וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו: ספרד שלחה את אוקראינה לפלייאוף, אנגליה מושלמת

הלה רוחה ניצחו 0:1 בקייב (מריו גספר, 22) והשלימו קמפיין עם 27 נקודות, המפסידה תלך לפלייאוף. סלובקיה ניצחה 2:4 את לוקסמבורג ועלתה לראשונה. אנגליה טיילה ל-0:3 בליטא. גם רוסיה עלתה, שבדיה בפלייאוף

שלושה בתים נוספים במוקדמות יורו 2016 ננעלו הערב (שני) עם תשעה משחקים ברחבי אירופה, בבתים ג', ה' ו-ז'. הנבחרת הראשונה שחגגה הייתה רוסיה, שניצחה 0:2 בבית את מונטנגרו והבטיחה את העלייה ליורו מהמקום השני. שבדיה ניצחה 0:2 את מולדובה, אבל סיימה רק במקום השלישי ותשחק בפלייאוף. אוסטריה טיילה ל-0:3 מול ליכטנשטיין החלשה וסיימה את הבית עם תשעה ניצחונות ברציפות.

ספרד, שעלתה ליורו עוד לפני המשחק הערב, שמרה על ספורטיביות וניצחה 0:1 את אוקראינה, שתשחק בפלייאוף. באותו הבית, סלובקיה ניצחה 2:4 את לוקסמבורג ועלתה ליורו בפעם הראשונה בתולדותיה. בלארוס ומקדוניה נפרדו ב-0:0. אנגליה השלימה קמפיין מוקדמות מושלם עם 0:3 בליטא ו-30 נקודות מ-30 אפשריות. סלובניה עשתה את שלה עם 0:2 בסן מרינו וסיימה שלישית. שוויץ ניצחה 0:1 באסטוניה.

ישתתפו ביורו: צרפת, איסלנד, צ'כיה, בלגיה, ויילס, ספרד, גרמניה, פולין, אנגליה, שוויץ, צפון אירלנד, רומניה, אוסטריה, רוסיה, איטליה, פורטוגל, אלבניה, סלובקיה.

ישתתפו בפלייאוף: דנמרק, שבדיה, סלובניה, אירלנד, אוקראינה.

שחקני ספרד חוגגים/רויטרס

בית ג'

אוקראינה - ספרד 1:0

הלה רוחה חזרו לאצטדיון בו זכו ביורו 2012 ושוב יצאו משם עם חיוך מאוזן לאוזן. ויסנטה דל בוסקה שלח אל המגרש הרכב נטול שחקני ברצלונה, לראשונה זה 10 שנים בדיוק (הפעם האחרונה הייתה ב-12 באוקטובר 2005 עם 0:6 על סן מרינו), ועם שחקנים מחליפים וצעירים רבים, אבל יכולת גבוהה של דויד דה חאה סידרה לספרד 0:1 באוקראינה. אלופת אירופה סוגרת קמפיין מוקדמות עם 27 נקודות ובמקום הראשון, אוקראינה סיימה במקום השלישי ותשחק בפלייאוף. ההישג הגדול של ספרד, שהושג הרבה בזכות דה חאה במשחק מצוין, הוא שמירה על רשת נקייה במשך שמונה משחקים ברציפות. אגב, ניצחון של אוקראינה היה משאיר לה את האפשרות לעלות אוטומטית כמקום השלישי עם הכי הרבה נקודות, כעת היא איבדה את הסיכוי הזה.

דקה 15: רוסלן רוטאן בעט משמונה מטר, אבל דה חאה הצליח להדוף בעזרת הרגל, הצלה גדולה.

דקה 22: גול! נוליטו הכניס כדור עומק לטיאגו אלקנטרה, שהגביה בסיבוב לפינה הרחוקה, שם חיכה מריו גספר, שנגח מצוין פנימה את ה-0:1 של ספרד.

דקה 25: החמצת פנדל! אלכסנדר קוצ'ר הכשיל ברחבה את ססק פברגאס. קשר צ'לסי בעט בעצמו את הפנדל, אבל אנדריי פיאטוב הצליח להדוף בקצות האצבעות.

לוקסמבורג - סלובקיה 4:2

הסלובקים רשמו היסטוריה ואחרי ששיחקו במונדיאל 2010 בדרום אפריקה, הם הצליחו לעלות בפעם הראשונה אי פעם גם ליורו. סלובקיה עשתה את זה עם 2:4 בחוץ מול לוקסמבורג והפכה לנבחרת החמישית שתעשה בכורה בטורניר. ולדימיר וייס בלט עם שלושה בישולים, מארק האמשיק כבש צמד וסלובקיה סיימה שלב בתים חלומי מבחינתה עם 22 נקודות ובמקום השני בבית קשה.

דקה 24: גול! ולדימיר וייס הכניס כדור עומק למארק האמשיק, שהסתובב ובעט כדור אדיר פנימה כדי לקבוע 0:1 לסלובקיה. כוכב נאפולי שבר בצורת של 345 דקות, בהן נבחרת סלובקיה לא הצליחה לכבוש.

דקה 29: גול! ולדימיר וייס, שבישל את הראשון, בישל גם את השני אחרי שהעביר כדור רוחב, אליו הגיע אדם נמץ שדחק פנימה את ה-0:2.

דקה 30: גול! וייס העביר מסירת רוחב לרוברט מאק, שמול שער ריק בעט פנימה את ה-0:3.

דקה 61: גול! מריו מוטש בעט מ-22 מטר כדור שפגע בגב של אחד משחקני ההגנה וקפץ פנימה, 1:3.

דקה 65: נמץ הכשיל מאחור וברחבה את אורליין יואכים. לארס גרסון בעט את הפנדל פנימה וקבע 2:3 מפתיע.

דקה 91: גול! סטניסלב שסטאק העביר מסירת רוחב להאמשיק, שבעט פנימה את ה-2:4 של סלובקיה, שעולה ליורו.

במשחק נוסף:

בלארוס - מקדוניה 0:0

בית ה'

ליטא - אנגליה 3:0

צ'כיה 2000, גרמניה 2012, אנגליה 2016. נבחרת שלושת האריות הפכה לשלישית אי פעם שמסיימת את קמפיין מוקדמות היורו עם מאזן מושלם, כשניצחה בפעם העשירית בעשרה משחקים. אנגליה עשתה את זה כמו שצריך עם 0:3 בחוץ מול ליטא, במה שהיה המשחק ה-100 של האנגלים במוקדמות יורו אי פעם.

דקה 29: גול! הארי קיין מסר כדור רוחב לרוס בארקלי, שבעט מ-22 מטר כדור נהדר לקורה ופנימה, 0:1 לאנגליה.

דקה 35: גול! אדם ללאנה החליף מסירות עם הארי קיין, שפרץ לרחבה ובעט לקורה, זה פגע בשוער גידריוס ארלאוסקיס וחדר פנימה, 0:2 לאנגליה ושער עצמי של השוער.

דקה 62: גול! קייל ווקר הכניס כדור עומק לאוקסלייד צ'מברליין, שבעט טיל לפינה הקרובה וקבע 0:3.

אסטוניה - שווייץ 1:0

משחק ללא יותר מדי חשיבות הסתיים בניצחון שוויצרי עם שער עצמי עמוק בתוספת הזמן, אבל נראה שמה שיותר מדאיג את ולדימיר פטקוביץ', או יותר נכון את בורוסיה מנשנגלדבאך, זו העובדה שגרניט ג'אקה המצוין נפצע והוחלף. שוויץ מסיימת שנייה עם 21 נקודות.

דקה 94: גול! אמבולו פרץ קדימה ובעט, אבל זה פגע ברגנאר קלבאן ונכנס, שער עצמי של האסטוני ו-0:1 לשוויץ.

סן מרינו - סלובניה 2:0

הסלובנים יתארחו בסן מרינו כשרק טרגדיה בסדר גודל חסר פרופורציות ידיח אותם מהמקום השלישי. בסלובניה בכלל לא חושבים על האפשרות של הפסד לסן מרינו ובכל מקרה, זה יצטרך להיות הפסד רב שערים, תסריט לא הגיוני לאור העובדה שהמארחת כבשה שער אחד בלבד לאורך כל הקמפיין.

דקה 54: גול! קרן של אנדראז' קירם מצאה את בושטיאן צסאר במרכז הרחבה כשהוא חופשי בצורה מוגמת, והקפטן נגח בקלות פנימה את ה-0:1.

דקה 75: גול! נייץ פצ'ניק נגח בצורה נהדרת ונגד כיוון התנועה של השוער פנימה. בויאן יוקיץ' הגביה את הכדור.

בית ז'

רוסיה - מונטנגרו 0:2

ארבעה משחקים וארבעה ניצחונות. זה המאזן של נבחרת רוסיה מאז מונה לאוניד סלוצקי למאמן והחליף בתפקיד את פאביו קאפלו. הפעם הרוסים רשמו את הניצחון הרביעי ברציפות עם 0:2 על מונטנגרו בבית והבטיחו את העלייה ליורו 2016, שיהיה היורו הרביעי ברציפות שלהם. רוסיה סיימה במקום השני בבית עם 20 נקודות, שתיים יותר משבדיה שתלך לפלייאוף.

דקה 33: גול! איגור דניסוב שלח כדור עומק נהדר לעבר אולג קוזמין, שחדר לרחבה והצליח לפגוש את הכדור מהאוויר בדרך ל-0:1 של רוסיה.

דקה 37: גול! דימיטרי קומבארוב הוכשל ברחבה על ידי ולדימיר רודיץ'. אלכסנדר קוקורין בעט מהנקודה הלבנה פנימה וקבע 0:2.

שבדיה - מולדובה 0:2

זלאטן איברהימוביץ' וחבריו היו צריכים לנצח ולהתפלל להפתעה וניצחון של מונטנגרו ברוסיה. שבדיה קיימה את חלקה ב"עסקה" עם 0:2 על מולדובה, אבל מונטנגרו אפילו לא הייתה קרובה לניצחון ברוסיה והסקנדינבים ישחקו בפלייאוף בפעם השנייה ברציפות, אחרי שהודחו מול פורטוגל בפלייאוף מוקדמות גביע העולם 2014. שבדיה סיימה במקום השלישי בבית עם 18 נקודות.

דקה 24: גול! מיקאל לוסטיג שלח כדור ארוך שמצא את זלאטן איברהימוביץ', שעבר את השוער איליה קבאנו ומול שער ריק בעט פנימה את ה-0:1 של שבדיה.

דקה 48: גול! קבאנו יצא לכדור והקדים את איברהימוביץ' כדי להרחיק. זה חזר אל ארקאן אנזין, שהקפיץ עם טאץ' פנטסטי פנימה את ה-0:2.

אוסטריה - ליכטנשטיין 0:3

הנבחרת של מרסל קולר חתמה טורניר פשוט חלומי מבחינתה. אוסטריה סיימה ב-1:1 במשחק הראשון בקמפיין מול שבדיה בבית ומאז רשמה רצף של תשעה ניצחונות, כשהאחרון שבהם היה עם 0:3 קל במיוחד מול ליכטנשטיין החלשה. קולר רצה לתת לקהל המקומי לחגוג עלייה כמו שצריך והעלה את ההרכב החזק ביותר שעמד לרשותו, כולל מרקו ארנאוטוביץ', מארק יאנקו (כבש את ה-25 שלו ב-50 הופעות בנבחרת), דויד אלאבה, זלטקו יונוזוביץ' וכל שאר כוכבי הנבחרת. המארחת הייתה יכולה לנצח בפער גדול בהרבה, אבל גם כך היא משלימה קמפיין אדיר.

דקה 12: גול! מרקו ארנאוטוביץ' עבר בין שני שחקנים, מרטין בוחל ניסה להרחיק, אבל פגע בשחקן סטוק סיטי וזה 0:1 לאוסטריה.

דקה 54: גול! מרטין הרניק הכניס כדור עומק למארק יאנקו, שהסתובב ובעט מצוין פנימה את ה-0:2.

דקה 57: גול! אלאבה וארנאוטוביץ' התמסרו באגף שמאל, הראשון העביר כדור רוחב למארק יאנקו, שכבש מקרוב את ה-0:3.

דקה 90: מריו פריק בן ה-41 הוחלף, כל האוהדים ביציעים ושני הספסלים עמדו והריעו לשחקן שרשם את ההופעה הבינלאומית האחרונה בקריירה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully