וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלאטן: "השער מול אנגליה הכי יפה, אבל כולם חשובים"

איברהימוביץ' הפך למלך שערי שבדיה בכל הזמנים עם עקב אופייני: "זו הדרך היחידה בה יכולתי לכבוש". למי הוא נתן את הקרדיט על הפיכתו לסקורר ואיזה עוד הישג מוזר הוא רשם בדקה בה הפך לשיאן?

זלאטן איברהימוביץ' לאחר שהפך לשיאן השערים של נבחרת שבדיה. רויטרס
החולצה החדשה שלו. זלאטן אחרי השער/רויטרס

זלאטן איברהימוביץ' רשם אתמול (חמישי) נקודת ציון חשובה מאוד מבחינתו, כשהפך למלך השערים של נבחרת שבדיה בכל הזמנים. חלוץ פריס סן ז'רמן, שיחגוג בעוד פחות מחודש את יום הולדתו ה-33, עלה למשחקו ה-99 במדים הלאומיים במשחק הידידות מול אסטוניה בידיעה שהוא זקוק לשני שערים כדי לחלוף על פני סוון רידל, וזה בדיוק מה שהוא עשה עם צמד אופייני בניצחון 0:2: זה התחיל עם בעיטה בשמאל מהאוויר שחצתה את הקו בקושי בדקה השלישית, ונמשך עם נגיעה קלה בעקב בדקה ה-24 ששלחה את הכדור לרשת.

צמד היסטורי לזלאטן ב-0:2 של שבדיה על אסטוניה

סוון רידל, שחקן נבחרת שבדיה. טוויטר, צילום מסך
49 השערים שלו נכבשו ב-43 הופעות בלבד. סוון רידל/צילום מסך, טוויטר

בכך זלאטן הותיר מאחור את רידל שהחזיק בשיא במשך יותר מ-80 שנה, מאז כבש את שערו ה-49 והאחרון בהנבחרת ב-1932, למרות שרידל עשה זאת ב-43 משחקים בלבד במדים הלאומיים. זלאטן התכונן כמובן מראש למאורע החגיגי, והציג לראווה את החולצה עם המספר 50+ כדי לרמוז ל-15,421 האוהדים בסולנה על כוונותיו העתידיות.

זלאטן, שיציין את הופעתו ה-100 בנבחרת השבדית בשבוע הבא במשחק שיפתח את קמפיין מוקדמות יורו 2016 מול אוסטריה, אמר לאחר המשחק: "היה לי קצת מזל בשער השני עם העקב, אבל זו כנראה היתה הדרך היחידה בה יכולתי לכבוש". כשנשאל מה השער האהוב עליו מתוך ה-50 שכבש בנבחרת השיב: "השער היפה ביותר היה מול אנגליה, אף אחד לא יגבור עליו, אבל כל השערים היו חשובים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פאביו קאפלו עם זלאטן איברהימוביץ' ב-2006. AP
האיש שהפך את זלאטן לסקורר. פאביו קאפלו/AP

כשהתייחס להישג ההיסטורי שלו העניק החלוץ המעוטר קרדיט לפאביו קאפלו, שאימן אותו כשעבר מאייאקס ליובנטוס לפני 10 שנים: "הפכתי לסקורר כשפגשתי את קאפלו. לפני כן שיחקתי היטב, אבל רק תחתיו הבנתי את חשיבות הבקעת השערים". ברשתות החברתיות כבר חישבו ומצאו הישג נוסף בשער השני של זלאטן אמש: השער בדקה ה-24 היה הראשון שלו בדקה הספציפית הזו, ובכך השלים השבדי כיבוש בכל אחת מדקות המשחק.

תרשים של הדקות בהן זלאטן איברהימוביץ' כבש. טוויטר, צילום מסך
תרשים הדקות בהן זלאטן כבש: רק ה-24 הייתה חסרה לו/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully