וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הטרור באירופה: צרפת תוציא מיליונים על אבטחת היורו

31.5.2016 / 10:25

בשבועות הקרובים המדינה עומדת לארח 8 מיליון אוהדים ולאבטח 100 מיקומים שונים של אליפות אירופה בכדורגל. גל הטרור באירופה העלה את המחיר שצרפת תשלם על אבטחת הטורניר ל-38 מיליון דולר

מערכת וואלה!

בצלן של מתקפות הטרור באירופה בנובמבר האחרון, הרשויות בצרפת מתכוננת לאבטח 100 מקומות שונים בטורניר הספורט הגדול ביבשת.

הרשויות בצרפת נמצאות עדיין במצב חירום לאומי לאחר מתקפות הטרור בנובמבר, שבהן נהרגו 130 איש. מצד שני, בשבועות הקרובים המדינה עומדת לארח 8 מיליון אוהדים ולאבטח 100 מיקומים שונים של אליפות אירופה בכדורגל.

מנגנון האבטחה הצרפתי עמד תחת בחינה במשחק האחרון בין פריז סן ז'רמן למארסיי, שנערך באצטדיון אליו התכוונו להגיע המחבלים בנובמבר האחרון. למרות מחסומי אבטחה חדשים, שבהם כל הנכנסים אמורים לעבור בידוק, אוהדי כדורגל הצליחו להבריח פנימה פצצות עשן, שאף פוצצו במהלך המשחק.

הפרצות באבטחה הדגישו את האתגר חסר התקדים שבפניו עומדת צרפת, באבטחה של יורו 2016, טורניר עצום המתפרס על 10 ערים שונות מה-10 ביוני ועד 10 ביולי, וחופף במשך שלושה שבועות למירוץ האופניים, הטור דה פרנס, שגם בו האבטחה תתוגבר.

האזור מתחת למגדל האייפל צפוי למשוך 90 אלף אוהדים ביום

מתחמי האוהדים, בהם אלפי אנשים ללא כרטיסים יתקבצו לצפות במשחקים, גורמים לחששות גדולים בהרבה

לטורניר צפויים להגיע 2 מיליון תיירים ממדינות זרות. למרות חששות האבטחה, הכרטיסים ל-30 מתוך 36 משחקי הבתים כבר אזלו, על פי אתר הכרטיסים הרשמי של הטורניר.
הצרפתים עצמם בטוחים למדי בקשר לסכנות. על פי סקר שנערך בקרב 1,002 צרפתים בסוף חודש מארס, 82% מתוכם חשבו שהטור דה פרנס ויורו 2016 צריכים להתקיים כסדרם, למרות מצב החירום שהוכרז לאחר המתקפות בנובמבר, ועדיין תקפות.

צרפת פרסה אלפי שוטרים וחיילים במיקומים רגישים, וחוקרי המשטרה אומרים כי ארגון דאעש, שאחראי לפיגועי התאבדות שהרגו 32 איש בבריסל בחודש מארס, מתכננים מתקפות בצרפת, לרבות בטורניר הכדורגל.

מארגני הטורניר הגדילו את תקציב האבטחה לאחר המתקפות בנובמבר ב-15% ל-34 מיליון אירו (38 מיליון דולר) עבור מקומות הקשורים ישירות למשחקים ולנבחרות. אך מתחמי האוהדים, בהם אלפי אנשים ללא כרטיסים יתקבצו לצפות במשחקים, גורמים לחששות גדולים בהרבה. בטורניר העולמי ב-2006 בגרמניה, אזורים פתוחים לחלוטין עם מסכי ענק שימשו כאזור פופולרי במיוחד לצפייה וחגיגות.

בפריז, האזור מתחת למגדל האייפל צפוי למשוך 90 אלף אוהדים כמעט בכל יום.

כל נבחרת תגיע עם משלחת של שוטרים ומאבטחים

המדינה והרשות המקומית יוציאו 17 מיליון אירו על אבטחת אזורי אוהדים והתקנת מצלמות מעקב בערים. הרשויות יבצעו חיפוש שיטתי סביב אזורי המשחקים וההקרנות הפתוחות לאוהדים.

כחלק מכך תשנע צרפת 73,000 שוטרים עבור הטורניר ותפרוס מחדש כ-10,000 חיילים במשימת ביטחון פנים. בנוסף, כל נבחרת תגיע עם משלחת של שוטרים ומאבטחים פרטיים, ואלה ילוו בשני שוטרי ימ"מ צרפתיים לכל הפחות.

אין ספק שמדובר בטורניר המסובך ביותר לאבטחה עד כה. ב-1984, בפעם הקודמת בה צרפת אירחה את הטורניר, שיחקו בו 8 נבחרות ב-7 ערים. בקיץ הקרוב, הטורניר יכלול לראשונה 24 נבחרות, שיתארחו ב-24 מתחמים שונים של אימון, בנוסף למלונות לכל הצוות.

על מערך האבטחה מופקד מנהל האבטחה של הוועד המארגן של הטורניר, זיאד חורי. חורי שכר 13,000 אנשי ביטחון פרטיים מ-45 ספקים שונים לצורך האבטחה של התחרות. הוא אומר כי למד מהמקרה של המשחקים האולימפיים בלונדון 2012, שבו התגלה מחסור של אלפי עובדים מספר שבועות לפני תחילת המשחקים. ממשלת בריטניה נאלצה לספק 3,500 עובדי צבא כדי למלא את הפער.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

זיהוי על ידי רחפנים

שר הפנים: "אנחנו נוקטים בצעדי המניעה המרביים, למרות שכפי שכולם יודעים, אין דבר כזה אפס סיכון"

באצטדיונים השונים, הצפויים לאכלס 2.5 מיליון צופים במהלך הטורניר, יבוצעו בדיקות של חומרי נפץ ברכבים, זיהוי על ידי רחפנים וסריקה קפדנית על ידי גורמי ביטחון ממשלתיים. כמו כן עברו כל אנשי האבטחה קורס אנטי-טרור.

לדברי חורי, ההוראות היסודיות לעובדים ולמתנדבים הן הצעד הראשון החשוב בדרך לאבטחה של אירועים גדולים. "אירוע של כדורגל נותר עדיין אירוע של אבטחה אנושית על פני אבטחה טכנולוגית", אמר.

שר הפנים של צרפת, ברנרד קאזנב, אמר: "אנחנו נוקטים בצעדי המניעה המרביים על מנת להבטיח את הביטחון, למרות שכפי שכולם יודעים, אין דבר כזה אפס סיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully