וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ציפינו לאבטחה רצינית יותר": מתחם האוהדים שהוגדר כ"פרצת אבטחה"

10.6.2016 / 16:45

מפקד משטרת פריס סימן את ה"פאן זון" במגדל אייפל כנקודה הרגישה ביותר בעיר לפיגועי ראווה, וזרע פאניקה בבירת צרפת. למרות זאת, האוהדים המגיעים למתחם שומרים על שלווה: "היה פחד, אבל משתדלים לא להתייחס לאיומים"

אימג'בנק GettyImages

אוהד רומני מבוגר כעס כאשר לקחו לו את בקבוק המים במהלך הבידוק הביטחוני בכניסה למתחם האוהדים במגדל אייפל. במשך דקות ארוכות הוא התווכח באנגלית רצוצה ונתקל באותה תשובה קצרה בצרפתית, שבמקרה הזה תופסת גם באנגלית: NO.

מה שלנו הישראלים נראה כבר טבעי לגמרי, מרגיש מוזר למדי לרבים מחובבי הכדורגל אשר הגיעו לצרפת מרחבי אירופה. החשש מטרור - ובמקרה של הצרפתים מסדרת פיגועי ראווה של דעא"ש במהלך יורו 2016, דוגמת אירועי הטרור של נובמבר האחרון שלא פסחו גם על סטאד דה פראנס - מרחף מעל כל ההכנות לטורניר הביתי.

אז קפצנו לביקור בפאן זון הכי גדול של היורו, למרגלות מגדל אייפל. או כמו שהגדיר זאת מפקד משטרת פריס: "פרצת האבטחה מספר אחת".

איש ביטחון במחנה של נבחרת גרמניה, אביאן, יורו 2016. AP
המדינה המאוימת בעולם? איש אבטחה בצרפת/AP

מבחינת אנשי הביטחון בצרפת, אליפות אירופה שתצא לדרך הערב (שישי) הפכה את המדינה שלהם למאוימת ביותר בעולם. בעיר הבירה, אשר בתחומיה יש שני אצטדיונים גדולים (סטאד דה פראנס באזור סן דני וכמובן פארק דה פראנס) קיים החשש המרכזי.

אחרי שסימן את מתחם האוהדים במגדל אייפל כנקודה הרגישה מכולן, ביקש מפקד המשטרה מראש העיר לסגור את הפאן זון בימים בהם מתקיימים משחקים בשני האצטדיונים הגדולים, וזאת בטענה לשחיקה של השוטרים וחוסר יכולת לאבטח כראוי כל כך הרבה מוקדים במקביל.
בקשתו נדחתה, אך הוא קיבל חיזוק של 1,200 חיילים, שהצטרפו לכ-90 אלף שוטרים ואנשי ביטחון שאמורים לדאוג לשלום הציבור באצטדיונים ובמתחמים השונים. בתקווה שזה יספיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאבטחים את היורו בצרפת. Shaun Botterill, GettyImages
כן, כך נראה האייפל בימים אלו. מאבטחים בפריס/GettyImages, Shaun Botterill

ובכל זאת, למרות הכמות העצומה, האוהדים מרומניה שהגיעו להעביר את הזמן באזור מגדל אייפל עד לשריקת הפתיחה של המשחק שלהם, ציפו ליותר. "חשבנו שתהיה כאן אבטחה רצינית יותר, כולם די רגועים בינתיים", אומר בוגדן. "היה פחד, אבל באמת שציפינו ליותר אבטחה. אמרו שהפאן זון זה המקום המסוכן ביותר, אבל באנו לכאן כמו כולם, התאקלמנו ואנחנו משתדלים לא להתייחס לאיומים".

אנדראס, אוהד נבחרת שבדיה, שם מבטחו במשטרה המקומית: "אני סומך על הצרפתים ומרגיש בטוח. לא ידעתי שאומרים שזה המקום הכי מסוכן. ברור שאין אפשרות לקבל ביטחון מלא, אבל זה בסדר. אנחנו רגועים, השוטרים קצת פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully