וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקר קסיאס: "זה הרגע הכי מדהים בתולדותינו"

קפטן ספרד איקר קסיאס חגג את הזכייה ביורו, צ'אבי: "זה קשה כשאנשים לא מאמינים בנו". אלבה: "עדיין לא מאמין מה קרה פה"

רויטרס

צילום: ברני ארדוב, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

רבים סימנו את נבחרת ספרד כפייבוריטית הברורה לקראת גמר יורו 2012 הערב (ראשון) נגד איטליה בקייב, אבל ספק אם מישהו העז לשער שזה יסתיים ב-0:4 מוחץ לזכות הלה רוחה. דויד סילבה, ג'ורדי אלבה, פרננדו טורס וחואן מאטה חגגו בזה אחר זה, צ'אבי ואנדרס אינייסטה ניצחו על הקונצרט וספרד הייתה לראשונה בהיסטוריה שזוכה בתואר שלישי ברציפות אחרי היורו ב-2008 והמונדיאל 2010.

ספרד גם קבעה שני שיאים נוספים הערב: הניצחון שלה היה הגבוה ביותר בתולדות משחקי גמר היורו ומשחקי גמר מונדיאל, ומספר המשחקים שלה ללא הפסד ביורו עומד עכשיו על 12. חמשת המשחקים הרצופים שלה ללא ספיגה באותו טורניר - מהווים בעצמם שיא חדש.

איקר קסיאס שוער נבחרת ספרד. רויטרס
הכדורגלן הראשון בהיסטוריה שמגיע ל-100 ניצחונות בינלאומיים. קסיאס/רויטרס

איקר קסיאס הפך לשחקן הראשון אי פעם שמגיע ל-100 ניצחונות בינלאומיים ובנוסף הוא שבר את שיא הדקות ללא ספיגה ביורו - 509 - שבירת שיאו של דינו זוף שעמד על 494 דקות ללא ספיגה.

אגב, בעקבות השער והבישול שלו בשש הדקות האחרונות, טורס יזכה בתואר נעל הזהב של הטורניר. 'אל ניניו' סיים אמנם כמלך השערים יחד עם ארבעה שחקנים נוספים, אך הוא וגומז גם בישלו שער אחד. בשל העובדה שטורס שיחק מספר דקות מועט יותר מגומז (189 לעומת 280), הוא מקבל את נעל הזהב. טורס הוא השחקן הראשון שמבקיע בשני משחקי גמר יורו, אחרי שעשה זאת גם ב-2008.

בעיתוני ספרד כבר התרגלו לחגיגות, והפעם התווספה למסיבה גם שמחה לאיד עם ניצחון היסטורי על האיטלקים. ב-'אס' פירסמו אילוסטרציה של התמונה המפורסמת של מריו באלוטלי חוגג ללא חולצה בחצי הגמר עם ראשו של ויסנטה דל בוסקה הצוהל, ב-'מארקה' צהלו עם הכותרת הראשית "תודה, תודה, תודה", פרסמו סקר שגילה ש-85% מהספרדים חושבים שמדובר בנבחרת הטובה בהיסטוריה, וחישבו שבסך הכל לכל שחקני הסגל הספרדי יש לא פחות מ-223 תארים בקריירה, כשצ'אבי ואינייסטה מובילים את החבורה עם 24 תארים כל אחד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן נבחרת איטליה, מריו באלוטלי, בין שחקני נבחרת ספרד. רויטרס
אין שמחה כמו שמחה לאיד. באלוטלי/רויטרס

ויסנטה דל בוסקה, שהפך למאמן השני בהיסטוריה שזוכה גם במונדיאל וגם ביורו (קדם לו הלמוט שן עם מערב גרמניה), אמר בסיום: "היה לנו הרבה כבוד לאיטליה. היא הייתה יריבה קשה, אבל עלינו ליתרון והגדלנו אותו תוך כדי המשחק. השער הראשון שלנו פגע בהם והשני כבר היה מכריע".

"אני מקדיש את הניצחון לכדורגל הספרדי, ולמשפחה שלי", אמר המאמן המעוטר, "ראיתי גם וייה ופויול ואמרתי להם להצטרך לחגיגות. הם עשו היסטוריה והיו חשובים בתהליך".

ג'ורדי אלבה, שהבקיע את השער השני, התלהב בסיום: "זה היורו הראשון שלי, והחברים שלי כבר עשו היסטוריה לפני כן. אני שמח, ועדיין לא מאמין למה שקורה. אני שמח מאוד וזה עכשיו הזמן לשמח את המדינה, זה מאוד חשוב עבורנו". על המעבר שלו לברצלונה הקיץ, הוסיף המגן המצוין: "ולנסיה וברצלונה סיכמו על המעבר, והכל הולך טוב".

כמו במונדיאל הקודם, גם הפעם הקפטן איקר קסיאס התחבק והתנשק עם בת זוגו שדרנית הקו שרה קרבונרו. "אני חושב שזו זכייה בשכות הכישרון של כולנו", אמר סן איקר, "עבדנו קשה כל החיים בשביל התארים האלה והתמסרנו למקצוע. המאמן הצליח לייצר המשכיות לנבחרת הזאת בעזרת ההתאמות הנכונות, ועכשיו זה הרגע הכי מדהים בתולדות הכדורגל הספרדי. הלוואי ויכולנו להמשיך את זה, אבל הגיל לא עוצר. הצלחנו לנצח בזכות הסגנון שלנו, אליו נשארנו נאמנים". קסיאס יודע ש"הפכנו את המשחק לקל. כמעט הודחנו בחצי הגמר, אבל התחזקנו ממשחק למשחק. ברגעים כאלה צריך ליהנות".

שחקני נבחרת ספרד חוגגים זכייה ביורו 2012. Matthias Schrader, AP
"זה היה אולי המשחק הטוב ביותר בטורניר"/AP, Matthias Schrader

צ'אבי, שהצטיין במשחק, אמר: "היינו עדיפים על פני איטליה. זה היה אולי המשחק הטוב ביותר בטורניר. אנחנו שמחים מאוד. זו שמחה גדולה עבור כל המדינה והניצחון הזה הגיע לנו. אנחנו צריכים ליהנות מההצלחה הזו כי עשינו היסטוריה. בעצם זה שהשגנו את שער היתרון, זה עזר לנו מאוד. החזקנו יותר בכדור והרגשנו נוח על הדשא. הנענו את הכדור טוב יותר מהם. זה מאוד קשה כשאנשים לא מאמינים בנו, אבל אתגרים זה דבר טוב". על עתידו בנבחרת, אמר קשרה של ברצלונה: "אני אדבר עם המאמן אם אני ארגיש טוב, ונראה אם אני אמשיך לגביע העולמי".

גם אנדרס אינייסטה יודע שספרד הייתה פשוט נהדרת במשחק. "האמת היא שהנבחרת שיחקה מצוין, וכל השחקנים היו מעל הרמה הרגילה שלהם", אמר כוכב ברצלונה והנבחרת, "הכדורגל הספרדי עובר שנים מדהימות, אנחנו מציגים נבחרת מושלמת, וצריכים להיות גאים בזה. אנחנו רוצים ליהנות מההישגים שלנו, זה יוצא דופן, פשוט קסום. זה משהו שאי אפשר יהיה לשחזר. אנחנו לא מתעלמים מגודל ההישג הזה".

אינייסטה הוסיף ש"כדורגל זה חיי, לא יהיה טעם לחיי בלי הכדורגל. התארים זה לא הדבר הכי חשוב, אבל אני פשוט שמח שאנחנו אלופים. לא אכפת לי מי כובש, לא אכפת לי לא לזכות בתואר שחקן השנה. אני רוצה ליהנות ממה שאני עושה, ואם יש מישהו שמעריך את זה, אני שמח. אנחנו לא מתיימרים להגיד שהכדורגל שלנו הוא היפה בעולם, לכל אחד יש את הדעה שלו. שיחקנו מצוין, ואנחנו ממשיכים להאמין בסגנון שלנו".

ספרד הביסה את איטליה 0:4 וזכתה באליפות אירופה

שלום תקווה סבור: הניצחון הזה בזכות ברצלונה

צ'זארה פראנדלי: ”בזבזנו הרבה אנרגיות בשבוע האחרון”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully