וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו: פולין הדהימה את גרמניה עם 0:2

ארקדיוש מיליק (51) וסבסטיאן מילה (88) סידרו לפולנים ניצחון ראשון אי פעם על אלופת העולם. סטויקוביץ' הצטיין ב-1:1 של סרביה

מנואל נוייר שוער נבחרת גרמניה (אמצע), ג'רום בואטנג, ארקדיוש מיליק. רויטרס
יציאה לא טובה של נוייר. מיליק כובש מול גרמניה/רויטרס

המחזור השני במוקדמות יורו 2016 ננעל הערב (שבת) עם משחקי בתים ד', ו' ו-ט'. ועוד איך ננעל. פולין הדהימה את גרמניה עם 0:2 במה שהיה הניצחון הראשון של הפולנים על אלופת העולם הנוכחית במפגש ה-19 בין השתיים (או בין פולין למערב גרמניה). שוער מכבי חיפה ולדימיר סטויקוביץ' הצטיין ב-1:1 של סרביה בארמניה, יוון סיימה ב-1:1 בחוץ מול פינלנד, רומניה והונגריה נפרדו באותה תוצאה. צפון אירלנד ניצחה 0:2 את איי פארו, דנמרק סיימה ב-1:1 מול אלבניה. סקוטלנד ניצחה 0:1 את גאורגיה. אירלנד הביסה 0:7 את גיברלטר.

סבסטיאן מילה שחקן נבחרת פולין חוגג. רויטרס
ניצחון ראשון לפולין על גרמניה או גרמניה המערבית במפגש ה-19/רויטרס

בית ד'

פולין - גרמניה 0:2

נכון, אלופת העולם הגיעה ללא מסוט אוזיל, מרקו רויס, בנדיקט הובדס, מרסל שמלצר, אילקאי גונדואן, בסטיאן שווינשטייגר ועוד רבים וטובים שמושבתים בשל פציעות. נכון, גרמניה עדיין קצת באופוריה של אחרי זכייה באליפות העולם. נכון, הקפטן פיליפ לאהם פרש ויחד איתו גם פר מרטסאקר ומלך שערי כל הזמנים בגביע העולם מירוסלב קלוזה. גם סמי חדירה לא משחק בריאל ונותר מחוץ לסגל.

עם זאת, ולמרות הכל, פולין רשמה הערב את אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה עם 0:2 סנסציוני על גרמניה. ארקדיוש מיליק, שחקן לברקוזן שמושאל לאייאקס, כבש ראשון בדקה ה-51, סבסטיאן מילה הכפיל בדקה ה-88 וסידר לפולין ניצחון ראשון אי פעם על גרמניה, במה שהיה המפגש ה-19 בין השתיים או בין פולין לנבחרת מערב גרמניה. בנוסף, הפולנים הנחילו לגרמניה הפסד ראשון במשחק רשמי לאחר 18 משחקים ברציפות, כשהאחרון שבהם היה ה-2:1 לאיטליה בחצי גמר יורו 2012.

יואכים לב הפתיע כששלח למערכה את קארים בלארבי כבר בזימון הבכורה שלו לנבחרת. גם אנטוניו רודיגר, בלם במקצועו, פתח כמגן ימני. השניים לא ממש בלטו, כשחלוץ לברקוזן אפילו מחמיץ אינספור פעמים מול וויצ'ק שצ'סני. ואם כבר בשוער ארסנל עסקינן, חייבים להחמיא לשוער נבחרת פולין, שהיה ללא ספק השחקן המצטיין במגרש ובלם בגופו לפחות שלושה שערים בטוחים. כעת, גרמניה רק עם שלוש נקודות אחרי שני משחקים, פולין עם שש משש.

דקה 38: מריו גצה פרץ באגף ימין, העביר מסירת רוחב לקארים בלארבי, שבעט מהאוויר אבל החמיץ משבעה מטר קו אלכסוני. החמצה גדולה.

דקה 44: גצה הכניס מסירת עומק מצוינת לבלארבי, שהטעה את השומר שלו אבל בעט חלש והיישר לידיו של שצ'סני מ-10 מטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאטס הומלס עם לוקאס פודולסקי שחקני נבחרת גרמניה. רויטרס
הפסד ראשון במשחק רשמי אחרי 18 משחקים ברציפות. הומלס מתוסכל/רויטרס

דקה 51: גול! לוקאש פישצ'ק הגביה מאגף ימין מצוין, ארקדיוש מיליק ניצל יציאה לא מספיק טובה של נוייר כדי לנגוח מעליו. 0:1 מפתיע במיוחד לפולין.

דקה 63: קרוס בעט חלש, זה הגיע למולר, שהעביר רוחב לדורם. מגן דורטמונד בעט מ-14 מטר זווית אלכסונית חלש, ושצ'סני המצוין קלט.

דקה 68: עוד הזדמנות מצוינת לבלארבי שקיבל מסירת עומק ממולר. שחקן לברקוזן חדר לרחבה, אבל נבלם ושצ'סני לקח.

דקה 81: רודיגר שלח כדור גבוה לרחבה, גצה עלה גבוה כדי להוריד ללוקאס פודולסקי. המחליף בעט מהאוויר פצצה שנעצרה במשקוף.

דקה 88: גול! לבנדובסקי הצליח להשתלט על הכדור מול מאטס הומלס ויישר למילה, שבנגיעה אחת בעט פנימה מ-14 מטר כדי לקבוע 0:2 מדהים לפולין.

סקוטלנד - גיאורגיה 0:1

אחרי ההופעה הטובה מול גרמניה, הסקוטים השיגו ניצחון בכורה באייברוקס. אקקי חובוטיה, הבלם שהוחתם ושוחרר בתחילת העונה מהפועל פתח תקוה, הכריע את ההתמודדות עם שער עצמי אומלל בדקה ה-28.

אירלנד - גיברלטר 0:7

אחרי השביעייה שחטפה מפולין, ספגה הנבחרת החדשה באירופה שבעה שערים נוספים והיא עומדת על מאזן עגום של 14:0, רגע לפני המפגש הלא נעים עם גרמניה בהמשך השבוע. גיבור הערב היה רובי קין הוותיק, עם שלושער בזק (6, 14, 18) שהעלה אותו לפסגת טבלת המבקיעים בכל הזמנים במוקדמות היורו עם 21 (עקף את יון דאל תומאסון ודאבור שוקור). בסך הכל, לקין יש כעת 65 שערים בינלאומיים, והוא השתווה לדידייה דרוגבה במקום ה-12 של כל הזמנים. ג'יימס מקלין (46, 53) ו-ווס הולאן (56) השתתפו גם הם בחגיגה, כמו גם ג'ורדן פרז שכבש שער עצמי (51).

שחקן נבחרת אירלנד רובי קין חוגג. רויטרס
ברוך הבא לספרי ההיסטוריה. רובי קין/רויטרס

בית ו'

רומניה - הונגריה 1:1

אחרי ה-0:1 המצוין שלהם ביוון, הרומנים היו קרובים לשמור על מאזן על מאזן מושלם אבל ספגו לקראת הסיום. אנדריי רוסצקו חלוצה של סטיאווה העלה את המארחים ליתרון עם שער על סף ההפסקה, אבל בלאש דז'ודז'אק שחקנה של דינמו מוסקבה השווה עם בעיטה חופשית מצוינת לחיבורים. אובידו הובאן שחקנה של הפועל באר שבע שיחק 90 דקות במדי הרומנים.

פינלנד - יוון 1:1
לפינלנד: ירקו הורמה (55), ליוון: ניקוס קארליס (24)

צפון אירלנד - איי פארו 0:2
לצפון אירלנד: גארת' מקאולי (6), קייל לאפרטי (21)

שחקני נבחרת רומניה חוגגים. רויטרס
תיקו דרמטי. רומניה חוגגת/רויטרס

בית ט'

אלבניה - דנמרק 1:1

הסקנדינבים לא ממש הרשימו בטיראנה, אבל הוציאו את הנקודה עליה היו ככל הנראה חותמים טרם ההתמודדות. ארמיר לנייאני העלה את האלבנים ליתרון בדקה ה-38, לאסה ויבה איזן תשע דקות לסיום ובסופו של דבר שתי הנבחרות עם ארבע נקודות אחרי שני מחזורים.

דקה 38: גול! ארמיר לנייאני בעט מ-22 מטר כדור שפגע באחד משחקני ההגנה, שינה כיוון והכניע את קאספר שמייכל. 0:1 לאלבניה.

דקה 81: גול! התקפה ארוכה של הדנים נגמרה אצל לאסה ויבה, שבעט מחמישה מטר פנימה את ה-1:1.

ארמניה - סרביה 1:1

למרות שחסרה את מחיטריאן ומובססיאן, שני שחקניה הטובים ביותר, ארמניה הייתה קרובה למיני סנסציה בירבאן אבל ספגה שוויון אכזרי. רוברט ארזומניאן כבש למארחים בדקה ה-73, אבל הרגע של המשחק הגיע בדקה ה-83. הארמנים קיבלו פנדל ויכלו לסגור עניין אבל ולדימיר סטויקוביץ', שוערה של מכבי חיפה, רשם הצלה כפולה פשוט מדהים. בפעם הראשונה הוא עצר את הפנדל של מרקוס פיצלי ואיכשהוא הצליח להגיע גם לריבאונד בפינה השנייה להדוף פעם נוספת. כשהם מעודדים מהצלת הפנדל, הסרבים המשיכו לתקוף ובאו על שכרם עם שער שוויון דרמטי של זוראן טוסיץ' בבעיטה מסובבת בשמאל לחיבורים ממש בתוספת הזמן.

שוער נבחרת סרביה ולדימיר סטויקוביץ'. AP
הצלה כפולה ענקית. סטויקוביץ'/AP
אוהדי נבחרת פולין. רויטרס
קבלת פנים חמה. אוהדי פולין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully