וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב: "היינו נאיביים", רונאלדו: "אני תמיד מאמין"

מאמן גרמניה מאוכזב מהתיקו הדרמטי מול אירלנד, הפורטוגלי חגג: "הגיע לנו לנצח". ראניירי כבר בצרות ביוון: "אני אחראי"

שבוע מוקדמות היורו ננעל הערב (שלישי) עם אירוע אחד אלים בסרביה, אבל גם עם דרמות ספורטיביות נהדרות. אלופת העולם גרמניה שוב לא ניצחה, כשספגה בתוספת הזמן מג'ון אושיי וסיימה ב-1:1 ביתי מול אירלנד. אקס מנצ'סטר יונייטד שחגג בתוספת הוא כריסטיאנו רונאלדו, שסידר לפורטוגל 0:1 דרמטי בדקה ה-95 במשחק החוץ בדנמרק. קלאודיו ראניירי הסתבך קשות בעקבות ההפסד הביתי של יוון 2:0 לצפון אירלנד, ואילו פולין איבדה את המאזן המושלם ב-2:2 מול סקוטלנד.

גרמניה ספגה בתוספת הזמן, רונאלדו הכריע את דנמרק

איזה בלגן: צפו במהומה שהובילה לפיצוץ המשחק בין סרביה לאלבניה

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. AP
יותר שערים ממשחקים ב-2014. כריסטיאנו רונאלדו/AP

המספרים

* כריסטיאנו רונאלדו, מלך שערי נבחרת פורטוגל בכל הזמנים, כבש את ה-51 שלו בנבחרת והשלישי נגד דנמרק. רק נגד הולנד ושבדיה הוא כבש יותר (ארבעה).

* השער של רונאלדו היה ה-22 שלו במשחקי יורו או מוקדמות יורו, והוא השווה בכך את שיא הכיבושים בקטגוריה הזו, בו מחזיקים במשותף הקאן סוקור ויון דאל תומאסון.

* רונאלדו כבש 45 שערים ב-44 המשחקים ששיחק ב-2014 במדי ריאל מדריד והנבחרת.

* אגב, בעקבות השער הדרמטי של רונאלדו, פורטוגל תעקוף בדירוג הבא של פיפ"א את ספרד ותעלה למקום התשיעי.

* גרמניה לא ניצחה בשני משחקים רשמיים לראשונה מאז אוקטובר 2007. אז היריבות היו אירלנד וצ'כיה, הפעם פולין ו... שוב אירלנד.

* גרמניה סיכנה את השער יותר מכל נבחרת אחרת במוקדמות עד כה - 77 פעמים. למרות זאת, היא כבשה רק שלושה שערים.

* ג'ון אושיי כבש לרשת גרמניה את שערו השלישי במדי אירלנד, בהופעתו ה-100.

* סטיבן נייסמית' מסקוטלנד כבש את השער ה-6,000 בתולדות מוקדמות היורו.

נבחרת אירלנד חוגגת עם ג'ון אושיי (4) סטיבן וורד (2). GettyImages
הימם את גרמניה במשחקו ה-100. ג'ון אושיי/GettyImages

התגובות

נבחרת גרמניה ספגה, כאמור, שער שוויון בתוספת הזמן, סיימה ב-1:1 מול אירלנד ונותרה עם ניצחון בודד בקמפיין. המאמן יואכים לב סיכם: "האכזבה עצומה, היינו נאיביים לקראת הסיום. היה חסר לנו עומק וסבלנות במשחק. השתפרנו במחצית השנייה והגענו ליותר מצבים, אבל לא הצלחנו להבקיע שער שני שיסגור עניין. ציפינו להשיג יותר נקודות באוקטובר. עכשיו ננצח את גיברלטר, אחר כך כל השחקנים יחזרו ואז נוכל להכות בחזרה".

פורטוגל כמובן חייבת שוב הכול לכריסטיאנו רונאלדו, שהעניק לפרננדו סנטוס ניצחון דרמטי בבכורה הרשמית, אחרי ההפסד במשחק הידידות בצרפת. המאמן אמר בסיום: "זה ניצחון שהיינו ראויים לו. גם ההגבהה של קווארסמה הייתה פנטסטית, אבל אני לא אוהב לדבר על שחקנים באופן אישי. כולם הציגו גישה נהדרת. כשמנצחים ברגע האחרון יש כמובן טיפת מזל, אבל עבדנו בשביל זה והיינו בבירור טובים יותר".

רונאלדו עצמו אמר: "צריך קצת אינטליגנציה בתנועה, ואני מכיר את קווארסמה ויודע פחות או יותר איפה הוא ישים את הכדור, אז נעתי לכיוון הקורה הקרובה. בגלל שהדנים כולם גבוהים, וכשההגבהה גבוהה קשה לזכות בכדור באוויר, הלכתי על הקורה הקרובה ועשיתי את מה שהייתי צריך לעשות - לנסות לשים את הכדור ברשת. אני מרוצה מאוד מהעבודה של הקבוצה במשך 90 דקות, הגיע לנו לנצח כי יצרנו יותר מצבים".

"אנחנו תמיד צריכים להאמין", הוסיף רונאלדו. "אני תמיד מאמין עד הדקה האחרונה, כי אני יודע שבמוקדם או במאוחר הכדור יגיע, ואני צריך להיות שם כדי לכבוש. כמובן שהמאמן עשה עבודה נהדרת, והוא אדם גדול, מאמן גדול וכזה שמעביר את הביטחון שלו אלינו, אז אנחנו מרוצים ממנו. אנחנו כבר לא חושבים על העבר של הנבחרת, אנחנו צריכים לחשוב על ההווה, שהוא טוב".

מאמן נבחרת פורטוגל, פרננדו סנטוס. AP
יכול להירגע. פרננדו סנטוס/AP

ביוון כבר מדברים על כישלון קולוסאלי, כשאלופת אירופה מ-2004 צברה עד כה נקודה בלבד מתשע אפשריות. המאמן קלאודיו ראניירי קיבל גיבוי מההתאחדות אחרי ההפסד המביך 2:0 לצפון אירלנד, אך בתקשורת מבקרים והוא הודה: "אני אחראי למצב, אני גם אמצא את הפתרון. דיברתי עם השחקנים ואני אומר גם לכם: הקבוצה לא שיחקה טוב, לא כל שחקן באופן אישי. במצב כזה האחריות היא של המאמן. ברגע שנשחק כקבוצה נהיה טובים יותר. מעבר לזה, נמשיך להילחם. שום דבר לא אבוד, אנחנו חייבים לדעת להגיב".

דימיטריס סלפינגידיס הוותיק הוסיף: "זה ערב קשה לכדורגל היווני. אנחנו חייבים להחזיר את רוח הניצחון שלנו, להילחם כמו שאנחנו יודעים, כי עד עכשיו אלו תוצאות הרסניות. האחריות היא לא רק על המאמן, אלא על כולנו".

קלאודיו ראניירי מאמן נבחרת יוון. רויטרס
עמוק בבוץ. קלאודיו ראניירי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully