וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני היורו: ארה"ב מזהירה מפני טרור בכל רחבי אירופה

31.5.2016 / 18:51

אזהרת מסע חריגה שפרסמה מחלקת המדינה מתריעה בפני אזרחיה "מפיגועים פוטנציאליים באירועים גדולים, באתרי תיירות ובמסעדות". משחקי אליפות אירופה בכדורגל ייפתחו בשבוע הבא בצרפת, ואליהם צפויים להגיע כ-2.5 מיליון בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(דאעש מאיים: "אנחנו באים לאירופה עם חגורות נפץ")

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה היום (שלישי) אזהרת מסע חריגה בהיקפה לרחבי אירופה. באזהרת המסע הזהירה ארצות הברית את אזרחיה מפני פיגועי טרור פוטנציאליים ברחבי אירופה. לפי ההודעה, מתקפות כאלה עשויות להתרחש במהלך אירועים גדולים, באתרי תיירות, במסעדות במרכזי קניות ובכלי תחבורה ביבשת. אזהרת מסע זו תקפה עד סוף אוגוסט.

אזהרה זו באה כמעט שבוע לפני תחילת טורניר הכדורגל יורו 2016 שייערך בצרפת, הנמצאת במצב חירום זה מאז פיגועי 13 בנובמבר. כ-2.5 מיליון איש צפויים להגיע לצפות ב-51 משחקי הכדורגל שייערכו ברחבי המדינה במסגרת הטורניר שיתקיים בין 10 ביוני ל-10 ביולי. רבים אף אמורים להגיע למקומות בילוי שיקרינו את המשחקים על מסכי ענק.

"כמות התיירים הגדולה שתבקר באירופה בחודשי הקיץ יהיו למטרות גדולות עבור פעילי טרור המתכננים מתקפות במקומות ציבוריים, במיוחד באירועים גדולים", נכתב בהודעה האמריקנית. בהודעה צוין בפרט הטורניר: "אצטדיוני היורו, אזורי האוהדים ומרכזי בידור המשדרים את המשחקים בצרפת וברחבי אירופה הם יעדים פוטנציאליים עבור הטרוריסטים, כמו גם אירועי ספורט אחרים והתאספויות המוניות אחרות ברחבי אירופה.

לקריאה נוספת:
מגולחים ונטמעים בתוך משפחות: כך מסתננים לוחמי דאעש מלוב לאירופה
הצוואה ש"המחבל בכובע" ניסה למחוק: "המחבלים מפריז – גיבורים"
אובמה: אירופה הייתה אדישה לביטחונה, עליה לעשות יותר

אוהדים על כר הדשא בסטאד דה פראנס לאחר מתקפת הטרור בפריס. AP
אצטדיון סטאד דה פראנס בזמן ניסיון הפיגוע בו/AP

ב-13 בנובמבר, במהלך מתקפת הטרור בפריז שבה נהרגו 130 בני אדם, התפוצצו כמה מחבלים מחוץ לאצטדיון "סטאד דה פראנס" שבפריז זמן קצר לאחר תחילתו של משחק ידידות בין צרפת לגרמניה.

ההודעה של ארצות הברית מהדהדת את דבריהם של בכירים באירופה שהזהירו מפני פעילי טרור המשתייכים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). ביום שישי האחרון אמר הנס גאורג מאסן, ראש הסוכנות הגרמנית לביטחון פנים, כי דאעש רואה ביורו 2016 מטרה. "אנו יודעים כי דאעש רואה באליפות אירופה מטרה", אמר מאסן לעיתון הגרמני "ריינישה פוסט". הוא הדגיש כי אין ראיות ממשיות לכך שדאעש מתכנן מתקפה מסוג זה, אך ציין כי "יש די הרבה רעשי רקע, מספר הולך וגובר של אינדיקציות לכך שדאעש, אל-קאעדה או ג'בהת א-נוסרה מעוניינים לפעול נגד מטרות מערביות".

בתחילת החודש הזהיר פטריק קלבר, יו"ר סוכנות הביון הצרפתית, כי המדינה נתונה בסיכון לחוות "סוג חדש של מתקפת טרור" בידי דאעש. "אנו נמצאים תחת סיכון לחוות סוג חדש של מתקפה, המאופיינת בהשארת מטען נפץ באזורים שבהם קהל רב", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully