וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סן מרינו בטירוף: "חיכינו 11 שנים לתוצאה כזו. העבודה הקשה השתלמה"

אחרי ה-0:0 מול אסטוניה, שקטע 61 הפסדים, הנבחרת הקטנה חגגה: "זה פרס לשחקנים", אמר המאמן. גם בליכטנשטיין שמחים: "הניצחון במולדובה הוא יום חג". ומה אמרו באנגליה וספרד?

אנדי סלבה סן מרינו מול אנג'לו אוגבונה נבחרת איטליה. GettyImages
אנדי סלבה/GettyImages

משחקי מוקדמות יורו 2016 ממשיכים לספק תוצאות מעניינות. אמש (שבת), סן מרינו עשתה היסטוריה כאשר קטעה את רצף ההפסדים הארוך אי פעם, 61 בסך הכול, עם 0:0 ביתי מול אסטוניה. זו הייתה הנקודה הראשונה בתולדות סן מרינו במוקדמות היורו. אם לא די בכך, הרי שליכטנשטיין חזרה ממולדובה עם ניצחון 0:1 סנסציוני ביותר. מעבר לשתי התוצאות הללו, אנגליה (1:3 ביתי על סלובניה) וספרד (0:3 ביתי על בלארוס) עשו את העבודה וממשיכות להתקרב להעפלה.

באופן די צפוי, סן מרינו צהלה ושמחה בסיום התיקו המאופס שלה מול אסטוניה. הנבחרת הזעירה עמדה בפרץ, למרות שהיריבה בעטה 16 פעמים לשער והחזיקה בכדור 71 אחוז מהזמן. אלדו סימונצ'יני שמר על רשת נקייה בפעם הראשונה ב-45 משחקים בינלאומיים והנבחרת סיימה 90 דקות ללא הפסד לראשונה מאז אפריל 2004.

אז, זה היה משחק ידידות מול ליכטנשטיין. סן מרינו ניצחה 0:1 והכובש היה אנדי סלבה. את הופעתו הראשונה בנבחרת ערך החלוץ בן ה-38 באוקטובר 1998 מול ישראל ואמש היה על המגרש 82 דקות, עד שכבר לא נשאר לו אוויר: "אני זוכר את הניצחון האחרון שלנו, אבל למשחק הפעם יש משמעות אחרת לחלוטין. חיכיתי לתוצאה כזו כמעט 11 שנים. אנחנו קצת מאוכזבים, כי היינו לנו כמה מצבים שלא ניצלנו. במשך שנים רבות ניסינו להשיג תוצאה כזו ועכשיו זה הגיע".

מאמן הנבחרת, פייראנג'לו מנזארולי, הוסיף: "בחודשים האחרונים התחלנו לעבוד יותר וזה השתלם. התוצאה הזו היא פרס עבור השחקנים והיא תתן מוטיבציה להשיג תוצאות טובות נוספות מוקדם יותר מאשר בעוד 12 שנים". מאמן אסטוניה ההמום, מגנוס פירסון, אמר: "עשינו המון טעויות. השחקנים לא התאוששו מספיק מהמשחק מול נורבגיה, לא הצלחנו לפתח את המשחק שלנו בחלק הקדמי ואני מאשים את עצמי ולוקח אחריות מלאה. היינו לחוצים מדי וסן מרינו שיחקה בדיוק כמו שציפינו ממנה".

כל המספרים מהתיקו המדהים של סן מרינו והניצחונות של ספרד ואנגליה

טקס לחלוץ וויין רוני לכבוד 100 משחקים בנבחרת אנגליה. GettyImages
קיבל טקס יפה וענה על המגרש. רוני/GettyImages

כאמור, סנסציה הייתה גם במולדובה, שם שער יפהפה של פרנץ בורגמאייר בכדור חופשי בדקה ה-74 נתן לליכטנשטיין 0:1 מפתיע מאוד. מאמן המנצחת, רנה פאוטריש, אמר בסיום: "אנחנו מאושרים, זה רק הניצחון העשירי שלנו והראשון מזה שנתיים. זה נהדר לנצח משחק חוץ. יש לנו הזדמנות לחגוג בגדול. אל תדאגו, אנחנו הולכים לעשות את זה. המטרה היא לא לסיים אחרונים בבית והניצחון הזה הוא הדרך הנכונה. אנחנו משחקים הגנתי ומדי פעם מוציאים תוצאה טובה. המשחק הזה הוא יום חג עבור ליכטנשטיין".

אנגליה נקלעה לפיגור מפתיע מול סלובניה בדקה ה-57 משער עצמי של ג'ורדן הנדרסון. אלא שוויין רוני מיד ענה בפנדל מדויק, בהופעתו ה-100 בנבחרת. לאחר מכן, דני וולבק הוסיף צמד ואנגליה השלימה בליץ של 13 דקות בדרך ל-1:3 ושמירה על מאזן מושלם בבית. ג'ק ווילשר אמר לאחר המשחק: "זה היה המשחק הכי קשה שלנו עד עכשיו. סלובניה נבחרת טובה, באה לוומבלי ועשתה לנו צרות. נאלצנו לשנות במחצית את שיטת המשחק והקרדיט לכך הולך אליהם. השוויון של רוני היה משמעותי מאוד עבורנו. ויין היה נהדר לכל אורך השנים עבור הנבחרת שלנו. אני זוכר שביורו 2004, כשהייתי בן 12, ראיתי את המשחקים כשאני לובש את החולצה שלו. הוא מודל לחיקוי וקפטן נפלא".

גם בספרד היו חיוכים אחרי שלישייה קלילה לרשת של בלארוס. איסקו ניצח את הקונצרט עם שער גדול בדקה ה-17 ואמר: "אני מרגיש טוב ומנצל את ההזדמנויות שאני מקבל, אבל זה עדיין לא השיא שלי. יש לי תחושה שבזמן האחרון אנשים אוהבים אותי יותר". ויסנטה דל בוסקה הוסיף: "שיחקנו טובו היינו דומיננטים. הצלחנו לכבוש פעמיים כבר בהתחלה. איסקו היה מצוין, אבל לפעמים הוא מנסה לשחק יפה מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully