וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו: גרמניה ניצחה את סקוטלנד, אלבניה הדהימה בפורטוגל

תומאס מולר כבש צמד (18 ו-66) ואלופת העולם התחילה את הקמפיין עם שלוש נקודות. אלבניה הדהימה עם 0:1 בפורטוגל

שחקן נבחרת גרמניה, תומאס מולר. AP
שלוש נקודות וגם כמה דברים שצריך לתקן. גרמניה/AP

המונדיאל מאחורינו, גם משחקי ההכנה הראשונים לעונה החדשה הסתיימו להם וכעת מתחיל המסע לעבר יורו 2016. צרפת תארח את אליפות אירופה הבאה, בה תשתתפנה לראשונה 24 נבחרות ולא 16 כפי שהיה נהוג בטורנירים הקודמים. המשמעות: שתי נבחרות מכל בית תעפלנה אוטומטית וכך גם המדורגת שלישית בעלת הניקוד הגבוה ביותר. יתר שמונה הנבחרות שתסיימנה במקום השלישי תשחקנה בפלייאוף על ארבעת הכרטיסים האחרונים.

חידוש נוסף הוא מועד המשחקים. אחרי שטורנירי המוקדמות האחרונים רוכזו לימי שישי-שבת ושלישי רביעי, הפעם הם נפרשו על פני כמה ימים, בעוד ניסיון של מישל פלאטיני למתג את המוצר מחדש.

אז מה היה בערב המשחקים הראשון? גרמניה ניצחה את סקוטלנד, אלבניה הדהימה את פורטוגל, דנמרק נקמה בארמניה וגיברלטר רשמה בכורה רשמית כואבת. במשחק ידידות סרביה וצרפת נפרדו ב-1:1. פול פוגבה כבש לצרפת (13), אלכסנדר קולארוב השווה (80).

נבחרת גיברלטר בכדורגל. רויטרס
משחק רשמי ראשון בהיסטוריה הסתיים עם ספיגת שביעייה. נבחרת גיברלטר הערב באלגרבה/רויטרס

בית ד'

גרמניה - סקוטלנד 1:2

אלופת העולם ניצחה במשחק הרשמי הראשון שלה מאז גמר המונדיאל, אבל למאמן יואכים לב יש כמה תיקונים לבצע, בעיקר בהגנה. גרמניה שלטה ללא עוררין במחצית הראשונה ותומר מולר נגח פנימה בדקה ה-18, אחרי הגבהה של סבסטיאן רודי, שתופקד כמגן ימני.

בדקות הבאות הנבחרת הביתית החמיצה, ולמחצית השנייה היא פשוט לא הופיעה. מאטס הומלס הפצוע חסר, פיליפ לאהם ופר מרטסאקר פרשו, אבל גם עם הסגל הקיים אפשר היה לצפות להופעה טובה יותר מהחלק האחורי של גרמניה, שהובך כמה פעמים על ידי סטיבן נייסמית' ואיקצ'י אנייה, שלבסוף כבש שער שוויון בדקה ה-66 אחרי דהירה לרחבה של נוייר.

השוויון העיר את הנבחרת הביתית ומולר החזיר את היתרון עם השני שלו, הפעם בבעיטה מקרוב בדקה ה-70. צ'רלי מולגרו האורח עוד הורחק לפני השריקה האחרונה ובסיום 1:2 ושלוש נקודות לגרמניה, שפותחת היטב את קמפיין מוקדמות יורו 2016. מנגד, גם לסקוטלנד יש כמה סיבות לאופטימיות.

גיברלטר - פולין 7:0

גיברלטר הזעירה חגגה בכורה רשמית עם תבוסה שכנראה לימדה אותה על הבאות. הנבחרת מהצוק הצליחה להחזיק מעמד 48 בפיגור 1:0 מינימלי, אבל אחר כך השחקנים שלה לא עמדו בקצב וקרסו. קמיל גרוסיצקי (11, 48), רוברט לבנדובסקי (50, 53, 86, 90) ולוקאש שוקאלה (58) כבשו עבור פולין במשחק שהתקיים באלגרבה, פורטוגל.


גאורגיה - אירלנד 2:1

קשר אירלנד, איידן מגידי, כבש צמד בדקות 24 ו-90 וחילץ את אירלנד מטביליסי עם שלוש נקודות חשובות. טורניקה אוקריאשווילי איזן זמנית עם שער יפהפה בדקה ה-38.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן נבחרת אירלנד, איידן מגידי, מול שחקן נבחרת גאורגיה, אקקי חובוטיה. רויטרס
שלוש נקודות חשובות. מגידי כובש מול חובוטיה/רויטרס

בית ו'

יוון - רומניה 1:0

הרומנים לא שכחו כיצד יוון הדיחה אותם בפלייאוף של מוקדמות מונדיאל 2014 ועלתה על חשבונם לברזיל, והשיגו נקמה תוך שהם מקלקלים לקלאודיו ראניירי את הבכורה הרשמית כמאמן נבחרת יוון. צ'יפריאן מריקה כבש בפנדל בדקה ה-10 והכריע את ההתמודדות. המשחק נערך ללא קהל, זכר להתפרעויות קודמות של האוהדים היוונים.

הונגריה - צפון אירלנד 2:1
להונגריה: תמאש פרישקין (75). ניל מגין (81), קייל לאפרטי (88)

איי פארו - פינלנד 3:1
לאיי פארו: כריסטיאן הולסט (41). לפינלנד: ריקו ריסקי (53, 78), רומן ארמנקו (82).

שחקן נבחרת פורטוגל, פאביו קואנטראו, מול שחקן נבחרת אלבניה, אודיסה רושי. רויטרס
רושי ואלבניה לא נותנים לקואנטראו ופורטוגל/רויטרס

בית ט'

פורטוגל - אלבניה 1:0

איזו הפתעה באביירו, שם אלבניה השיגה ניצחון ראשון אי פעם על הסלסאו. כריסטיאנו רונאלדו הפצוע חסר, ופאולו בנטו והנבחרת שלו שוב רשמה תוצאה לא מרשימה - המשך ישיר למונדיאל. חלוץ סלביה פראג, בקים באלה, כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-52 והעניק לנבחרתו ניצחון ששחקניה ואוהדיה לא ישכחו עוד זמן רב. כל הניסיונות של המארחת להשוות העלו חרס, ואף אחת מ-16 הבעיטות שלה לשער לא מצאו את הרשת, הרבה בגלל ש-12 מהן היו החוצה.

דנמרק - ארמניה 1:2

שנה ושלושה חודשים אחרי התבוסה המחפירה 4:0 לארמניה בפארקן בקופנהאגן, דנמרק השיגה נקמה קטנה, אבל זה לא היה קל. הנריך מחיטיריאן מבורוסיה דורטמונד הדהים את הדנים עם בעיטה שטוחה ומדויקת בדקה ה-50, אבל קשר באיירן מינכן, פייר אמיל הויביירג, איזן כעבור רבע שעה. המפך הושלם בדקה ה-80, כשתומאס קאלנברג הוותיק השלים מהפך שש דקות אחרי שנכנס כמחליף.

שחקני נבחרת דנמרק, כריסטיאן אריקסן, פטר אנקרסן. AP
לא קל, אבל שלוש הנקודות הושגו. דנמרק חוגגת מהפך מול ארמניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully