וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוער שהפך לחלוץ, ויכול להיכנס לספרי ההיסטוריה עם צפון אירלנד

לפני כשש שנים ג'וש מאגניס התבשר שהוא לא מספיק טוב כדי להפוך לשוער מקצועני. אז הוא עשה הסבה לחלוץ, וביום חמישי עשוי לפתוח במשחק שישלח את הצפון אירים ליורו 2016: "זה טירוף"

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: ראיון עם ג'וש מאגניס ב-2011

ניצחון על יוון מחר (חמישי) יעלה את צפון אירלנד ליורו הראשון בתולדותיה, ואם זה יקרה, אחד האנשים המאושרים ביותר יהיה ג'וש מאגניס - שחקן שכלל לא אמור היה להיות שם.

לצפון אירי בן ה-25 יש סיפור מיוחד למדי. בילדותו שיחק כחלוץ, אך בגיל נוער שימש כשוער, והצטרף לקבוצת הנוער של קארדיף. שם, אמר לו מאמן קבוצת הנוער ניר ארדלי: "לא תוכל להיות שוער מקצועני. תוכל להשפיע מאוד בהתקפה".

בנקודת הזמן הזו שחקנים רבים בוודאי היו פורשים, אך מאגניס בחר לעשות הסבה לעמדת החלוץ, עלה לקבוצת הבוגרים, וב-2010 חתם באברדין הסקוטית, במדיה שיחק עד 2014 וכבש עשרה שערים. בקיץ שעבר חתם לשלוש שנים בקילמרנוק, והמשיך לבסס את מעמדו כחלוץ לא רע בכלל.

בנבחרת הנערים הצפון אירית שיחק מאגניס כשוער; בנבחרת עד גיל 21 שיחק כחלוץ, ואת הופעת הבכורה שלו בנבחרת הבוגרת, ב-2010, רשם גם כן כחלוץ. ומחר צפון אירלנד חסרה את הסקורר המוביל שלה קייל לאפרטי, ועושה רושם שהמנג'ר מייקל אוניל יעניק את חולצת ההרכב למאגניס, שרשם 14 הופעות (רק אחת בהרכב), ועדיין מחפש שער בכורה בנבחרתו.

"לפני שש שנים הייתי שוער, עכשיו יש אפשרות שאפתח כחלוץ באחד המשחקים הכי גדולים בתולדות המדינה שלי", אמר מאגניס הנרגש. "זה טירוף לחשוב על זה. לפעמים אני חושב לעצמי שזה סוריאליסטי".

לקראת המשחק עצמו אמר החלוץ בן ה-25: "אם נעשה את זה, אף אחד לעולם לא יוכל לקחת את זה מאיתנו. נוכל להגיד שאנחנו נבחרת צפון אירלנד הראשונה בהיסטוריה שהעפילה ליורו. להבקיע במשחק כזה יהיה הגשמת חלום. ככל שאני נמצא יותר בסביבה הזו, כך יש לי יותר הזדמנויות להגשים את החלומות".

שחקן נבחרת צפון אירלנד ג'וש מאגניס. GettyImages
סוריאליסטי. מאגניס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully