וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאן ורטונגן: "איזה רגע מרגש, פשוט קסום"

קפטן בלגיה חגג את שער הניצחון והמאזן המושלם. וילמוטס: "אנחנו כותבים את ההיסטוריה". קורטואה: "הדרך לא חשובה"

נבחרת בלגיה השיגה הערב (חמישי) עוד ניצחון דחוק ודרמטי, הפעם 0:1 ב-10 שחקנים על דרום קוריאה המאכזבת, סיימה לראשונה בתולדותיה עם מאזן מושלם ופניה לעבר שלב שמינית הגמר, בו היא תפגוש את ארה"ב. הקפטן יאן ורטונגן הבקיע את שער הניצחון בדקה ה-77 וסגר תשע מתשע לשדים האדומים.

שלושה משחקים, שלושה ניצחונות/רויטרס

המספרים

* לראשונה בהיסטוריה שלה במונדיאל, ביורו או במשחקים האולימפיים בלגיה סיימה עם מאזן מושלם את שלב הבתים.

* בלגיה השיגה את המאזן הזה, אף על פי שהוליכה בשלושת משחקיה יחד במשך 25 דקות בלבד.

* יאן ורטונגן הוא הקפטן הראשון שכובש עבור בלגיה במונדיאל, מאז עשה זאת מאמנו הנוכחי מארק וילמוטס נגד רוסיה ב-2002.

* כל ששת השערים האחרונים של בלגיה במונדיאל נכבשו ב-20 הדקות האחרונות.

* לראשונה בהיסטוריה שלה במונדיאל, בלגיה ביצעה שבעה שינויים בהרכב.

* סטיבן דפור הוא המורחק הראשון של בלגיה מאז 1998, אז חרט ורהיין ספג אדום נגד מקסיקו.

מאמן נבחרת בלגיה מארק וילמוטס. AP
מאושר. מארק וילמוטס/AP

המאמן הבלגי מארק וילמוטס היה מרוצה: "אני שמח שהסתדרנו עם 10 שחקנים, אהבתי את המנטאליות של השחקנים שהמשיכו לצאת קדימה במטרה לנצח. זה נכון ששוב עשינו את ההבדל ברבע השעה האחרונה. דיבוק אוריגי ונאסר צ'אדלי הכניסו מהירות וניצלו את המרווחים שהקוריאנים נתנו. עשינו שלב בתים מוצלח. אנחנו כותבים את ההיסטוריה שלנו. עכשיו למעשה הטורניר באמת מתחיל. מזל שביטלנו את משחק הידידות מול ארה"ב לפני הטורניר".

השוער טיבו קורטואה, שהצטיין בין הקורות וספג בטורניר רק שער אחד, וגם הוא מפנדל: "היו לי כמה עצירות טובות. זה היה חשוב לי ולקבוצה שלא אפשרנו להם לכבוש. היום אנחנו לא חושבים על הדרך. אנחנו מתכוננים לארה"ב והדבר הכי חשוב הוא לעבור שלב".

הקפטן יאן ורטונגן חגג את השער שלו: "זה רגע מרגש עבורי, פשוט קסום. השער שלי? כבשתי כמו חלוץ טבעי. הייתי בעמדה טובה אחרי הניסיון של דיבוק וניצלתי את ההדיפה של השוער הקוריאני כדי לכבוש. חלוץ מלידה".

הונג מיונג-בו, כוכבה האגדי של דרום קוריאה שלא הצליח להוביל את הנבחרת להצלחה במונדיאל כמאמן, טרם החליט האם להישאר בתפקיד. "עוד לא גיבשתי החלטשה סופית, זה יקרה מאוחר יותר", הסביר. "קשה לי לתת ציון לשחקנים שלי, היו הרבה שגיאות. בתהליך כולו, השחקנים עשו את המקסימום והכישלון שלי גרם לתוצאה הסופית. שיחקנו די טוב ויצרנו מצבים. האדום של בלגיה דווקא שינה את המשחק לרעתנו וגרם לנו לתקוף יותר מדי דרך מרכז המגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully