וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דשאן: "אנחנו בין שמונה הגדולות, מותר להתענג על זה"

מאמן צרפת מסתפק בעלייה לרבע הגמר? אניימה: "אולי זה היה המשחק האחרון שלי בנבחרת". קשי, שהתפטר מתפקידו: "הטעות שלו עלתה ביוקר"

נבחרת צרפת העפילה הערב (שני) לרבע גמר מונדיאל 2014, לאחר שעבדה קשה בדרך לניצחון 0:2 על ניגריה בברזיליה. וינסנט אניימה, שוערה של ליל הצרפתית, תסכל את הטריקולור במשך 78 דקות עם מפגן הצלות מרהיבות, אך בדקה ה-79 יצא רע ואפשר לפול פוגבה לנגוח בקלות פנימה, ובתוספת הזמן כשל בהתמודדות עם כדור רוחב וראה את הקפטן ג'וזף יובו מבקיע שער עצמי. ניגריה שוב נעצרת בשמינית הגמר, צרפת מחכה ככל הנראה לגרמניה.

לא ירצה לזכור את הערב הזה. אניימה/רויטרס

המספרים

* צרפת ניצחה את ארבעת משחקיה האחרונים בשלב שמינית הגמר של המונדיאל.

* בכל ארבעת המקרים, היא גם המשיכה לחצי הגמר.

* צרפת שומרת על המאזן המושלם של ראשי הבתים: כל חמש הנבחרות שסיימו ראשונות צלחו גם את שמינית הגמר.

* צרפת כבשה במונדיאל 2014 כבר 10 השערים. זו כמות זהה לזו בכל שלושת המונדיאלים הקודמים גם יחד.

* צרפת לא ניצחה בתשעת המשחקים הקודמים בהם סיימה מחצית ב-0:0, מאז ה-1:3 על בלארוס בנובמבר 2012. הערב היא עשתה לזה סוף.

* פול פוגבה כבש את שערו הראשון בקריירה במונדיאל והשלישי ב-15 הופעות במדי נבחרת צרפת.

* כל שמונת השערים האחרונים במונדיאל הובקעו על ידי שחקנים עם מספר 10 או 19 (כמו פוגבה) על החולצה.

* השער של פוגבה היה ה-146 במונדיאל 2014 והעצמי של ג'וזף יובו ה-147. כך עברנו את הכמות שנכבשה בכל מונדיאל 2010, וכשנותרו 11 משחקים לסיום הטורניר.

* יובו הוא הקפטן השישי בהיסטוריה של המונדיאל שכובש שער עצמי. קדמו לו: פרפומו, פוגטס, סוביסארטה, גמארה, ויאדארס.

* צרפת היא הנבחרת הראשונה בהיסטוריה שנהנתה משני שערים עצמיים לזכותה, אחרי ששוער הונדורס ויאדארס כבש אחד כזה במחזור הראשון.

* יובו הפך לשחקן הניגרי עם מספר ההופעות הרב ביותר (10) ובכך עבר את ג'יי ג'יי אוקוצ'ה.

* בהיסטוריה של המונדיאלים, רק שלוש נבחרות אפריקאיות העפילו לשלב רבע הגמר (קמרון ב-1990, סנגל ב-2002 וגאנה ב-2010).

* וינסנט אניימה הוא שיאן העצירות של השוערים הניגרים במונדיאל עם 22 כאלה בטורניר אחד.

דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת עם פול פוגבה. רויטרס
כולם מאושרים. דידייה דשאן עם פול פוגבה/רויטרס

פול פוגבה, שחגג שער ראשון במונדיאל, לא הסתיר את התרגשותו בסיום: "זה הרגע היפה ביותר בקריירה שלי. להבקיע עבור הנבחרת שלי זה מדהים, במיוחד בסוג כזה של משחקים. ידעתי שכל המדינה מאחורינו, השער הזה שחרר אותנו. אני שמח עבור כל הנבחרת וכל המדינה. תמיד חלמתי לשחק ברבע גמר המונדיאל".

המאמן דידייה דשאן, שהניף את הגביע העולמי ב-1998, סיכם: "אני גאה במה שעשינו מהרגע הראשון. היה מתח ולחץ. ניגריה נבחרת חזקה והיו הרבה קרבות פיזיים, אבל אנחנו ממשיכים הלאה. לחצנו, הגענו להרבה מצבים והשתלטנו על המשחק באופן מוחלט בדקה ה-60. ההכרעה הייתה מאוחרת, אבל כל המשחקים קשים. אנחנו בין שמונה הנבחרות הטובות בעולם, זה נפלא. אנחנו יכולים להתענג על זה. זו רק שמחה מעכשיו".

אנטואן גריזמן, שנכנס כמחליף והביא לשינוי במשחק, אמר: "רק ניסיתי לעשות את העבודה שלי ולעזור לחברים. היה לנו משחק טוב, אבל אנחנו עדיין יכולים להשתפר".

סטפן קשי, מאמן נבחרת ניגריה, הודיע על התפטרותו לאחר המשחק. המאמן לא שכח את הפגיעה של בלס מטוידי באוגני אונאזי וטען שהיה צריך להישלף אדום: "זו הפעם הראשונה בקריירה שלי כמאמן שאני מדבר על השופט. הוא לא היה טוב. אני לא חושב שהגיע לנו להפסיד, אבל זה הכדורגל. הוכחנו שאנחנו יכולים להתמודד ברמות הגבוהות, כולם ראו את זה ואין לנו חרטות. שיחקנו טוב למרות ההפסד. העתיד שלי? אני לא יודע כרגע. אני עדיין חושב שאנחנו יכולים להשתפר כי יש לנו הרבה שחקנים צעירים".

קשי הפנה אצבע מאשימה כלפי השוער שלו: "אניימה היה צריך לקבל החלטה מסוימת ואני לא יודע למה הוא עשה את מה שהוא עשה. זו הייתה ההחלטה שהוא בחר לקחת והיא עלתה לנו ביוקר. זה היה רגע מפתח במשחק".

וינסנט אניימה עצמו הפתיע וסיפר על מחשבות פרישה מהנבחרת: "כבוד גדול להיות חלק מהנבחרת, אבל בשלב מסוים צריך לקבל החלטה. אולי אקח שנת הפסקה, אולי כמה חודשים, אולי אחליט לפרוש מהנבחרת. אשב עם אשתי ונראה מה נעשה. אולי זה היה המשחק האחרון שלי בנבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully