וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי נקמה: על המפגש של מריו מנדז'וקיץ' עם האקסית באיירן מינכן

24.2.2016 / 7:30

מריו מנדז'וקיץ' מתעב את פפ גווארדיולה, ואפשר היה לראות זאת היטב על המגרש. הקרואטי חזר מפציעה כדי ליטול חלק קריטי בשני השערים של יובנטוס מול באיירן מינכן. הבלוג של יוכין מסביר למה הוא לא יוותר בקלות בחזרה המרגשת לאליאנץ ארנה בגומלין. צפו במשדר

מערכת וואלה!

צפו במשדר בעקבות משחקי ליגת האלופות

מריו מנדז'וקיץ' כמעט אכל אתמול (שלישי) את רוברט לבנדובסקי באמצע המחצית השניה ביובנטוס סטדיום. אין שחקן שהוא מתעב יותר בעולם כולו, כי הפולני גרם להדחתו מבאיירן מינכן. אין מאמן שהוא מתעב יותר מפפ גווארדיולה. עבור החלוץ הקרואטי, שני המפגשים מול באיירן מינכן בשמינית גמר ליגת האלופות הם המשחקים החשובים ביותר של העונה, ואף מעבר לכך. המוטיבציה שלו תמיד גבוהה, אך אתמול היא היתה גבוהה פי מיליון. הוא עשה הכל כדי להיות כשיר לקרב אחרי שנפצע בסוף ינואר, ומסימיליאנו אלגרי לא היסס לשלוח אותו למערכה מהרגע הראשון. הוא ידע שאפשר לסמוך עליו. בסופו של דבר, היה מנדז'וקיץ' השחקן המצטיין של הגברת הזקנה, גם אם זה הספיק רק לתיקו.

היחסים בין החלוץ לגווארדיולה עלו על שרטון עוד לפני שהשניים נפגשו פנים מול פנים. מיד אחרי הפרסום בינואר 2013 כי הקטלאני יחליף את יופ היינקס על הספסל הבווארי עשה המועדון מאמצים להחתים את לבנדובסקי מבורוסיה דורטמונד לבקשתו המפורשת של פפ. הגניבה של מריו גצה שיבשה את התוכניות, כי הצהובים-שחורים התבצרו בעמדתם וסירבו למכור את הפולני, תוך ויתור על עשרות מיליונים, אבל היה ברור לכל כי לבנדובסקי יעשה את הדרך לאליאנץ ארנה כשחקן חופשי ב-2014. וכך מצא את עצמו מנדז'וקיץ', אליל היציעים שהבקיע בגמר ליגת האלופות ב-2013 והיה שחקן מפתח בעונת הטרבל המופלאה, על זמן שאול. המאמן אפילו הסתיר זאת.

מריו מנדז'וקיץ' שחקן יובנטוס (שמאל) עם מנואל נוייר שוער באיירן מינכן. GettyImages
המוטיבציה שלו היתה גבוהה פי מיליון. מריו מנדז'וקיץ'/GettyImages

השפלה מיותרת לפני עזיבה

החלטה מקצועית מסוג זה יכולה להתקבל בהבנה, אך אפשר היה למצוא דרך נכונה יותר לטפל במצב העדין. גווארדיולה לא עשה מאמצים כאלה. נהפוך הוא – הקרואטי הרגיש במשך כל העונה שיש ניסיון מכוון להמעיט בערכו ולפגוע במעמדו. הוא המשיך לעשות את העבודה על המגרש, לא רק בכיבוש אלא בעבודה שחורה אינטנסיבית ללא כדור שהפכה עם השנים לסימן המסחרי שלו. הוא אף היה בדרך להיות מלך השערים של הבונדסליגה, אבל גווארדיולה – בצעד חריג – עשה הכל כדי שדווקא לבנדובסקי יתכבד בתואר. במחזורים האחרונים של 2013/14 הוא מיעט להשתמש במנדז'וקיץ' ואיפשר לסקורר של דורטמונד לעקוף אותו בסיבוב. הקרואטי סיים עם 18 שערים, לפולני היו 20. כך החתימה באיירן את המבקיע המצטיין כדי להחליף את סגנו, ולא להיפך. עניין של תדמית, אבל היה בכך טעם לפגם.

ואם זה לא מספיק, מנדז'וקיץ' נופה מהסגל בגמר הגביע מול דורטמונד. "הוא כשיר ויכול לשחק, אבל מדובר בעניין משמעתי", קבע גווארדיולה. האם באמת היה צורך לחנך שחקן שלא נמצא בתוכניות וצפוי לעזוב בקיץ? האם נכון להשפיל את אחד השחקנים האהובים ביותר של האוהדים? פפ עלה אז ללא חלוצים כלל מול בורוסיה, ו-90 הדקות הסתיימו ללא שערים לפני שבאיירן הכריעה את ההתמודדות בהארכה. בזמן זה, עסק הקרואטי במשלוח מזון לנזקקים במולדתו.

עוד באותו נושא

ליגת האלופות: 2:2 מצוין בין יובנטוס לבאיירן מינכן

לכתבה המלאה
פפ גווארדיולה מאמן באיירן מינכן. GettyImages
עשה הכל כדי שלבנדובסקי יתכבד בתואר מלך השערים על חשבון מנדז'וקיץ'. פפ גווארדיולה/GettyImages

"לא אסכים לשתות קפה עם גווארדיולה"

"גווארדיולה איכזב אותי. הוא נהג בי בחוסר כבוד ומנע ממני להיות מלך השערים", אמר מנדז'וקיץ' בקיץ 2014 אחרי שחתם באתלטיקו מדריד. "ומה תעשה אם הוא יזמין אותך לכוס קפה כדי ללבן את העניינים?" שאלו העיתונאים. "אני לא מוכן לשתות איתו קפה. אני חש סלידה ומעדיף להימנע ממפגשים איתו", השיב החלוץ.

שנה וחצי הוא חיכה להזדמנות לנקום. אחרי ההגרלה בדצמבר, הכריז מנדז'וקיץ': "יש לנו חשבון פתוח. אעשה הכי כדי להבקיע ולעלות לרבע הגמר". הוא לא יכול היה לפספס את המשחק הזה. לפני מספר ימים הוא פירסם באינסטגרם תמונה משעשעת עם פניו צבועות כליצן. המסר לגווארדיולה היה ברור - הוא יהיה הג'וקר של יובה. מאמנו הבין זאת היטב, והשאיר אותו על המגרש במשך 90 דקות, גם אם היו ספקות מסוימים לגבי כשירותו. פאולו דיבאלה הוחלף לקראת הסיום, אבל הקרואטי נותר על הדשא. ובצדק. הוא עשה את ההבדל.

הגנת באיירן שילמה את המחיר

לא כל האנרגיות הופנו לאפיקים הנכונים. מנדז'וקיץ' הפגין משחק נוקשה במיוחד, כיסח כל שחקן באיירן שהיה לידו, וצוות שיפוט ספרדי יכול היה לנהוג בו אחרת. אלא שהתמזל מזלו עם השופט האנגלי מרטין אטקינסון שאוהב לתת למשחק לרוץ ומתעלם ממפגשים פיזיים, כנהוג בממלכה. ובכל מקרה, את עיקר מאמציו הקדיש הקרואטי לסיכון השער, וכבר בדקה הראשונה בחן את מנואל נוייר. הוא אמנם החמיץ מצב נוח יחסית במחצית הראשונה, ולא קיבל כדורים רבים נוספים לפני ההפסקה כי יובנטוס התגוננה עמוק בחלק המגרש שלה, אך ככל שחלף הזמן השתלטה הגברת הזקנה על מרכז המגרש, ואלגרי הוכיח בפעם המי-יודע-כמה את כישוריו לשנות את המומנטום ואת הגישה הטקטית תוך כדי תנועה.

השליטה של באיירן הניבה לה יתרון 0:2 מוצדק, אך העורף שלה היה בעייתי מאוד מלכתחילה, והעייפות במרכז המגרש לקראת הסיום חשפה את המחדלים. באופן מוזר, גווארדיולה לא עשה את ההתאמות הנכונות. הוא ויתר לחלוטין על צ'אבי אלונסו, והמשיך לסמוך על הקשר הצעיר יוסואה קימיש במרכז ההגנה. זה עלה לו באובדן הניצחון.

מריו מנדז'וקיץ' שחקן יובנטוס (ימין) עם פאולו דיבאלה. GettyImages
לא רק חלוץ רחבה בודד. מנדז'וקיץ' עם דיבאלה/GettyImages

החילופים של אלגרי שוב עבדו

קימיש שגה כאשר הרחקה שלו הגיעה לרגליו של מנדז'וקיץ', והקרואטי סיפק את המסירה הנהדרת לדיבאלה שצימק את התוצאה. יש הגורסים כי מנדז'וקיץ' הוא חלוץ רחבה בלבד, אך זה רחוק מאוד מהאמת. יש לו יכולת לספק נגיעות עדינות וראיית משחק משובחת. הוא מקפיד לשים לב לתנועת החברים סביבו ולא מרוכז רק בשער. דקות ספורות אחרי שבישל לארגנטיני, הוא מצא בכדור פנטסטי את חואן קואדראדו במתפרצת. היה מרתק לראות את התגובה האמוציונלית של החלוץ כאשר הוא ראה את נוייר הודף את הבעיטה של הקולומביאני. הוא כל כך רצה לראות את הכדור ברשת. הוא לא היה צריך להמתין זמן רב לשיוויון.

הוא הינדס אותו בעצמו, ושני המחליפים עשו את העבודה. היה מעט מוזר לראות את סטפאנו סטורארו נכנס במקומו של סמי חדירה המצוין, אך אלגרי פגע איתו בינגו. הכניסה של אלבארו מוראטה היתה יעילה אף היא. מנגד, גווארדיולה שלח למגרש את מהדי בנעטיה, שהחלים זה עתה מפציעה, דווקא במקום חואן ברנאט, תוך שהוא מסיט את דויד אלאבה לעמדת המגן השמאלי ומפר את האיזון הקלוש שעוד היה במרכז הרחבה. שני חלוצים חסונים היו מושלמים במצב כזה מבחינת יובה. מנדז'וקיץ' הסיט את הכדור, הספרדי העביר כדור רוחב, וסטוראטו הקדים את קימיש האומלל כדי לקבוע 2:2.

מריו מנדז'וקיץ' שחקן יובנטוס (ימין) מול רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. AP
הקרב הגדול יהיה במינכן. לבנדובסקי/AP

האם הנקמה תושלם?

הנקמה לא היתה מושלמת. מנדז'וקיץ' חלם להשלים את המהפך ולשים את הכדור השלישי ברשת של נוייר, אך הדבר לא עלה בידו. למרות ניהול המשחק המצוין במחצית השניה, מוצא את עצמו אלגרי בנחיתות ברורה לקראת הגומלין. באיירן פייבוריטית להעפיל לרבע הגמר, הגברת הזקנה זקוקה לניצחון סנסציוני. לפיכך, יצטרך מנדז'וקיץ' לסיים את המלאכה באליאנץ ארנה. הסיכויים נגדו, אך תהיו בטוחים שהוא מאמין בעצמו.

הוא גורש ממינכן אחרי נתן את כולו על המגרש, והחזרה לאיצטדיון הביתי לשעבר תהיה מרגשת מאוד עבורו. אין לו דבר נגד אוהדי באיירן, אך המועדון – ובמיוחד המאמן – מהווים עבורו סדין אדום, תרתי משמע. ובעוד הגומלין במשחק השני יהיה לפרוטוקול בלבד אחרי החגיגה של ליאו מסי באיצטדיון האמירויות, לאיש לא תהיה התלבטות. כל העולם יצפה בעוד שלושה שבועות בקרב של מנדז'וקיץ' מול גווארדיולה ולבנדובסקי. זה יכול להסתיים בתבוסה, ואולי אף בהרחקה, אבל אם הקרואטי יצליח להדיח את הצמד השנוא, יהיה זה הרגע הגדול בחייו, ללא הגזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully