וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, פורצים: השחקנים הצעירים שיעשו את היורו הקרוב

אחרי ילד הפלא הקרואטי רודפות מנצ'סטר סיטי וליברפול, החלוץ האימתני של פולין לא מפסיק לחורר רשתות ואילו הכישרון הבלגי הפך ברגע למבוקש אצל הגדולות של אירופה. השחקנים המבטיחים באליפות אירופה הקרובה

מערכת וואלה!

בווידאו: נבחרת היורו של וואלה! ספורט

הכוכבים הגדולים, הנבחרות הנוצצות, היוקרה של הטורניר. חלק גדול מחובבי הכדורגל שיצפו ביורו הקרוב שייפתח ב-10 ביוני בצרפת יעשו זאת כנראה בשביל הדברים האלו. בשביל לראות את השחקנים הטובים בעולם מייצגים את מדינותיהם על אחת הבמות הגדולות שיש. כדי לספוג את האווירה המדהימה בטורניר החל פעם בארבע שנים. אלא שלא רק. לא מעט חובבי כדורגל יצפו ביורו מסיבה אחרת לגמרי: הדור הבא של הכוכבים בכדורגל העולמי. בטורניר אליפות אירופה הקרוב ישחקו לא מעט שחקנים צעירים, חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות, ורגע לפני שהטורניר מתחיל ערכנו עבורכם רשימה קצרה, ובה 12 שחקנים מתחת לגיל 22 שכדאי לשים אליהם לב בחודש הקרוב.

שחקן נבחרת קרואטיה, אנטה צ'וריץ'. GettyImages
בעונה הבאה בסיטי? צ'וריץ'/GettyImages

1. אנטה צ'וריץ' (קרואטיה). רק באפריל האחרון חגג הקשר הקרואטי את יום הולדתו ה-19. צ'וריץ' משחק באופן קבוע בקבוצה הבוגרת של דינמו זאגרב זו העונה השנייה, כשהעונה גם תרם ארבעה שערי ליגה. השחקן הצעיר, לו שתי הופעות בנבחרת הבוגרת, זכה להתעניינות מצד מנצ'סטר סיטי וליברפול. נשיא דינמו זאגרב אמר עליו בעבר: "בשלב הזה של הקריירה, הוא טוב יותר מזבונימיר בובאן ומרוברט פרוסינצ'קי כשהם היו בגילו".

2. הקאן צ'לאנוילו (טורקיה). הקשר בן ה-22 היה לאחד ממצטייני העונה בבונדסליגה. הוא רשם 31 הופעות במדי לברקוזן, במהלכן כבש שלושה שערי ליגה בניגוד לשמונה כיבושים בעונה שעברה. לאמן הבעיטות החופשיות 19 הופעות בנבחרת הבוגרת של טורקיה.

שחקן נבחרת איטליה, פדריקו ברנרדסקי. GettyImages
הצעיר בסגל איטליה. ברנרדסקי/GettyImages

3. פדריקו ברנרדסקי (איטליה). הקשר בן ה-22 - השחקן היחידי בסגל איטליה מתחת בגיל זה או מתחת - עשה העונה את קפיצתו הגדולה תחת פאולו סוזה, כשרשם 33 הופעות העונה במדי פיורנטינה. במרץ האחרון זכה לזימון בכורה לנבחרת הבוגרת של איטליה, ובזכות יכולתו נותר גם בסגל לטורניר החשוב.

4. ארקדיוש מיליק (פולין). השערים שכבש חלוץ אייאקס בן ה-22 העונה מדברים בזכות עצמם. 21 שערי ליגה, שניים במסגרות האירופיות ועוד שישה במדי נבחרת פולין במוקדמות היורו בתשע הופעות בלבד. מיליק ניסה את מזלו ב-2012 בלרבקוזן, אך מהר מאוד מצא את עצמו בהולנד, שם כבש 47 שערים ב-75 הופעות.

שחקן נבחרת אנגליה מרכוס רשפורד. Alex Livesey, GettyImages
בסופו של דבר, נכלל בסגל. רשפורד/GettyImages, Alex Livesey

5. מרכוס רשפורד (אנגליה). ילד הפלא של מנצ'סטר יונייטד בסך הכול בן 18, אך כבר כעת נחשב לאחד החלוצים האנגלים המובילים. בספטמבר האחרון הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת המילואים של השדים האדומים וכחצי שנה אחר כך - הפך לאחד הגיבורים הגדולים של הקבוצה, לאחר שסיים את העונה עם חמישה שערי ליגה. הוא זומן למשחקי הידידות של אנגליה על ידי רוי הודג'סון, שהפתיע רבים והחליט להשאירו בסגל לטורניר בצרפת.

6. בריל אמבולו (שוויץ). החלוץ בן ה-19 זכור בעיקר לאוהדי מכבי תל אביב, כשעשה לצהובים הרבה צרות עם קבוצתו פ.צ באזל בכמה הזדמנויות שונות. אמבולו, שעלה לקבוצה הבוגרת של באזל כשהיה בן 17 לפני שתי עונות, סיים את העונה עם עשרה שערי ליגה בשוויץ, כשבנבחרת, למרות גילו הצעיר, הוא כבר ספר עשר הופעות. הוא הוזכר כמועמד לקבוצות רבות ביבשת.

שחקן נבחרת פורטוגל, אנדרה גומס. AP
עוד יהלום בקישור הפורטוגלי. אנדרה גומס/AP

7. אנדרה גומס (פורטוגל). קשר ולנסיה בן ה-22 הגיע לעטלפים בעונה שעברה, ומיד הפך לשחקן הרכב קבוע. 66 הופעות ליגה רשם בשתי העונות האחרונות יחד עם שבעה שערים, ובמהרה משך את עיניהן של הקבוצות המובילות באירופה, כשמנצ'סטר יונייטד עושה מאמצים רבים להחתימו כבר הקיץ. סוכנו אגב, הוא לא אחר מאשר ג'ורג' מנדס.

8. יאניק פריירה קראסקו (בלגיה). שחקן הכנף ואחד מגיבורי גמר ליגת האלופות הגיע העונה לאתלטיקו מדריד אחרי תקופה לא רעה במונאקו. הוא הספיק לרשום 29 הופעות העונה בליגה הספרדית אליהן צירף גם ארבעה שערים ולאחר ההופעה ההירואית בגמר, זכה להתעניינות גם מקבוצות מעט עשירות יותר מקבוצתו הנוכחית.

שחקן נבחרת צרפת, קינגסלי קומאן, מול שחקן נבחרת אנגליה, ג'ון סטונס. GettyImages
שלוש אליפויות בשלוש שנים. קומאן/GettyImages

9. קינגסלי קומאן (צרפת). בגיל 19 בלבד, לשחקן הכנף של באיירן מינכן שלוש אליפויות רצופות - בעונת 2013/14 עם פריס סן ז'רמן, בעונת 2014/15 עם יובנטוס והעונה עם הבווארים. לא רע בכלל. 23 הופעות ליגה הוא רשם העונה במדי באיירן והוסיף ארבעה שערים.

10. לירוי זאנה (גרמניה). הקשר בן ה-20 מבוקש על ידי ברצלונה כבר זמן מה, וככל הנראה שבצדק. שחקן שאלקה, לו 33 הופעות בבנודסליגה העונה, החל את עונתו השלישית בקבוצה הבוגרת של הרויאל בלוז, כשהעונה הוסיף גם שמונה שערים. בנבחרת הצעירה של גרמניה כבש חמישה שערים בחמש הופעות, כשבנבחרת הבוגרת הוא כבר מחזיק בשלוש הופעות.

רנאטו סאנצ'ס, נבחרת פורטוגל. AP
הפרס בסיום העונה: מקום בסגל הבוגרת וחוזה בבאיירן מינכן. רנאטו סאנצ'ס/AP

11. אמרה מור (טורקיה). שחקן הכנף הטורקי-דני רשם את הופעת הבכורה שלו בקבוצתו נורדסלנד הדנית רק בנובמבר האחרון. אבל מאז: 13 הופעות (12 מתוכן בהרכב) בליגה הדנית ושני שערים. הוא נחשב להבטחה גדולה, וכבר הספיק לרשום שתי הופעות בנבחרת טורקיה.

12. רנאטו סאנצ'ס (פורטוגל). הקשר הצעיר פרץ לתודעה העונה, אחרי שהחזיק את הקישור של בנפיקה בדרך לאליפות פורטוגל. בגיל 18, הוא כבר רשם 24 הופעות בליגה המקומית והוסיף שני שערים, כשבליגת האלופות שיחק את כל 540 הדקות של בנפיקה בשלב הבתים. בזכות היכולת שרשם, לא רק שזכה למקום בסגל פורטוגל ליורו (רשם ארבע הופעות עד עתה), אלא גם זכה לחוזה מכובד בבאיירן מינכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully