וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשאיי פארו מנצחת את יוון פעמיים, זה לא יכול להיות רק מזל"

ניצן ליבנה

14.6.2015 / 19:42

מאמן הסנסציה של אירופה, לארס אולסן, בראיון לוואלה ספורט: "קשה להסביר את ההישג שלנו, אנחנו כמו גיבורים באי. הגענו ליותר הזדמנויות מהיוונים וניצלנו אותן, בזמן שהם החמיצו"

שחקני נבחרת איי פארו חוגגים. AP
שחקני איי פארו חוגגים, יוון המומה, אתמול/AP

לא משנה כמה המצב של אלי גוטמן גרוע, הוא יכול להתעודד. לפחות הוא לא סרחיו מרקריאן, מאמן נבחרת יוון, שהשלים אתמול הפסד כפול לנבחרת איי פארו בקמפיין מוקדמות היורו ומחזיק במאזן מעליב של שתי נקודות מ-18 אפשריות. מצד שני, הוא מתחיל להרגיש את לארס אולסן, מאמן איי פארו, נושף בעורפו. וזה כבר מתחיל מלחיץ.

אולסן, שחקן נבחרת דנמרק לשעבר, הוביל אתמול את הפרואזים לניצחון שני בקמפיין, בדרך להשוואת הישג השיא שלהם ממוקדמות מונדיאל 2002 שעומד על שבע נקודות. אלא שאז הנצחונות הושגו מול לוקסמבורג החלשה, ואילו עכשיו מדובר על אלופת אירופה לפני 11 שנה. הנבחרת שלא נעדרה מטורניר גדול מאז 2006 ונודעה בקשיחות שלה, התפוררה מול מי שעדיין עונה על הקלישאה, ומעלה בהרכב שוטרים ונגרים.

לארס אולסן מאמן נבחרת איי פארו. GettyImages
"אנחנו כמו גיבורים עכשיו". אולסן/GettyImages

"קשה להסביר את ההישג שלנו", אומר אולסן בשיחה עם וואלה ספורט, "כל מה שאפשר לומר זה שאנחנו לומדים לשלוט בכדור ומשתפרים ממשחק למשחק. תמיד היינו מאורגנים, אבל אתמול יצרנו יותר מצבים וכבשנו שני שערים. ניצחנו בצדק".

מה עשה את ההבדל?

"הדברים הקטנים. אם אתה לא כובש, אתה לא מנצח. הם שלטו בכדור בסביבות 60 אחוז מהזמן, הם שיחקו טוב, אבל לא כבשו. אנחנו הגענו ליותר הזדמנויות וניצלנו אותן. עבדנו באימונים, אנחנו במגמת שיפור קבועה. למעט מחצית אחת מול צפון אירלנד, אנחנו משחקים טוב מאוד. לפעמים אתה מגיע למצבים, לפעמים לא, וזה ההבדל. יש לנו הרבה שחקנים שמשחקים ברמות הגבוהות, אנחנו משחקים בצורה שונה מבעבר. לפעמים מנצחים, לפעמים מפסידים. בעתיד נצטרך להיות יציבים יותר".

איזה הישג גדול יותר? הניצחון הקודם, או זה של אתמול?

"בפעם הראשונה, בנובמבר, אמרו 'טוב, יש להם מזל', אבל כשעושים את זה פעמיים זה לא יכול להיות רק מזל, עכשיו כבר מעריכים אותנו. שני הניצחונות מרגשים באותה המידה, לנצח עם איי פארו זה מיוחד בכל סיטואציה. כולם עוצרים את השחקנים ברחוב, יש באיים 45 אלף תושבים ויותר מעשרה אחוזים מהם הגיעו למשחק. האנשים פה חיים ונושמים כדורגל, וזה משמח מאוד. ההתרגשות עצומה, אנחנו כמו גיבורים".

אולסן והשחקנים שלו נמצאים כעת במצב שבו הם יכולים להכות על חטא ההפסד הביתי להונגריה: לו היו מנצחים ("במשחק שהגיע לנו בו לסיים לפחות בתיקו"), הם היו חזק בתמונת המקום השלישי, שמוביל, כזכור, לפלייאוף ההעפלה לאליפות אירופה. המשחק הבא של איי פארו הוא מול צפון אירלנד, ואחריו סוג של דרבי אזורי מול פינלנד. הזדמנות טובה להגיע ליעד של עשר נקודות, שיא לאומי.

"אנחנו מצפים עכשיו למשחק הבא, נרצה לנצח בו. אם ננצח בו, נחשוב על המשחק הבא. אני לא מסתכל על הטבלה, אלא הולך ממשחק למשחק, ובסוף הקמפיין אסתכל מה השגנו". לקראת הגרלת מוקדמות המונדיאל ברוסיה בחודש הבא, שבה תהיה איי פארו בדרג החמישי מתוך שישה, ישקול אולסן לעדכן את המטרות. עם המומנטום של נבחרת ישראל, הוא יכול לשאוף להגריל אותה מהדרג הרביעי.

עוד באותו נושא

"בושה לאומית. מדובר באחד הרגעים הקשים בהיסטוריה של יוון"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully