהדי אנגליה האשימו את מדיניות היד הקשה של המשטרה המקומית כמה שהצית את המהומות אתמול בלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully